שאל את הרב

אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו - עד כמה זה נכון בקשר זוגי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 28/06/20 10:43 ו בתמוז התשפ

שאלה

שלום הרב.

אני בחור בן 25 שהיה במהלך חייו מסורתי והתחזק בשנתיים האחרונות ברוך השם. בתחילת הקורונה והסגר בבית הכרתי בחורה דתייה שקצת רחוקה ממני מאתר שידוכים לדתיים ולמטרות חתונה.

בגלל המרחק והקורונה במשך חודש וחצי דיברנו רק בשיחות וידיאו עד שנפגשנו. כשנפגשנו הבחורה הייתה מלאה וקצת אחרת ממה שהכרתי וזה הפריע לי. הרגשתי רע מאוד עם עצמי שאני כזה חומרי וזה מה שחשוב לי יותר מהבחורה המיוחדת שהכרתי ושבאמת הרגשנו חיבור טוב והיינו מדברים במשך שעות בכל לילה.

לא הסכמתי לוותר והרגשתי שאסור לי לשפוט לפי הקנקן אלא הבפנים החיובי והטוב שלה.

כיום אנחנו מתקדמים בקשר וכשנפגשים סך הכול כיף לנו ביחד ויש אווירה טובה אך אני באמת עדיין לא שלם ומפחד שאני יותר פוגע מאשר עושה טוב לה ולעצמי. אשמח לעזרה באמת מרגיש מבולבל עם המצב.

תשובה

שלום לשואל היקר!

שמחים שפנית אלינו. כל הכבוד על השיתוף. אני מניח שזה ממש לא פשוט. אני גם רואה בשאלה המון ענווה ורצון אמיתי להבין מה הקב"ה מבקש מאתנו. ישר כוח! אציין שאיני רב, אך מקווה שהמענה יהיה מספק עבורך.

אתה מתאר כאן התמודדות לא פשוטה בכלל. לא מעט בחורים ובחורות מתמודדים איתה בשלבי הדייטים, בדרך אל החתונה. מצד אחד הרצון שלך להתייחס לפנימיות שהיא העיקר ואתה כן מרגיש איתה טוב ביחד. ומצד שני חוסר השלמות שלך עם המראה החיצוני שלה. ובמרכז עומד הרצון להתחתן בע"ה.

כשאנו באים למצוא את זיווגנו אנו מחפשים משהו שלם. חיבור נפשי רוחני. הרגשה שנעים וטוב לנו להיות אחד עם השנייה. וגם חיבור לצד החיצוני. וזה הדבר הכי טבעי שיש. הכי בריא. לא צריך להרגיש לא טוב עם הרצון הפשוט הזה!

אך עלינו לדעת שהיחס שלנו ליופי עוצב ע"י תרבות שמאדירה רק את הצד החיצוני ולא מייחסת משמעות לפנימיות. תרבות שלמה של שלטי חוצות, פרסומות, מדיה ועוד. אכפת לה רק מהקנקן, לא כ"כ משנה מה יש בפנים. וחשוב לדעת שזה משפיע על כולנו ברמה כזו או אחרת. עלינו להיות ערים לכך. מה שנראה יפה בעינינו מושפע הרבה פעמים מהמשקפיים שהתרבות מרכיבה לנו.

בשורה התחתונה, כדי להתחתן צריך שיהיה חיבור לצד החיצוני. אך זה לא תמיד קורה בהתחלה. לפעמים עלינו להיות מעט סבלניים. לנסות להיפתח אל יופי אחר. יופי שמגיע מהחיבור אל הפנימיות. כשמרגישים חיבור עמוק פתאום גם החיצוניות שאולי במבט ראשון לא הרשימה אותנו נראית יותר טוב בעינינו. אשתך לא צריכה לעמוד במבחן מול דוגמניות. הן לא מעניינות אותך. אתה צריך להתחבר אליה. ובעיניך היא תהיה הכי יפה ומיוחדת שיש! אתה לא תאהב אותה בגלל שהיא יפה, בגלל שאתה תאהב אותה היא תהיה יפה. זה תהליך שיכול לפעמים לקחת קצת זמן אך הוא גורם לנו להיפגש עם מושגים של יופי עמוק שאנו לא מכירים.

אציין גם שאיני מכיר אותך לעומק. בשביל לתת תשובה טובה בנושא אישי זה אמליץ לך להתייעץ עם דמות שאתה מכיר וסומך עליה. אדם שמכיר אותך ואת העולם הרוחני שלך. להציג לו את המקרה לעומק ולהעלות את מכלול השיקולים. מקווה שזה יוכל לעזור לך לברר את הנושא יותר טוב.

לסיכום, הצגתי בפניך את היחס הנכון לנושא כפי שאני רואה אותו. מקווה שזה הוסיף לך. חיבור חיצוני הוא דבר מאוד חשוב. אך לפעמים צריך קצת סבלנות שתוביל אותנו לחיבור עמוק ושלם יותר. אך אם בסופו של דבר יש ממש הרגשה של דחייה אז גם לא צריך ללכת נגד התחושה הטבעית הפשוטה.

בהצלחה רבה בדרך אל החתונה!

כפיר

כתבות נוספות