שאל את הרב

זוגיות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 08/10/20 12:45 כ בתשרי התשפא

שאלה

שלום הרב, אני נמצאת בזוגיות מזה 7 חודש, אין דבר שאני רוצה יותר מלהתמסד ולבנות בית, משפחה וילדים הכל כדת משה וישראל.

הבן זוג שלי הוא אדם נורא פרימיטיבי ושמרן, יש לו בעיות קשות עם העבר שלי, במהלך 7 חודשים עברתי 7 מדורי גיהינום בהם ניסה כל פעם מחדש להבין למה הייתי עם גברים אחרים לפני שהכרתי אותו, למה לא שמרתי על הגוף שלי וכו במקום לקבל אותי כמו שאני הוא מייחס קנאה אובססיבית לעבר שלי כשבעצם עוד לא ידעתי על עצם קיומו. אני נאמנה לו וסומכת עליו בעיניים עצומות לא חושבת ולא מסתכלת על אף אחד מלבדו. אני אוהבת אותו, הוא יכול להיות גבר מדהים בכל הפעמים שהוא עשה את זה והשפיל אותי וקרא לי בשמות שונים בגלל העבר שלי הוא ביקש סליחה ואמר שזה לא יחזור על עצמו. עברו תקופות שלמות בלי זה ועכשיו זה חזר, כשאני שואלת אותו מה המטרה של כל זה הוא אומר שהוא פשוט מנסה להבין למה הייתי ביחסים עם גברים שלא היו להם כוונות אמיתות כלפיי, עניתי לו שזהו פרק שחלף בחיים שלי והיום אני מחפשת משהו רציני והוא ממשיך וממשיך עם זה כל הזמן בטענה שהוא רק מנסה להבין מי עומדת מולו, יום אחד הוא יכול להגיד לי שאני החלום שלו והאישה של חייו ויום אחרי להשפיל אותי שוב בגין כך שהייתי עם גברים שלא הייתה לי מערכת יחסים רצינית איתם, מציינת שלפני 4 שנים הייתי עם גבר לא יהודי כשחייתי בחול, אם הייתה לי דרך לחזור לתקן ולא לעשות את זה הייתי מתקנת, דיברנו על זה עשרות פעמים והסברתי שזה העבר ואין לי דרך לשנות אותו, כל פעם שזה קורה והוא מעלה את הנושא הוא גורם לי להרגיש פגומה וחסרת ערך כי לא מקבל אותי כמו שאני למרות שהוא אומר שכן, האם עליי לעזוב? זה ישתנה מתישהו? הוא התהפך בגלל זה ככ הרבה פעמים וזה מבלבל אותי כי הוא כן מצהיר כוונות רציניות כלפיי והמשפחות עתידות להיפגש אבל כל פעם הנושא הזה גורם לחיכוכים בנינו. שבורה ומרוסקת לא יודעת מה לעשות.

תשובה

שלום

כתבת שאם הייתה לך דרך לתקן את העבר היית עושה את זה.

בתורת ישראל יש דרך כזאת. היא נקראת - תשובה.

כאשר אדם שב בתשובה אמיתית, הוא מתקן את העבר, וזה פועל עד כדי כך שגם מעשים שנעשו בעבר במזיד, כלומר ברצון ובמודעות, ייחשבו כשוגג, כלומר ככאלה שנעשו בלא מודעות. ובמעלות גבוהות של תושבה, הם ייחשבו אפילו כזכויות.

ניכר מדברייך שהתחרטת בצורה עמוקה ואמיתית על מה שקרה בעבר, ולכן את נחשבת כבעלת תשובה.

הנטייה שלו להזכיר לך שוב ושוב את העבר ולחפור בו, מלבד זאת שמדובר באיסור (להזכיר לבעל תשובה את מעשיו הראשונים), זה מעיד על בעיה קשה של קנאות, שיש סיכוי לא מבוטל בכלל, שתופיע הרבה פעמים בחיי הזוגיות במהלך השנים.

הדבר הזה מצטרף לנטייה להשפיל אותך ולשדר לך עד כמה את חסרת ערך (שזהו כמובן שקר גמור).

אמנם אדם יכול להשתנות, אבל רוב בני האדם לא מנסים בכלל לשנות את עצמם (שזוהי עבודה קשה), ורק המיעוט מנסים ומצליחים. לא נכנסים לזוגיות על דעת זה שיהיה טוב אם הצד השני ישתנה (מה שכלל לא בטוח שיקרה). צריך להיות טוב מההתחלה, ואז אפשר להתקדם עוד ועוד.

אדם לא אמור לעבור מדורי גהינום בזוגיות שלו, ואת ראויה להרבה יותר.

לכן, בזהירות רבה, נראה לי שלא נכון להתקדם איתו בכיוון של בניית בית וזוגיות.

יותר נכון לכאורה, לחפש מישהו אחר, בעל מידות טובות, שאיתו יהיה בסיס איתן לבנות זוגיות יציבה ומתקדמת (גם איתו יהיו אתגרים והתמודדויות, כמו שיש לכל זוג, אבל יש הבדל משמעותי מאיזו נקודת מוצא מגיעים להתמודדויות הללו).

בגלל שההחלטה בצומת הזאת היא מאוד משמעותית, ובגלל שאני לא מכיר אותך, אני ממליץ למצוא מישהי קרובה אלייך (אמא, אחות גדולה, בת משפחה, חברה עם ניסיון, מורה או משהו מעין זה) שאת סומכת אליה, ולפרוס בפניה את העניין על כל מורכבותו.

בהצלחה רבה ומועדים לשמחה

כתבות נוספות