שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 03/03/20 21:17 ז באדר התשפ

שאלה

כבוד הרב שלום.

הכרתי את הבת זוג שלי לפני שנה בצבא אנחנו אוטוטו שנה ביחד ובזכותה התחלתי להתקרב יותר לאבא ולהתחזק באתי מבית שומר מסורת לא דתי ועכשיו בזכותה אני שומר שבת מניח תפילין ובזמן האחרון התחלתי להסתובב עם כיפה.

ביום הכיפורים האחרון חטאתי חטא נורא של קרי לילה בלילה של יום הכיפורים ומאז קשה לי לשמור על זרע לבטלה וכל פעם שאני מספר על זה לבת זוג שלי היא מתאכזבת ממני ובצדק אני משתדל ומנסה כמה שיותר להילחם בזה ואני כל פעם נופל מחדש אחרי כל פעם אני בוכה וקורא תיקון הכללי יש לך אולי דרך לעזור לי להפסיק עם זה? ודרך לגרום לבת זוג שלי לא להתאכזב ולנסות להבין אותי? אשמח שתענה לי בהקדם

תשובה

שלום עליך צדיק.

אני מתחיל קודם כל מהדבר השני.

חזל אומרים במסכת ברכות שמי שעובר עבירה ומתבייש בה נמחלים כל עוונותיו. זה אתה.

רש"י אומר במסכת קידושין (ל"ט,ב):שמי שעומד בניסיון של היצר, אין מצווה גדולה מזו. כמה פעמים כבר הצלחת לעמוד? הרבה מאוד, נכון? אז אתה מבין איזה שכר עצום יש לך?

אתה בהחלט צדיק, כי מי שמתאמץ וגם מצליח לא מעט, הוא בוודאי צדיק גדול.

גם כשאתה נופל, זה טוב וחשוב לכאוב מאוד ולהצטער על הנפילה, אבל לא להגיע חלילה למקום של ייאוש או שנאה עצמית, כי זו עצת היצר.

לגבי ההתמודדות - כדי להתקדם בתחום צריך להשקיע הן ב'סור מרע' (התרחקות ממה שיכול להפיל) והן ב'עשה טוב' (התרוממות רוחנית והתקדשות ועוד).

אני ממליץ מאוד לקרוא את שתי התשובות הבאות

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/%D7%96%D7%A8%D7%A2-%D7%9C%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%94-385/

https://g.kipa.co.il/940456/l/

בנוסף לספרים שמופיעים בתשובות הללו, ישנם עוד ספרים חשובים, כמו הספר של הרב אלי שיינפלד 'היצר, הלב והאדם' הספר של הרב דוד ג'יאמי מישיבת הר המור 'קדשנו בתורתך', ועוד ספרים אחרים.

לשאלה השנייה ביחס לחברה - מבלי להיכנס כרגע לעצם העניין של קשר עם מישהי כשעדיין לא נשואים, אני לא חושב שאדם צריך לספר לבת זוגו על כל נפילה שלו. זה נכון שהיא תדע שזה נושא שאתה מתמודד איתו, אבל ממש אין עניין שהיא תדע על כל נפילה. מהמקום שלה זה מאוד קשה להבין את ההתמודדות.

בהצלחה רבה ואל תשכח לרגע את מעלתך הגדולה

כתבות נוספות