שאל את הרב

האם זה הזיווג הנכון לי

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/03/20 11:28 כא באדר התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב

אני ובן זוגי מכירים כבר כשנתיים וחצי,

במהלך כל ההכרות שלנו הדרך לא הייתה קלה, היו הרבה אי הבנות, שיעורים שכל אחד מאיתנו למד והתמודד מולם בזוגיות כל אחד בפני עצמו ויחדיו. יש לציין שאני מאוד אוהבת אותו, כאשר הכל טוב ומסתדר, אז באמת טוב לי. לדבריו ולפי איך שאני מרגישה ממנו אני יודעת שגם הוא מאוד אוהב. לאחרונה חלה מגמה אצלי שאני מרגישה חוסר אמון.

הרבה פעמים מסתכלת, נתפסת, מתחקרת, חושדת...לא מצליחה להשתלט על המחשבות ועל ההתנהגות שלי ומטיחה את זה בפני בן הזוג שלי. מאחר ובעבר כן נפגעתי ממנו בנושא האמון, קשה לי להאמין שאכן באמת הדברים היום אחרת ואני חוששת שינצל את תמימותי ואת האהבה שלי בו. חשוב לי להגיד שבכל פעם שדיברנו על הנושא, הוא באמת היה שם בשבילי והרגיע והתעמת עמי עם החששות והפחדים והדאגות, חיזק אותי ועד היום מנסה לחזק את שנינו להאמין בטוב שלנו ולסמוך עליו.

מאחר והסוגיות הללו של חוסר האמון שלי האישי בו גוברות ויוצאות מכלל שליטה, פניתי להתייעצות ועזרה כדי לבדוק כיצד אפשר לשנות גישה ולהתקדם הלאה ומה הכלים העומדים בפני ובפנינו. פניתי גם לאנשים שמקובלים ורואים מן הנסתר, מאחר ובן זוגי לא בהכרח פתוח ומשתף בהכל, הוא טיפוס קצת מכונס ומעולם לא הודה או סיפר על כל מיני דברים שקרו כשהתעמתתי מולו ויוצא שאני כביכול- ממציאה לעצמי דברים וזה הכל אצלי בראש.

האנשים שהתייעצתי עמם יודעים לראות דברים נסתרים ואכן גילו לי שהחשדות שלי והספקות שלי נכונים לגביו. כאשר ניסיתי להתעמת מולו שוב ולברר את שורש העניין, בן זוגי מפציר בי פעם אחר פעם כי אני צריכה לסמוך עליו והוא מעולם לא שיקר או חלילה הפר את האמון בינינו. איני יודעת מה לעשות. בלב בפנים אני חוששת ופוחדת שמרמים אותי, עם כל האהבה הגדולה שלי. אנחנו רוצים יחד להתקדם ולהקים בית יום אחד ולהתחתן תחת חופה וקידושין כדת וכדין, אך כל המהומה הזאת כל פעם מוציאה אותנו מהתלם וחשוב לי לדעת מי עומד מולי על מנת להיות מאושרת יחדיו בחיי נושאין כראוי.

אני אובדת עצות, איני יודעת כבר מה אמת ומה שקר ולמי להאמין.

בכל פעם שאני מנסה להתעמת ולהקשיב לקולי ולליבי, הבן זוג מצליח להוכיח לי אחרת שאני טועה לגביו וכי הוא אכן אוהב ואמיתי איתי ובטוח שעוברת עלי תקופה קשה שתעבור והוא כאן לתמוך בי ולחזק. האם המאמצים שלו והמילים שלו וההשקעה שלו לשווא במידה והוא לא אמין איתי? איני כבר יודעת מה לעשות.

רציתי ללכת לרב על מנת לקבל יעוץ וברכה...אפילו חשבנו יחד ללכת ולבדוק התאמת זוגיות, עזרה...בבקשה אם תוכל איכשהו להסתכל על התמונה ולייעץ לי מה כדאי לי לעשות ואיך להסתכל על הדברים.

הנפש שלי חצויה.

תשובה

שלום וברכה

הלוואי וידעתי את התשובה הנכונה.

ברם, לא נביא אנכי ולא בן נביא אנכי, כי אם יהודי פשוט.

שאין לו ידיעה בנסתרות ממנו. אני גם לא מאמין בכל אלה שטוענים שיש להם יכולת לצפות את הנסתרות. הם אומרים את מה שיביא להם עצמם תועלת גדולה יותר, מול השומע שבא לשאול בעצתם.

ולמעלה מכך, עמדת היסוד היא שכל היחס שלנו לעתיד, קל וחומר ביחס לנישואין, הוא מסע אל הלוא נודע. ועל כן, שאלת היסוד שאת יכולה לשאול את עצמך היא אחת: האם זהו בן הזוג שאת רוצה ללכת איתו למסע אל הלוא-נודע ? האם יש לך אמון בו שהוא יהיה אתך ואת תשמחי להיות איתו בזמנים המיוחדים שמסע גזה מזמן.

שאלת האמון היא אפוא השאלה המכריעה. אך עומדות בפנייך שתי אפשרויות: ראשונה בהן היא לזהות שאין לך אמון מספיק בו, ללא קשר לשאלה האובייקטיבית האם יש בסיס לחששות שלך או לא. זוהי תחושת האינטואיטיבית, ואת לא מסוגלת לדחוק אותה. בשל כך, אין טעם, ואין ברירה אלא להחליט שאתם לא יכולים ללכת ביחד.

אפשרות שניה היא לוותר על ההכרעה האם יש ביכולתך לתת בו אמון. להחליט כי את לא יודעת, אבל את מוכנה לקחת את הסיכון. על אף שנפגעת פעמים רבות בעבר, בין האפשרות להיפרד בגלל החששות שלך, ובין האפשרות לצאת איתו למסע מתוך ידיעה שאולי תיפגעי שוב אבל יש סיכוי במסע הזה – את בוחרת בשניה.

שתי האפשרויות אינן קלות, אבל נראה כי כך יהיה נכון להציב בפני עצמך את המציאות, ולאור זאת לקבל את ההכרעות. בכל הכרעה – כדאי להתפלל לפניה לריבונו של עולם, ולאחריה כדאי לקבל ברכה ממי שאת מאמינה שברכותיו מביאות לך טובה.

אשמח להיות שותף איתך בדרכך לאחר שתחליטי באיזו דרך את הולכת.

כל טוב ושמחינו בשמחות

כתבות נוספות