שאל את הרב

חלומות מוזרים בלילה: האם הם יכולים לנבא את העתיד?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/04/22 09:14 כג בניסן התשפב

שאלה

שלום הרב,

קורה לי בתקופה האחרונה מקרים נורא מלחיצים, אני חולמת על דברים בלילה ויום אחרי הם קורים.

אני אתן דוגמאות, חלמתי שחברה שלי מדברת איתי על מישהי ובבוקר היא באה והפתיעה אותי ודיברה איתי בדיוק על אותו הדבר שהיה בחלום, היא גם נראתה אותו הדבר ופשוט כאילו מישהו צילם את זה והכניס לחלום שלי, בנוסף גם חלמתי שידיד שלי שולח לי הודעה אחרי שחזרתי מנסיעה עם אח שלי, וזה קרה היום, בדיוק אותה ההודעה בחלום ואפילו באותה השעה, אני חשבתי שזה נורא מלחיץ אבל ידיד שלי אמר לי שכדאי לי לשאול רב.

תודה רבה,

תמר

תשובה

שלום תמר.

השאלה שלך מעניינת מאוד! מובן שזה יכול גם להלחיץ. וטוב שאת מדברת על זה עם ידידים וגם איתנו.

אנחנו במוקד חברים מקשיבים חושבים (גם בעקבות התייעצות עם רבנים) שחלומות הם לא נושא רוחני אלא פסיכולוגי. כשאנחנו ישנות, תת המודע שלנו מתעורר ומפעיל כל מיני מחשבות ורגשות. התוצאה יכולה להיות מאוד מפתיעה, מרגשת ומעניינת ללא ספק, אבל המנגנון הזה הוא מאוד טבעי.

לפעמים כשיש לנו צורך חזק בשליטה, אנחנו נוטות לייחס לחלומות משקל גדול יותר. כמו חיזוי העתיד. זה יכול לקרות גם בלי שנשים לב. זה נכון באופן כללי גם לגבי כל מיני צירופי מקרים בשעה שאנחנו ערות. מעניין לדעת שגם הזיכרון שלנו יכול לתעתע. כלומר, יכול להיות שלאחר שמשהו קרה במציאות, את חושבת שראית בחלום בדיוק את אותו הדבר, למרות שבחלום זה היה קצת שונה. זה יכול לקרות גם לגבי זיכרון של דברים שקרו במציאות, ולא רק לגבי חלומות. המוח הוא דבר מופלא ומרתק, ואת בהחלט יכולה לחקור ולהתרשם מתופעות ו"טריקים" שהמוח עושה לנו בכל מיני מצבים. החל מאשליות אופטיות, ועד לדברים שבאמת קשורים לחלומות ולזיכרון. הנה כמה קישורים שאיתם את יכולה להתחיל:

https://www.clalit.co.il/he/your_health/family/mental_health/Pages/dreaming_guide_1.aspx

https://kotar.cet.ac.il/kotarapp/index/Book.aspx?nBookID=107755800

https://davidson.weizmann.ac.il/online/askexpert/med_and_physiol/%D7%9E%D7%93%D7%95%D7%A2-%D7%90%D7%A0%D7%95-%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A0%D7%97%D7%9D

בהחלט יכול להיות מעניין עבורך להניח ליד המיטה "יומן חלומות", ומיד כשאת מתעוררת לרשם בו את מה שחלמת. זה יוכל לעזור לך בדוק האם באמת החלום "מנבא" את מה שיקרה בהמשך... מוזמנת לנסות ולדעכן אותנו בשאלה חדשה!

מוזמנת לקרוא עוד בנושא בתשובה הבאה:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=948134

אנחנו כאן ונשמח לדבר איתך על כל נושא גם בהמשך.

חלומות נעימים!

כתבות נוספות