שאל את הרב

חבר והתחזקות

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 18/06/20 19:35 כו בסיון התשפ

שאלה

היי השאלההזאת היא בהמשך לשאלה ששאלתי והיא מופנת לרב יהודה הלוי אמיחי

** ממש אשמח אם לא תעלה את זה לאתר

השיחה הזאת זה נושא שמאוד חשוב לי ואני ממש מודה לך שאתה פה לענות

(זה בהמשך למה שרשמתי לך על העניין שאני וחבר שלי שומרים נגיעה אבל עדיין יש מחשבות והרהורים אולי וכל העניין שהוא יושב לי על המיטה אתה אמרת לי שממש לא כדאי..)

אז רציתי להסביר ולענות לך שאני כן רואה את הקשר הזה כהתקדמות לחתונה אבל לא בשנה שנתים הקרובות, ובוודאי שאנחנו שואפים לחתונה וגם מדברים על זה הרבה זה לא מבחינתי סתם קשר אולי בגלל הגיל שהוא צעיר זה קצת מבאס למשוך את הקשר עד לחתונה

ודבר שני אני אישית עדיין מתחזקת ושמירת נגיעה מבחינתי זה דבר גדול מאוד שאני ממש שמחה שאני מצליחה , אבל אני לא שמה את עצמי במקום של ״מחמירה״ למשל זה שאמרת שאולי נשב כל אחד בכסא או נשב בחוץ אז מבחינתי זה בראש מוגזם קצת . וגם אבא ואמא לא מחמירים כל כך מבחינה דתית (אבא בכלל חילוני ואנחנו משפחה חוזרת בתשובה כבר שש שנים עם אמא) ועדיין לא מחמירים ממש אבל תמיד מנסים כמה שיותר..

אז יותר קל לי להיות במקום של ״לא להחמיר יותר מידי״ וברור שכל הזמן אני רוצה להשתפר אבל זה לא כזה קל ואני לא רואה את עצמי מבקשת ממנו לא לשבת לי על המיטה או בוא נלך נשב רק בחוץ זה מרגיש לי קשה ומוגזם מידי במיוחד שאני בסביבה אומנם בנות דתיות אבל לא שומרות נגיעה הולכות למסיבות ואני תמיד הייתי היותר מחמירה וזה לא תמיד כזה קל ברור שרציתי לבוא איתן למסיבות ללכת עם חצאיות קצרות לא לשמור נגיעה ואני באמת מנסה כמה שיותר להשתפר ולהתחזק אבל ברגע שאומרים לי גם אולי שלא יישב לי על המיטה או יותר מידי זה קשה לי ישר להגיע למצב של שלמות ויש לי בעוד הרבה דברים להשתפר

ועוד דבר רציתי לשאול, תמיד אמרו לנו שלא אפשרי לשמור נגיעה שלוש שנים (כי השאיפה זה לשמור עד חתונה ) ואנחנו ממש בראש של לשמור אבל לא פעם ולא פעמיים שאמרו לנו שזה לא אפשרי שלוש שנים עד שנתחתן לשמור נגיעה(רב אמר דודה חרדית שלי חברים וכו..) ורציתי לדעת מה דעתך בנושא -כי אנחנו אוהבים ואנחנו רואים את הקשר לחתונה ממש אז למה לסיים בגלל הגיל?

תודה רבה על השקעת הזמן אשמח לתשובה שתעזור לי בנושא????

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

שמירת נגיעה, יש בה מעלה גדולה שהקשר בין בני הזוג לא מבוסס על הקשר הגופני החולף אלא קשר של אהבה אמיתית, ולכן הנגיעה קודם חתונה היא אסורה על פי היהדות, זה לא רק איסור סתמי, אלא יש בו חיזוק הקשר האמיתי שאיננו גופני אלא רוחני. על כן ככל שאתם שומרים נגיעה אתם מחזקים את היחסים הפנימיים האמיתיים בינכם. על כן אמנם יתכן שהדבר קשה, והסביבה איננה תומכת בכך, אבל בעצם אתם מחזקים את הקשר הפנימי בינכם. המשיכו בדרך זו.

לגבי השאלה האם אפשר לשמור קשר שלש שנים, ברור שיש אפשרות כזאת, אבל זה קשה מאד, לכן אין כאן הנחיה כללית להמשיך או לא להמשיך, אלא כל זוג יהודי צריך להכיר את עצמו באמת, האם הוא מסוגל לכך, ואם הוא יכול לשמור את האהבה הרוחנית שלש שנים הרי שהוא מבורך, אבל ההנחייה הכללית היא, שבגלל הקושי הגופני שבדבר אזי ראוי או להתקדם לחתונה, או לעשות הפסקה בקשר הישיר ולהשאר רק בקשר כללי, אבל אלו הנחיות כלליות לאנשים רגילים, אם אתם באמת שונים ומיוחדים, אתם יכולים למצוא את עצמכם בקשר אמיתי ללא מחשבות זרות, הרי שאתם יכולים להמשיך. צריך גם לדעת שיתכן שאחד מהצדדים יותר חזק מהשני, ולאחד זה קשה יותר ולכן במקרה כזה יש לשנות חשיבה.

עלו והצליחו בדרככם

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות