שאל את הרב

דיבור עם בנים בסניף: מותר? אסור?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/08/21 16:27 יט באלול התשפא

שאלה

שלום!

יש לי שאלה שכבר כמה זמן מערערת אותי. אני גרה במקום שמאוד מקובל לבנות קשרים אם בנים ולצאת אתם וכו'... עד היום זה לא כל כך הפריע לי ולא עשיתי זאת. נכנסתי להדרכה ב"ה ועכשיו אני לא כל כך יודעת מה לעשות... מצד אחד חשוב שיהיה קשר לדיבור מצד שני צריך גבול.

ידוע לי שאני צריכה לשים גבול ולפתוח עיניים לשים לב למה שאני עושה וכו'.

אשמח לכמה שאלות:

1. האם יש איסור מפורש שכתוב בתורה על הנושא דיבור עם בנים?

2. האם בניית קשר אישי אבל לא אינטימי מידי הוא בסדר כמובן וכמובן אם שמירת נגיעה?

תודה רבה!

תשובה

הי!

השאלות שלך מצונות, ומעסיקות פחות או יותר את כולם וכולן, במיוחד בגילאים האלה. ולכן זה מצוין שאת מבררת.

כתבת משפט נפלא: חשוב שיהיה קשר לדיבור, ומצד שני צריל שיהיה גבול. וזה משפט כל כך נכון לעוד הרבה דברים אחרים שהם לא קשר עם בנים. זה נכון להורים, לחברות, להתנדבות, ללימודים, לעבודה... מטבענו קשה לנו למצוא את האיזון, ומטבענו אנחנו רוצים אותו. זאת משימה שתלך איתך תמיד. אבל - את כבר צוברת ניסיון וכלים להתמודד איתה. אגב: גם באוכל זה ככה. אוהבים מתוקים, מאפים, ממתקים - אבל מבינים שכדאי שיהיה איזון: גם ירקות, גם חלבונים. עובדים על זה.

המפתח הראשון - כבר יש לך אותו: מודעות. את מאוד ערנית ושמה לב למה שקורה איתך וסביבך. זה מצוין.

מפתח שני: להרגיש בנוח. חשוב שתלמדי לסמוך על תחושות הבטן שלך. לשאול את עצמך במצבים שונים: האם זה מתאים לי? נוח לי? נחמד לי? או שמשהו מרגיש לי לא נכון, לא בשבילי? בתחושות בטן - אין חוקים. מה שאת מרגישה - זה מה שזה! ככל שתלמדי להקשיב לעצמך, תוכלי ללמוד מעצמך הרבה על ההעדפות שלך בסניף ובכלל.

מפתח שלישי: צורך. בחיי היומיום אנחנו בקשר עם כל מיני אנשים לכל מיני מטרות. לכן למשל אם אנחנו שואלות את נהג האוטובוס כמה עולה הנסיעה, או באיזה כרטיס להשתמש, זה לא ממש "נחשב" אצלנו כדיבור עם בנים, כי הראש שלנו הוא לא בנהג עצמו אלא בעניין טכני. עדיין יכול להיות שנגיד לו "בוקר טוב", ו"תודה", ואולי אפילו נחייך בנימוס. ככה זה בין אנשים. את אותה ההתנהגות היינו יכולים לעשות גם עם נהגת ולא עם נהג, למשל.

מצד שני, אם הדיבור הוא לשם הדיבור, לשם הריגוש, לשם ההתעניינות באדם עצמו ממקום של אינטימיות וזוגיות - זה פחות "לצורך" יומיומי. מזה את יכולה לבחור להימנע, אם את לא מעוניינת כרגע לפתח קשר כזה. גם אם כולם מסביב כן רוצים בזה - זה ממש לא מחייב אותך. ולכן את בהחלט יכולה לשוחח עם בנים בסניף, לומר להם שלום ומה נשמע, לעזור להם ולהיעזר בהם בענייני ההדרכה, וכו'. ההחלטה האם והיכן זה הופך להיות מדיבור "לצורך" לדיבור לשם דיבור, ומקשר אנושי מנומס ונעים לקשר אינטימי וזוגי - ההחלטה הזאת היא רק שלך.

מביא כאן כמה קישורים לתשובות בנושא הזה. תוכלי למצוא עוד תשובות בחיפוש באתר שלנו אחר מילות מפתח כמו "דיבור, לדבר, בנות, בנים", וכו'.

https://www.makshivim.org.il/answer?id=705112

https://www.makshivim.org.il/answer?id=937830

https://www.makshivim.org.il/answer?id=950876

https://www.makshivim.org.il/answer?id=957955

מאוד מוזמנת להמשיך לדבר איתנו, לעדכן ולשאול, כאן באתר או במוקד הטלפוני: כוכבית 8298.

בהצלחה!

אוהד

כתבות נוספות