שאל את הרב

חרדית - ולא מתחברת למגזר שלי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 22/03/22 07:53 יט באדר ב'

שאלה

שלום ותודה רבה!

אני מרגישה שאני בעליות וירידות בעניין האמונה בה' ובתורה. כאילו תמיד יהיו לי קושיות ולא אתחבר עד הסוף...

אני מבית שהוא על התפר בין דתי לחרדי וזה עוד יותר מבלבל אותי. אני כרגע לומדת במקום חרדי, ושייכת לחברה חרדית, אבל פתוחה לתרבות חילונית ודתית עם גבולות משתנים. הלב שלי רוצה חופש, חנוק לי לחשוב על זה שאתחתן עם מישהו חרדי. ובכלל, נשמע לי כיף מגניב ומשוחרר לחיות כמו דתיה שפחות מקפידה ואולי הרבה פחות מקפידה על הלכות ודברים שלא כיפים לי.

בכלל, אני מרגישה שאני עבד למגזר שלי הספציפי ולא באמת נהנית מחופש ומבחירה ומהאשרות לראות שכולנו אותה תורה, והמגזרים הם לא אמיתיים או אמורים לכבול אותי אבל בתכלס אני לא מצליחה והם כן.

בנוסף לכל זה, יש איזה בחור שהחמיא לי הווצאפ מאיזה קבוצה והתכתבנו טיפה והפסקתי אבל אז חיפשתי עליו ואני רוצה להיות איתו בקשר אבל הוא רוחנית במקום אחר יותר פתוח בהרבה ולא מהמגזר שלי, מבולבלת ובחיפושים אחרי הדרך והשייכות שלי. אשמח לעזרה, תודה!

תשובה

שלום לך.

השאלה שאת מתארת נשמעת בהחלט לא פשוטה. בשאלתך את מתארת את החיפוש של "מי את". מצד אחד את מתארת את השייכות שלך עכשיו למגזר החרדי, ומצד שני את הרצון שלך למשהו אחר, משוחרר יותר. השאלה שלך היא שאלה שהרבה מאוד אנשים בגילאים שונים מתמודדים איתה, מכל המגזרים, וכל הכבוד לך שאת נותנת לה מקום, זו שאלה משמעותית מאוד שיכולה לגרום לך להבין מי את ובעיקר מה עושה לך טוב!מה שאת מתחילה עכשיו זה מסע אישי של בירור, אל תפחדי אם זה לוקח זמן, זה תהליך בריא ומשמעותי שאת עוברת.

בשאלתך את מתארת את הפער בו את חיה, בין העולם אליו את שייכת לבין הלב שלך או הרצון שלך. החיפוש שלך הוא חשוב ומשמעותי, קודם כל בשביל עצמך, ואח"כ גם בשביל הבית שתקימי. אל תתפשרי אם לא נוח לך או טוב לך, את יודעת הכי טוב מה נכון בשבילך ואיזה אורח חיים מתאים לך. החיפוש שלך הוא גם נורמטיבי לחלוטין! והרבה מאוד אנשים מחפשים בגילך ובגילאים אחרים, מה הדרך הנכונה ביותר עבורם. אבל חשוב לי להדגיש שבכל חברה יש יתרונות וחסרונות, ולא תמיד מה שנראה לנו כיף ומגניב הוא באמת ככה כשנמצאים בו, וזה משהו שחשוב שתזכרי לא משנה איפה את.

אז מה אפשר לעשות?

1.קודם כל הייתי מנסה להתייעץ עם מישהו מתוך החברה החרדית, מישהו שמבין את העולם שלך, ומצד שני יכול להבין את הרצון שלך למשהו קצת אחר. זה יכול להיות מורה, יועצת, חברה או כל אדם קרוב שיכול להבין את המורכבות בה את נמצאת.

2. אולי הייתי מנסה ללכת להתייעץ עם איש מקצוע. מטפלת כלשהי, יועצת, פסיכולוגית או מישהו שיכול לכוון אותך להבין קצת יותר מי את ובעיקר מה נכון וטוב לך. זה יכול להיות תהליך ארוך של בירור, ולא בהכרח תקופה קצרה.

3. הייתי מנסה אולי לגלות בעצמי מה עושה לי טוב ומה פחות. מנסה ללכת לשיעורי תורה אולי קצת יותר פתוחים, להבין בעצמי איזה גבולות טובים לי ואיזה לא, ואולי גם לנסות לקרוא קטעים שונים על אמונה ובירור שיכולים לעזור לי להבין מי אני

4. נראה לי שכדאי לא לנתק קשרים עם העולם שבו את חיה, אלא לעבור תהליכים לאט ובזהירות, ולכן כדאי שתשתפי בתהליך שאת עוברת מישהו מהמשפחה\ חברה קרובה שיכולים להיות שם בשבילך, ושיהיו לך עוגן בכל המסע שאת עוברת.

5. מוזמנת כמובן לדבר עם המוקד שלנו! 8298*

לסיכום:

העלית שאלה משמעותית כ"כ לגבי מסע הבירור שאת עוברת. השאלה של מי את היא שאלה חשובה, וחשוב שתשאלי אותה ותבררי אותה. דיברנו על החשיבות שלך המסע הזה אבל גם על המחשבה שצריך להחזיק שבכל חברה יש יתרונות וחסרונות. אז מה אפשר לעשות? דיברנו על התייעצות עם מישהו מהקהילה שלך, שאת יכולה לסמוך עליו והוא יכול להבין את המורכבות. העלינו גם אופציה של שיחה עם איש מקצוע, שיכול לעזור לך להבין מי את ומה נכון בשבילך. דיברנו על גילוי עצמי של מה נכון ומה לא דרך חשיבה, קריאה ואולי גם שיעורי תורה. לבסוף, דיברנו על כך שכדאי לשמור על קשר משמעותי עם מישהו מהמשפחה או מהחברים, וכמובן להתייעץ עם המוקד.

בהצלחה רבה!

נעה

Ns))

כתבות נוספות