שאל את הרב

חיים לאחר המוות שאלה מוזרה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 26/08/19 07:39 כה באב התשעט

שאלה

איך זה הגיוני אני חצי יהודי. חצי לא ואני בעתיד אתגייר אבל בכל זאת איך זה הגיוני שגם סבתא שלי הגויה חלמה שההורים שלה באו ואמרט שהכל שם טוב וזה וגם הסבתא היהודיה זה הגיוני שכל דת צודקת באיזשהוא אוםן או איך זה פשוט הגיוהי אני לא יודע זה לא מסתדר לי בראש בין כו וכו אני אתגייר ואקווה לחיים טובים שם והפחד הגדול ביותר הוא שאני אתגייר אני אשמור תורה ומצוות וזה ואז בסוף כשיגיע הרגע הנורא הזה שאני נפטר ואני אגלה שלא קורה כלום אני ממש ממש אתבאס אני לא חושב שזה יקרה אבל בכל. קרה יש את הפחד. ה לעשות וגם איך זה הגיוני ששניהים חלמו את אותו חלום הסבתא שלי מצד האמא הנוצריה אמרה שהיא חלמה ובאזכרה של אמא של סבתא שלי היהודיה היא גם אמרה או שמישהו אחר אמר שהוא חלם חלום שלה ושהיא כנראה גם בלבן ושהיא אומרת שהכל טוב אם נבנתי נכון כי שניהים מדברות רוסית סבתא יהודיה היא בוכרית והם מדברים רוסית

תשובה

שלום

לגבי החלומות - קשה מאוד לקבוע דברים ברורים לגבי המשמעות של התוכן שלהם והסיבות להופעתם - זה עולם כל כך עמוק ומורכב של תת-ההכרה שלנו, ולכן לא נראה לי שאפשר להסיק ממסקנות מחלומות שהופיעו אצל שתי הסבתות (ומן הסתם אצל עוד הרבה אנשים אחרים).

לגבי החשש מהמציאות אחרי המוות - מהותה של האמונה זו הוודאות הפנימית במה שמאמינים בו. ועל כן אנחנו דבקים בתורה וברצון ה' מתוך אמונה שזו האמת וזה הדבר הכי נכון והכי טוב בשבילנו. חלק מזה זו גם האמונה בכך שהעולם הזה הוא רק חלק מהמציאות, ובכך שלנשמה יש מציאות גם מעבר לגוף, ובכך שהעולם הוא לא הפקר ויש שכר ועונש (גם קצת בעולם הזה, אך בעיקר בעולם הבא).

בהחלט יש צורך להעמיק בלימוד של כל הנ"ל ובעוד דברים רבים אחרים.

כל טוב

כתבות נוספות