שאל את הרב

ברכות בהנחת התפילין

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 26/07/19 09:32 כג בתמוז התשעט

שאלה

בס״ד

בזצן האחרון ב״ה האירו את פניי לגבי היהדות ומאחד אטאיסט הפכתי לבן אדם מאמין ורוצה לשמור אני רוצה להתחיל לניח תפילין אבל לא יודע איזה ברכות להגיד בהנחה. אשמח לעזרה.!

תשובה

בס"ד

שלום וברכה

שמחתי לראות שאתה מתעניין בשנוי כיוון ורוצה ללכת בדרך טובה וישרה. דרך היהדות היא גדולה ומקפת את כל הבריאה ואת כל החיים, לכן השנוי חייב להיות מובנה ונכון. כל איש צבא יודע שכדי להצליח בקרב יש צורך במפקד מעולה שרואה את החזיתות השונות ובכך אפשר לנצח. כך גם ביהדות, עליך להכיר ולראות את כל המרחב של החיים היהודיים ולהתקדם בצעדים מדודים ומסודרים. על כן עצתי שתעשה לך רב. תחפש אדם בקרבת מקום מגורך, שאתה יכול להיות אתו בקשר אמיתי ויציב. שהוא בן תורה אמיתי למד הרבה שנים, ויש לו נסיון בהדרכת צעירים לעבודת ד', והוא יתן לך את כל ההדרכה כיצד להתקרב לקב"ה.

לעניין שאלתך הספציפית על הנחת תפילין. היהדות היא מלאה מצוות ופרטי מצוות, היכן מניחים, מתי מברכים מה אומרים. ולכן גם לעניין תפילין מי שלא לומד את נושא התפילין לא כדאי שיברך עד שידע את כל הפרטים של הנחת תפילין, לבל תכשל חלילה בברכה לבטלה. על כן חפש לך משהו באזור הקרוב אליך שילמד אותך מספר פעמים כיצד והיכן מניחים ומתי מברכים ואח"כ תוכל להמשיך בעזרת ד' בכוחות עצמך.

חזק ואמץ

שבת שלום

יהודה הלוי עמיחי

מכון התורה והארץ

כתבות נוספות