שאל את הרב

מפחד שלא אמצא עם מי להתחתן

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/10/21 18:53 יא בחשון התשפב

שאלה

אני בן 19 וכרגע לא מכיר אף אחת (מישהי) מטעמי דת. אני מפחד שבסוף לא אמצא עם מי להתחתן, כי צריך להכיר קודם את הבחורה לפני נישואין...

האם המצב שלי תקין או שאני צריך להתחיל להכיר בנות?

בתודה מראש.

תשובה

שלום ברכה,

לפני שאענה על השאלה חשוב לי שתדע דבר אחד. בעזרת ה' בסופו של דבר אתה תתחתן. יכול להיות שזה יהיה מהר, יכול להיות שזה ייקח קצת יותר זמן. אבל אם תגיע לתהליך הזה מתוך לחץ זה לא יעבוד. קשה מאוד ליצור קשר אמיתי שמוביל לחתונה שהבסיס הוא לחץ. דווקא ההרפיה הרבה פעממם מאפשרת לדברים נפלאים לקרות...

ולשאלה עצמה,

למה אתה לא מכיר בנות? האם זה בגלל שמבחינה דתית אתה מקפיד לא ליצור קשרים חברתיים עם בנות? מעולה! יש בנות שנמצאות באותה הגדרה וישמחו להכיר מישהו שדומה להן בעניין הזה.

אם אתה רוצה להכיר בנות ופשוט לא יוצא לך.. גם זה ממש לא סיבה לדאגה בכל הנוגע לחתונה.. כי בסופו של דבר כשמגיעים לגיל שרלוונטי לחתונה חברים מציעים אחד לשני ולא חייבים להכיר בנות באופן אישי כדי ליצור קשר.

דבר אחרון,

לפעמים אנחנו מאוד מאוד מצפים למשהו וקשה לחכות בלי לעשות כלום.. אז אנחנו פשוט נכנסים למחשבות ופחדים על מה יקרה אם... המחשבות האלה לא מועילות. במקומן עדיף להכניס מחשבות בונות וחיוביות על מה אני כן רוצה.למשל, איך אני רוצה שייראה הבית שלי? אפשר גם לדמיין את זה,לחלום ולקוות. כמובן שגם בעניין הזה כדאי לשמור על גבול הטעם הטוב ולא ללחוץ. כי שוב, הדברים הטובים באמת מגיעים כשמשחררים. זה נכון בהרבה מקרים, וזה נכון פי מאה בנוגע למציאת זוגיות.

הרבה הצלחה,

אסף

כתבות נוספות