שאל את הרב

דתיות ומכנסיים... רגש אמיתי

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 12/12/18 00:01 ד בטבת התשעט

שאלה

היי.

רציתי לשאול באמת מתוך רצון למצוא פיתרון, ומשו שיוכל לעזור לי ולרוב הבנות שמרגישות כמוני-אך שלא יסתור את התורה... אני משתדלת לקיים את כל המצוות ובאמת עושה הכל ברצון טוב... משתדלת! אבל בתור בת, במיוחד בתקופת החורף, אני מרגישה קושי, שרק בנות יבינו על מה אני מדברת... קושי בלבוש גרביונים בכל יציאה, ושהם נקרעים, ולסדר את החצאית, ושזה לא מחמם-וגרביים שמחמם זה לא אחד יפה וכל מיני קשיים שאולי נשמעים מהצד מצחיקים, אך ללבוש אתזה כל יום, כשקר לך, שאת סובלת מחוסר נוחות... זה קשה... באמת... במיוחד בתור ילדה... אני מבינה למה ללבוש סקיני גינס זה משו שאסור... זה לא משו מכבד ולא צנוע. אבל מכנס גינס רגיל, לא מבליט ולא כלום. מכנס גנס שיחמם אותי ובסך הכל יעניק לי חופשיות, ושתאמת? הוא הרבה יותר צנוע מכל חצאית קצרה שאלבש.... אני מנסה באמת להגיד את האמת, אז תכלס קשה לי עם האורך שאני לובשת שהוא מעל הברך. לא בהרבה, אבל מעל. וזה מציק לי לסדר כל הזמן שזה לא יהיה מוגזם גבוהה, ושיהיה צנוע וגם יפה וזה וזה וזה. ואני חושבת-זה יכול לפתור לי כלכך הרבה בעיות... אבל באלי באמת לנסות להבין למה זה אסור... הבנתי בגלל צניעות ובגלל איסור בגד גבר, אבל אם אדע עם עצמי שזה יותר צנוע... לא יודעת... קשה לי לקבל אתזה.. יש איזשהו פיתרון? משו שאפשר לדסר עליו?

תשובה

שלום

ראשית כל הכבוד על המאמץ שלך לקיים את כל המצוות. כל השתדלות והתגברות שלך יקרים מאוד בעיני ה'.

הקשיים ממש לא נשמעים מצחיקים. זה באמת לא קל. ובכלל זה לא תמיד סבבה להיות עובד ה', כמו שלא תמיד סבבה להיות אדם מוסרי שלא גונב ולא מדבר לשון הרע ולא צוחק על חברים וכו'. זה חלק מהותי מהעבודה שלנו בעולם הזה - לדבוק באמונה גם כשזה לא קל.

הסיבה שמכנסיים נאסרו לבנות היא בגלל צורת הבגד הזו, שעניינה ההפרדה שבין הרגליים. הצורה הזאת איננה צנועה. נכון שאם המכנסיים היו מאוד רחבות, זה כבר היה פחות בעייתי., אבל איפה נמצא בדיוק הקו שמפריד בין הבעייתי למה שלא.

אם אלו מכנסיים כמו של גבר אז זהו איסור נוסף.

לגבי היחס בין מכנסיים לחצאית קצרה - אני מסכים איתך שלפעמים מכנסיים הן בעיה פחות חמורה מאשר חצאית קצרה, אבל זה לא אומר שמכנסיים מותרים.

האם באמת אין פתרונות נוספים לחימום בחורף? למשל מכנסיים של בנות מתחת לצאית או למשל חצאית מכנס (אלאדין), שיש לה גם צניעות של חצאית וגם סגירה על הרגל כמו מכנס.

בהצלחה רבה. את ממש גיבורה שאת מתמודדת.

כל טוב

כתבות נוספות