שאל את הרב

חולמת חלומות וזוכרת אותם כמעט כל לילה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 16/02/22 21:13 טו באדר א'

שאלה

היי,

בתקופה האחרונה (כבר מעל כמה חודשים) יוצא לי לחלום חלומות בלילה וממש לזכור אותן כשאני קמה ביום למחורת.

כמעט כל בוקר שאני קמה אני בודקת על החלום באינטרנט ומנסה למצוא פירושים.כמעט כל הפירושים של החלומות שחלמתי עד היום הרגשתי שממש נכונים לגביי ולאותה תקופה בה אני נמצאת בחיים ואני חושבת שלכל חלום יש משמעות.

יום ראשון האחרון חלמתי שתוקפים אותי (בהתחלה זה היה מכר מהעבר ופתאום הדמות הפכה להיות אבא שלי) ואתמול בלילה חלמתי שגנבתי כסף (זה טיפה מסובך, לא יודעת להגיד אם בוודאות בחלום גנבתי את הכסף או לא) אבל כשקמתי בבוקר וקראתי פירוש ראיתי שגניבת כסף פירושה שדברים רעים עומדים לקרות ושאני בסכנה ושאני צריכה להזהר. זה ממש משפיע עליי ואני מאוד מפחדת. כל החלומות האלה בלילה פשוט משפיעים לי על מהלך היום ואני כבר כמעט מפחדת להרדם רק בגלל החלומות האלה. רציתי לדעת אם אתה חושב שלכל חלום יש משמעות? האם גניבת כסף בחלום באמת מנבאת משהו רע, ואם כן יש דרך לבטל את החלום? ואיך אפשר שיהיה לי לילה שקט ונטול חלומות? יש לציין שאני מנסה להקפיד לפני שאני הולכת לישון להגיד קריאת שמע (את התפילה הקצרה לא הארוכה) וכשאני קמה אני אומרת מודה אני.

בבקשה אשמח מאוד לתשובך ועזרתך אני מרגישה חסרת אונים!

תשובה

שלום

בוודאי שיש משמעות לכל חלום אבל זה לא אומר שאנחנו יודעים אותה (ובטח לא שכל מידע שיש באינטרנט הוא נכון). גם אם הפירושים נראים לך מתאימים לחייך, תזכרי שהם יכולים להתאים לעוד הרבה מאוד אנשים.

באופן כללי מקובל היום לומר שהחלומות שלנו הם לא סימנים מלמעלה, אלא תוצאה של מחשבות ותת הכרה שיוצאים החוצה בחלום.

נפש האדם היא דבר כל כך מורכב ועמוק, שקשה מאוד לדעת מאיזה חוויות, מחשבות או פחדים מהעבר הקרוב או הרחוק החלומות וכל פרטיהם נובעים.

חלומות שווא ידברו.

אם אדם קם מוטרד מחלום, יש בהחלט מקום לעשות הטבת חלום כפי שמופיע בחלק מהסידורים ותמיד טוב ורצוי לתת צדקה.

אין לך בכלל בכלל ממה לדאוג.

האם יכול להיות שאת סוחבת המון דאגות שמופיעות בחלומות?

אם זה ברמה שמפריע לך ממש בחיים, אני מציע לפנות לגרום מקצועי מתחום הטיפול הרגשי.

בהצלחה רבה וכל טוב

כתבות נוספות