שאל את הרב

יש לי חברים, אבל רוצה להגיע ל"וקנה לך חבר - אמת"! איך ומה לעשות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 01/11/20 20:09 יד בחשון התשפא

שאלה

שלום לכם!

ב"ה יש לי חברים אבל אני מרגיש שאין לי אף חבר שאני יכול להגיד עליו שהוא חבר אמת, שאני יכול לשתף אותו בדברים הכי אישיים...

אני פשוט מבקש אם יש לכם עצות או טיפים איך "לקנות" חברי אמת וליצור קשר חזק עם החברים.

תשובה

שלום דניאל.

מעולה שהוספת לשאול - כיוון שכבר דברנו על מהות החברות, ניגש ישירות לעניין,

אז כמה טיפים ל"לקנות חבר":

היכרויות מרובות - כל קשר שלנו עם אדם הוא הזדמנות. לעיתים זהו יישאר קשר רדוד, לעיתים ילך ויעמיק. מה שבטוח, ככל שנרחיב את מעגלי ההיכרות והשיח שלנו עם אנשים - כך גם הסיכוי שנוכל למצוא נפשות התואמות לנו יותר - יגדל. ולכן, שווה אולי לנסות ולהתגבר על ביישנויות רגעיות וכן לנסות ולהכיר אנשים - הכי גרוע, היכרנו עוד אדם בעולם.

שותפים-לא רק משתפים - אנו לא פעם, מגדירים חברים טובים ככאלו שאנו יכולים לשתף אותם בכל, וזהו בחלט אחד הפרמטרים החשובים בחברויות. אך לשם כך, עלינו להיות בתודעה דומה - להיות אנשים מקשיבים. זוהי אולי המתנות הכי גדולות שניתן לתת לאדם - להקשיב לו. לכן, שווה גם לעבוד על המידה הזו בעצמנו, היא כשלעצמה מייצרת קשר שביכלתו להפוך "באפקט מראה" משומעים-לנשמעים.

משתפים-אבל באמת - מצד אחד עלינו להיות קנאים לפרטיות שלנו, לחיינו האישיים ולא למהר לחשוף אותם בפני אנשים. אבל מאידך, יש מקום גם לנדיבות, לשתף אנשים, גם שעדיין אין לנו קשר עמוק איתם - בדברים שאנו כן יכולים להרשות לעצמנו לשתף. כך שיש איזה צורך באיזון עדין, שמצד אחד לא נהיה "בונקרים" ומצד שני לא נשתף בכל. אבל יש חשיבות בשיתוף שלנו, כי בנדיבות הזו, ניתן להכיר אותנו יותר, וכך גם נרקמות שותפויות.

להעז - אם ישנו אדם במרחב שלנו, שאנו מרגישים כי יש בסיס משותף לחברות, שווה שננסה להוריד את החשש מהדחיה, שכן לפחות ניסינו! החשש מכישלון, לא פעם עוצר אותנו מחברויות, מאירועים, אפילו מעבודה ולימודים. ברגע שאדם יקבל על עצמו כי דחיה היא אופציה (אמנם אופציה לא נעימה) אבל שניתן לגדול ממנה - הרי שהוא יוכל להרחיב פי כמה את ההזדמנויות שלו בתחום החברות- ובכל תחום. ובכלל, שווה אולי שנעמיק בנו את תחושת האמונה בעצמנו - שאנחנו מנסים בעולם הזה, כמה שאנחנו יכולים. תמיד נשפוט את עצמנו האם עשינו "ככל שביכלתינו", ואם עשיתי כך - אז לפחות אני בסדר מול עצמי. ואם לא - מעולה, יש לאן להתקדם.

מנקודת אפס לנקודת המאה - חשוב לנות גם לזהות אנשים שאוהבים את אותם תחביבים שלנו, לא פעם זה בסיס משותף נפשי לעוד מרכיבים בחיים. כך לא פעם, אנו רואים חברויות שהתחילו מאהבת המוזיקה או מאהבת הכדור או מאהבת הלימוד. יש משהו בסגנונות הכישורים, שמייצרים כר משותף, שווה לנסות ולזהות אדם שיש לו תחביבים דומים, דבר שמייצר בסיס לשיח - עליו עוד אפשר לגדול.

והכי חשוב, להיות נאמנים לעצמנו, לרוב, זה מגנט לאנשים אמיתיים אחרים.

בהצלחה דניאל,

מקווה שכעת קבלת מענה לשאלתך..

כל הטוב,

חנן

כתבות נוספות