שאל את הרב

הפסק בפסוקי דזמרא

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 25/10/17 08:08 ה בחשון התשעח

שאלה

שלום רב!

במרבית הסידורים מופיע בפסוקי דזמרה בין מזמור יהיה כבוד השם לאשרי יושבי ביתך. "

יזהר מאוד שלא יפסיק בין פסוקים אלה לבין תהלה לדוד בשום פסוק אחר,כי פוגם בעולמות העליונים.

ואם נזדמן לו עניית דבר שבקדושה יענה, ואחר כך יחזור 3 פסוקים אחרונים של "יהי כבוד", בכדי לסומכם ל"תהלה לדוד"

הייתי שמח לדעת מה המקור של הדברים.?

תודה מראש

מרדכי

תשובה

ב"ה

שלום.

ראשית נפסקה ההלכה בשו"ע או"ח סימן נא סעיף ה "בין מזמורים אלו שואל מפני הכבוד ומשיב שלום לכל אדם " וכתבו הפוסקים שהלכה זו היא במקרה שאם לא ישאל לשלום ואם לא ישיב זה יגרום לשמאה אז במקרה כזה מותר. ואם לא יגרום לשנאה אז לא ישאל וגם לא ישיב לשלום.

(ללמדך כמה חשוב הקירוב לבבות בני ביני אדם בתפילה...)

וכעת לשאלתך. המקור לכך שיש לחבר את יהי כבוד עם אשרי ולא להפסיק בניהם הוא בכתבי הארי ז"ל וזה על פי הקבלה עיין בספר כף החיים שם בסעיף יג.

הטעם הוא שהפסוקים של יהי כבוד הם לקט של 18 פסוקים שיש בהם 18 אזכרות של שם הוי"ה ברוך הוא ויש במזמור זה קל"ח תיבות (138) כמנין חק"ל תפוחין קדישין .

ואמירתם של פסוקים אלו יוצרים מעין כתר עליון וגבוה שהרי התפילה שלנו היא כמו נענוע של חבל כשאתה מנענע בקצה החבל אז גלי הנענוע מגיעים עד הקצה השני .

החיבור של פסוקי יהי כבוד עם ה22 אותיות של אלף בית של אשרי יושבי ביתך יוצרים כוח רוחני מיוחד שנשפע עליך ועל עם ישראל באותו רגע.

ולכן יש הקפדה מיוחדת שלא להפסיק בניהם.

בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות