שאל את הרב

איך אפשר לייצר חברויות טובות בלי לארח חברות אצלי בבית?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/12/20 16:57 ח בטבת התשפא

שאלה

שלום וברכה! אני מאוד רוצה שתהיה לי חברה קרובה שאפשר לשתף, לצאת לטייל וכ'ד.. ואני נמצאת ב'טיפול' עם מישהי שאמורה לעזור, והיא אמרה לי שבשביל חברה קרובה צריך להביא הביתה ולפתוח מקומות אישיים. אבל בשבילי הבית הוא מקום מאוד אישי ואני לא מביאה בנות הביתה ואני מאוד מאוד רוצה חברה! מה עוד שאני ממש מקנאה בבנות שבכיתה שלי שכל הזמן אחת עם השניה יוצאות לטיולים וצוחקות ואני מרגישה לבד:\ אשמח אם תתנו לי עצות איך לקנות חברה אמיתית ואיך להכניס הביתה בנות. תודה רבה!

תשובה

שלום יקרה.

כמה מתיקות וכנות יש בפניה שלך. כולנו רוצים חברים! זה רצון כל כך אנושי וטבעי, ואיכשהו הרבה מאיתנו מתביישים לבטא אותו בקול. יש פה נקודה מאוד חזקה שכתבת – חברה זה לא רק כיף, זה דורש השקעה. כל קשר דורש השקעה, גם במעשים, וגם בנפש. זה לא תמיד פשוט לקנות חברים, זה דורש מאיתנו לצאת מעצמנו, לראות את הזולת, ובקשר קרוב ומשמעותי גם לאפשר לצד השני לראות כל מיני צדדים מאיתנו.

נשמע שאת עוברת איזהשהו תהליך משמעותי בטיפול. אז לא ארחיב על למה אנחנו צריכים להיפתח, אבל כן אציין שאני מסכימה שזה חשוב. כדי שהקשר לא יהיה טכני, דרוש חיכוך, דרוש מפגש. אנחנו רואים המון אנשים במהלך החיים (אולי עכשיו בקורונה פחות), ואני מניחה שאם תבחני את הקשרים שלך עם האנשים סביבך, הקשרים המשמעותיים יותר יהיו עם אנשים שמכירים אותך יותר טוב, ונפגשו עם מגוון רחב יותר של צדדים באישיות שלך.

זה לא פשוט לבוא ולהיפתח. זה לא פשוט להכניס זרים הביתה, למקום הנוח והפרטי, והמאוד חשוף. הדברים האלה חשובים מצד אחד, ומצד שני לא חייבים להתחיל ישר עם ההכי קשה. להפך, אנחנו בחיים רוצים לעבוד בצורה תהליכית, הדרגתית. העיקר הוא להיות בדרך, להיות בהתקדמות. כדי לעלות על הדרך, אני ממליצה להתחיל דווקא במקומות שקל לך בהם, ולאט לאט להתקדם משם.

אז מה אפשר לעשות –

1. לזכור שזה תהליך. אין פה פתרונות קסם וזה לא ביום אחד. יש פה כל מיני רעיונות שאני מקווה שבע"ה יעזרו לך למצוא הזדמנויות לפתח קשרים חברתיים משמעותיים. אז ללבוש חיוך, להאזר בסבלנות ולשמוח בדרך! בעצם זה שאת רוצה, ועשית צעד משמעותי להתקדם. זה המון.

2. העצמת הדברים הקטנים – להגיד שלום לכל מי שאת מכירה. בחיוך. נשמע אולי מצחיק – אבל לפעמים אמירת "שלום ומה נשמע" באמת מהלב, פותחת פתח לשיח עם כל מיני אנשים שלא חשבת שיכול להיות לך שיח איתן. הטריק הוא באמת באמת להתעניין. כמו שלך קשה להיפתח, יש עוד הרבה אנשים סביבנו שקשה להם להיפתח, וכשאנחנו נותנים לאדם השני תחושה שאנחנו באמת איתו והוא באמת מעניין אותנו אז יותר קל.

3. לחשוב על סיטואציות חברתיות שכבר עכשיו קורות ואת יכולה להצטרף אליהן. תנועת נוער ועמותות שמתנדבים בהן זה מקום מעולה. מעבר לזה שיש במקומות האלה דגש חזר על אוירה חברתית, ההתנדבות והנתינה המשותפת מאפשרת למקד את המבט מחוצה אלייך, דבר שיכול להקל. בנוסף חברויות שנוצרות מתוך מטרה משותפת, מתוך עשיה וחסד לרוב הם הרבה יותר משמעותיים, כי הכל יוצא מתוך רצון טוב.

4. לדבר על זה. אפשר לשתף את המחנכת או היועצת או את המדריכה בתנועת הנוער. זה לא במקום טיפול, אלא זה יאפשר למישהו מהשטח אולי להסב את תשומת ליבך לרעיונות ולאנשים שאת יכולה להתחבר אליהם.

5. לא נעים לך כרגע להיפגש בבית שלך? זה ממש בסדר! לא לוותר בגלל זה. הבחוץ מזמן המון אפשרויות שאפשר להתחיל איתן, ובזכות הקורונה זה עוד יותר לגיטימי. אפשר לצאת לריצה משותפת (שזה מגניב, כי אפשר סתם לכתוב באיזו קבוצת ווצאפ שאת מחפשת פרטנרית לריצה, וחוויה שיכולה להתחיל כדבר טכני גם יכולה להתפתח בע"ה לחברות) אפשר ללכת לאכול גלידה, לעשות פק"ל באיזו חורשה או כל דבר שבעינייך הוא נחמד ותרצי לחלוק אותו עם אנשים.

6. איך נפתחים – מאחלת לך שזה פשוט יקרה בטבעיות בשלב מסויים, אבל בכל זאת שני טיפים: 1. מותר לאתגר את עצמך, אבל לא יותר מידי. תספרי ותשתפי רק דברים שאת מרגישה בנוח, ובזמן שאת מרגישה בנוח. 2. כדי להיפתח את צריכה לאהוב את עצמך. כן כן. כמו שיותר קל לנו להכניס אורחים לחדר שלנו כשהוא במצב שנעים לנו להיות בו. מקווה שאת כבר אוהבת את האיכויות שיש בך, ובגלל שלרובנו יש עדיין עבודה בנושא, שווה להתבונן ולבחון ולהוסיף עוד אהבה.

7. להתפלל. לבקש בפה עזרה מהקב"ה. במילים שלך או מתוך מילות הסידור. זה מחולל פלאות. פותח בנו דברים ומזכיר לנו שגם בחיפוש אחרי חברה, את אף פעם לא באמת לבד

מקווה שקצת הצלחתי לעזור. שבעה טיפים זה המון, ממליצה להתחיל עם דבר אחד או שניים שהכי מדברים אלייך, ומשם להתקדם הלאה.

המון בהצלחה. מאחלת שתמשיכי לדאוג לעצמך שיהיה לך טוב, ושתתפתחי ותגדלי בכל התחומים.

עלי והצליחי.

נעמה

(4)

כתבות נוספות