שאל את הרב

חג. פסח

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 07/04/20 18:30 יג בניסן התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב,

יש לי כמה שאלות לכבוד חג הפסח תודה רבה מראש

1) יש לנו בבית תוכי וכלבים.אבי אמר שהתוכי יאכל גרעינים ולכלבות הוא יביא אוכל כשר לפסח משנה שעברה(אני לא בטוחה שהוא באמת מביא ויכול להיות שחס וחלילה אני אראה בפסח אוכל חמץ,האוכל נמצא בסלון ואין לי אפשרות להמנע מלעבור שם)

2) יש לי בבית כלים משלי(בגלל בעיית כשרות) ניקתי אותם ,אבל אם נותר עליהם עוד לכלוך צריך למכור את זה לגוי(אני יודעת שכלי חמץ לא מוכרים לגוי בגלל בעיית שטיפת כלים)

3) אבי קנה תבניות חד פעמיות לפסח אך הניח אותן ליד השקית שהכנו עם החמץ שנותר בבית(רוב הסיכויים שהחמץ לא נגע,אך עדיין אני מתלבטת אם לקנות חדשות אני מתלבטת על כך מאחר וזה ירגיז את הורי ואני לא רוצה לעשות זאת גם כך פסח אצלנו זה לחוץ מאד).

3) תמיד אנחנו מסיימים את ליל הסדר ואני מרגישה רע עם כך ..האם יש בכך בעיה? או כל עוד מסיימים את ההגדה בעז"ה והכל כראוי זה בסדר?

סליחה על ריבוי השאלות.חג פסח כשר שמח ובריא בעז'ה .

תשובה

שלום וברכה

יישר כוח על הרצון והמגמה לקיים את כל דיני הפסח.

א. אין איסור לראות חמץ. יש איסור להיות בעלים עליו. כיוון שהדבר ביד אביך – לא את עוברת שום איסור, ויכול להיות (תלוי באיזה מזון מדובר) שגם הוא לא עובר על אף איסור.

ב. גם אם נותר לכלוך – אין בעיה של ממש. ראשית, כלל לא ברור שהוא חמץ; שנית, הוא בוודאי לא ראוי לאכילת כלב; שלישית – הוא קטן מכזית. על כן, את לא צריכה לעשות דבר.

ג. גם אם חמץ נגע בתבניות – הן לא נאסרו, כיוון שגם החמץ וגם התבניות היו קרות. בוודאי כשמדובר בספק. על כן, לא צריך לעשות דבר.

ד. יש לי הצעה: עיקר הרצון שלך יתחלק לשני שלבים. בחלק הראשון, עם המשפחה, ביחד תעשו את המקסימום שניתן לעשות ביחד; לאחר שתסיימו את הסדר והניקיון וכדו' – למדי את בעצמך עוד משהו על יציאת מצרים ("וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח"), ויהיה לך גם מעין סדר נוסף פרטי משלך, על התכנים של יציאת מצרים. כך יהיה לך ליל סדר משמח.

כל טוב וחג שמח. תודה על הברכות

כתבות נוספות