שאל את הרב

האם לנתק קשר עם חברים להט"בים כדי לא "לאכזב" את הקב"ה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 24/12/20 22:05 ט בטבת התשפא

שאלה

שלום, קוראים לי דניאל וברוך השם אני ומשפחתי התחזקנו מאוד בשנים האחרונות ולמדתי את האושר הגדול באהבת ועבודת הקב"ה. מאז שהתקרבתי, החיים שלי נהיו הרבה יותר טובים ומאושרים ואני מרגישה רצון וצורך לעשות כל דבר שישמח את הקב"ה. עם זאת, אני חווה קושי מסוים בתחום אחד ...

אתחיל בלהגיד שיש הרגלים שעוד לא ויתרתי עליהם לגמרי, אני מודה ומתוודה, כמו צפייה בסדרות מסוימות בטלוויזיה (אני מנסה להפסיק לראות סדרות בהם אין צניעות), אבל הדבר שהכי קשה לי קשור ללהט"בים. יש לי חברים טובים שהם להט"בים ואני אוהבת אותם מאוד, ואני מרגישה שאני מאכזבת את הקב"ה. לפני שהתקרבתי לדת, תמיד כיבדתי להטב"ים והייתי בתפיסה שזה לא משנה את מי אדם אוהב, אלא איך אדם מתנהג. אך מאז שהתקרבתי אני מרגישה שסוג כזה של חשיבה מאכזב את הקב"ה. קראתי ספרים בהם יש זוגות להט"בים וראיתי סדרות בהם יש זוגות להט"בים (ושוב, יש לי חברים להט"בים) ואני מרגישה שאני תומכת בהם ואז אני מרגישה אשמה כי אני מאכזבת את הקב"ה ונכנסת לעצבות.

אני מאוד אוהבת את הקב"ה והמחשבה שאני מאכזבת או מעציבה אותו קשה לי במיוחד כשהוא עוזר לי גם כשלא מגיע לי. רציתי לשאול האם יש עצה לגבי מה עליי לעשות בעניין?

תודה מראש, והמשך יום מקסים.

תשובה

הי דניאל.

שמחתי מאוד לקבל את השאלה שלך. היא נוגעת בנקודה מאוד רגישה וחשובה שאנחנו כאן במוקד מנסים להעביר אותה בכל דרך. יש רעיון שאפשר להסכים או להתנגד לו, ויש בני אדם. לא נכון לתקוף בני אדם - אלא רעיונות. האדם הוא אדם, ויש לו מקום אצלנו. הוא חשוב, הוא אהוב, הוא ראוי לכל הטוב (כמובן, אם הוא לא משתולל עם גרזן וחובט בכל מיני דברים...).

יש לך חברים להט"בים. מצוין! אם את אוהבת אותם, מתחברת אליהם, נהנית בחברתם, מעריכה אותם ושואבת סיפוק מהקשר איתם - את בהחלט יכולה להמשיך. אין בכך שום בעיה! הם בני אדם כמו כולנו, אין כאן בכלל התלבטות! אם אני למשל ימני, ויש לי חבר שהוא שמאלני - מה הבעיה? נכון, על פוליטיקה אנחנו לא מסכימים. האם זה אומר שלא נוכל לשחק כדורסל ביחד? ממש לא! לא ראיתי איזה עניין "להחרים" אנשים בגלל הנטייה המינית, הפוליטית, או כל נטיה אחרת שלהם ששונה מזו שלי. להיפך. אנחנו מצווים לאהוב כל יהודי וכל אדם שנברא בצלם אלוקים. אנחנו לא מצווים להסכים איתו על כל דבר, לשנות את העמדות שלנו כדי להיות חברים שלו. אבל אפשר להיות חברים - עם עמדות שונות.

לכל אחד מאיתנו יש התמודדות. אף אחד לא מסתובב בעולם בלי שום דאגה. ולכן חשוב שנדע כולנו לשאוב כוחות זה מזה, לדבר, לשתף, להתחזק ביחד לקראת היעדים שלנו.

מקווה שהתשובה ברורה. מוזמנת לעיין בעוד תשובה בתחום הזה כאן:

https://www.makshivim.org.il/answer?id=1103413

אנחנו כאן בשבילך לכל שאלה נוספת, וגם בטלפון ובווטסאפ.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות