שאל את הרב

הקלות בדיני נידה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 12/05/22 07:59 יא באייר התשפב

שאלה

מחילה מכבוד הרב

ראיתי כאן באתר שניתנה במה לשואלים האם יש מקום להתיר קיצורי 7 נקיים למיניהם.

ידוע לי כי הלכות שנלמדו מחזל הם הלכות פסוקות.

אף אל פי כן, אני סובלת מאוד בתקופת הנידה, ומדממת ימים רבים. האם קיימת דרך לקצר את הימים? אולי ייתכן שניתן להתחיל לספור נקיים מוקדם יותר? גם אם ישנם כתמים? וכיצד ניתן להבדיל בין כתם להמשך הדימום? כל דרך לקיצור התקופה הזו שמותרת בהלכה מבורכת... אני אמא לשניים, הקטנה בת 3 חודשים. נטהרתי לראשונה חודש וחצי לאחר הלידה בגעגועים עזים לבעלי, ומאז קיבלתי וסת זו הפעם השניה. אולי ישנן דרכים להיפטר מהדימום לחלוטין בתקופת ההנקה?

תשובה

שלום

הדיבורים הציבוריים הללו על שינויים בהלכה הנהוגה והמקובלת בעם ישראל מדורי דורות הם סוג של תפיסה רפורמית או קונסרבטיבית בכסות אורטודוקסית, שמחמת מפגש עם קשיים (והחיים מלאים בקשיים, ומי שיש לו עולם ערכי, וקל וחומר מי שמקיים תורה ומצוות, משלם כידוע, מחירים לא מעטים על נאמנותו לערכיו ולאמונתו), לא מקבלת את פסיקת ההלכה המקובלת, ומערערת על היחס הראוי לתלמידי חכמים ולגדולי הדור והדורות, יחס שהוא ערך יסוד באמונת ישראל.

בגישה הזאת אפשר לבקש להתיר את כל איסורי דרבנן, ואולי גם איסורים מן התורה שפורשו על פי חז"ל.

מציע להתרחק מהגישה הזאת.

אבל ביחס למקרים פרטניים כמו שלך, בהחלט יש פתרונות שיכולים לסייע, לפחות בחלק מהמקרים, ועל כן אני מציע ומבקש ממך להתקשר עוד היום למכון פוע"ה (02-6515050) ולבקש לדבר עם אחד מהרבנים המשיבים, שבשמחה רבה ישמע את פרטי הסיפור, ויסייע לך למצוא את הפיתרון הנכון, על פי הידע הרפואי העדכני ביותר ובנאמנות מוחלטת להלכה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות