שאל את הרב

האם שירות לאומי בתקן בית פוגע בחוויה החברתית?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/06/20 21:09 ב בתמוז התשפ

שאלה

היי, בספטמבר אני מתחילה שירות לאומי בתקן בית. כלומר, אני אעשה "יומיות" ובסיום כל יום עבודה אחזור לבית שלי ולא לדירת שירות.

השאלה שלי היא האם העובדה שאני לא אגור בדירת שירות תוריד את הסיכויים שלי לחברה? אני אעשה את השירות שלי בבית חולים כשבכל מחלקה יש בת שירות אחת ולכן אני חוששת מעניין החברה. למרות שסגרתי כבר שירות, אני כרגע ממש מתלבטת האם להמשיך ולברר על מקום מרוחק כדי שתהיה לי דירת שירות? האם החוויה של השירות תיפגם מפני שאני לא בדירה? אשמח שתענו :)

תשובה

שלום יקרה!

את עומדת לפני התחלה חדשה, ובאופן טבעי בטח עולות הרבה מחשבות על איך ומה יהיה, ציפיות וגם חששות. עוד לפני ההתלבטות עצמה, חשוב לי שתזכרי שהתחלות הן תמיד דבר שיש בו קצת מהלא-נודע, וזה נורמלי לגמרי.

אני מתארת לעצמי שסגרת בתקן של בית חולים כי זה תחום שמדבר אלייך ואת מרגישה שהוא משמעותי, ומשמח לשמוע שבחרת לתת מעצמך במקום כזה. חוויית השירות מושפעת מאוד מהתפקיד ומהסיפוק שיש בשליחות ובנתינה, ואין ספק שבבית חולים תוכלי להיות סביב נתינה, לחזק ולהתחזק בעצמך.

את שואלת לגבי העניין החברתי, שישפיע גם כן על החוויה שלך בשנה הקרובה ועל היומיום. בטח יהיו איתך אנשי צוות נוספים- מזכירות, אחיות ומטפלות שונות. זה לא כמו חברות בגילך, אבל כן תוכלי לבנות איתם קשרים וחברויות, וגם עם החולים והמשפחות שלהם. יכול להיות שזה ימלא את המקום החברתי שאת מחפשת, זה תלוי למה את מצפה.

לשירות בתקן בית יש את היתרונות שלו, וגם את זה טוב לזכור לפני שמקבלים החלטה. מההיכרות שלי עם תקן מסוג כזה (דרך חברות, לא מניסיון אישי), זה באמת תקן שיש בו יחסית פחות חיי חברה לעומת שירות בבית ספר עם בנות שירות נוספות או גרעין תורני וכדומה, אבל יש בנות שזה מה שמתאים להן.

זה ממש אינדיבידואלי, ולכן אני מציעה שתנסי לשאול את עצמך-

איזה מקום ממלאת החברה בשגרה שלי?

אני אוהבת להיות עם חברות לאורך כל היום?

אני חושבת שהחברויות במחלקה יספקו אותי?

האם נכון לי לגור עם בנות בדירה או שדווקא יהיה לי נעים לחזור כל יום הביתה אל המשפחה?

את יכולה גם להתייעץ עם אמא, מחנכת, חברה או דמות אחרת שמכירה אותך ותוכל לעזור לך בחשיבה.

אם את מרגישה שאת רוצה הווי חברתי גדול יותר, את יכולה למצוא קבוצה שתתן לך מעטפת חברתית בערבים בלי לוותר על התקן ועל המגורים בבית.

למשל- להצטרף לחוג שמעניין אותך, שיעורים או מדרשת שילוב, מפגש קבוע עם חברות מהבית או בנות שעושות שירות באיזור שלך וכו'.

טוב שאת לוקחת את ההחלטה ברצינות וחושבת על הדברים כדי שהשנה שלפנייך תהיה הכי טובה שיש. ואחרי שתקבלי החלטה- פשוט לשחרר, לזרום עם מה שיבוא ולהתפלל שהקב"ה יכוון אותך לטוב. ההתחלה יכולה להיות מאתגרת, אבל אני מאמינה שעם הזמן תיצרי לעצמך שגרה שאת אוהבת ושמחה בה, אולי אפילו מהר יותר ממה שאת חושבת.

מקווה שהצלחתי לעזור ולכוון קצת, ושתהיה שנה משמעותית ומספקת!

המון המון בהצלחה!

עידית

כתבות נוספות