שאל את הרב

בנים בסניף

חדשות כיפה חברים מקשיבים 17/03/20 20:31 כא באדר התשפ

שאלה

שלום,

אני בסניף עזרא ואני מרגישה שאני מחבבת מישהו בצוות שלי, אני יודעת שזה לא מתאים מבחינתי, מבחינה דתית, אבל מבחינתו אני מרגישה שהוא ממש רוצה את זה וזה עוד יותר מקשה עליי כי גם ככה קשה לי עם המתח בינינו ואני גם לא סגורה על זה שאני לא רוצה חבר..

בקיצור אני ממש מבולבלת ואני ממש צריכה הכוונה בנושא, האם מותר לנו לדבר אם יש רצון לקשר יותר עמוק (ואני לא חושבת שאני עומדת להתחתן איתו)?

אני גם צריכה סיבות שיעזרו לי להיות חזקה מול הסיטואציה הזאת, סיבות מספיק חזקות שאני אוכל להתגבר על זה ולצמוח מזה הלאה.

תשובה

איילה יקרה!

אני מבינה מהדברים שלך שאת כעת מעט מבולבלת. הרגש חזק אך יחד עם זאת חשוב לך לבחור בחירה שקולה לטובת שניכם. מעריכה את העובדה שאת מוכנה להתייעץ ולקבל עזרה, ושיש לך עקרונות שמובילים אותך.

תראי, יש סוגיות בעולם שאנו מתבוננים בהן בעיניים של אסור או מותר. ולכאורה, אפשר לשאול גם את שאלתך כך, ולבחור לייצר קשר עמוק יותר, בלי לעבור על הגדרות הלכתיות כמו שמירת נגיעה, וכדו'. אך בעיניי את שאלתך ניתן לשאול ולבחון במבט קצת אחר, והיא:

מבט של כדאי או לא כדאי?

קשר עם חבר בגיל צעיר יכול להיות מצמיח ומלמד ובלי לעבור על איסורים. אך לעתים, כשהקשר מגיע מוקדם מדי, כשהאישיות לא מספיק ביררה את דרכה, הקשר עלול לעצור אותנו מלהתפתח. כך שבמקום להכיר ולחשוף את מי שאני, אתחיל להתנהג כפי שחברי היה רוצה שאתנהג. בכך אני עלולה לפספס את מי שאני. לכן, כאן נכנס שיקול דעתך. האם הקשר הזה ייתן לך מקום להביא את עצמך כמו שאת או שמא את והתהליך האישי שלך בגיל ובשלב החשוב שבו את נמצאת עלול להתפספס?

חלק נכבד מהחיים שלנו אנו נמצאים במפגש מול אנשים, דעות, רעיונות, כיווני מחשבה שונים וכדו'. ויש רגעים בעיניי, שעלינו ללמוד לשים רגע את ה'חוץ' על מצב השתק, להתכנס ולחשוב. מה השאיפות שלי בשלב הזה של החיים שלי? האם קשר עכשיו יהיה לי טוב ובונה, או אולי שואב ולא מאפשר?

עצם זה שפנית אלינו מעיד על הרצון שלך לבחור מה את רוצה ומתי, ואני סומכת על שיקול הדעת הפנימי שלך להקשיב לעצמך האם זה מתאים לחיים שאת רוצה לחיות? האם זה יגדל ויקדם או חלילה ההפך? החיבה והרצון לחיבור הם כמובן רגשות טבעיים ומבורכים מאד (!) וקשר בין גבר לאישה גם הוא משמעותי, חשוב וקדוש. אך כמו כל דבר בחיים, גם קשר זוגי יהיה טוב ובריא בזמן הנכון לו.

בנוסף, חשוב לי שתדעי שהשלב בו את נמצאת הוא מתנה שלא תשוב.. כל שלב יש לו משמעות בפני עצמו וכדאי להנות מההווה ולא לרוץ קדימה מהר מדי שמא נפספס מתנות בדרך. השלב שבו את נמצאת עכשיו מיוחד לבניית קשר עם חברות, קשר עם המשפחה, פיתוח כישורים ויכולות.. ממליצה לך לנצל את ההזדמנות הזו.

לסיום

בטוחה ומאמינה שכמו שבחרת לשלוח את השאלה ולבחון את הדברים, ככה תייצרי בך את היכולת המיוחדת להקשיב פנימה ולהבין מה נכון עבורך, לאן, ולאיזה חיים את שואפת.

והאמת, כשאתה ברור יותר מול עצמך, בדר"כ גם הצד השני מבין את מקומך ובהיר לו איפה הדברים עומדים.

בנוסף, בעיניי יכול להיות טוב אם תנסי לייצר לך מקום באזור שלך שנותן לך כוח, שמזכיר לך מה את רוצה, לאן את שואפת. אולי ע"י דמות משמעותית? מדריכה, מחנכת, המרכזת או מישהו מהמשפחה? דווקא בשלב ובגיל בו את נמצאת הרבה פעמים עושה טוב שיש לך איזו דמות בחיים שמזכירה לך מי אתה, תומכת ומכוונת.

בהצלחה גדולה בתהליך הפנימי וביישום שלו. מעריכה מאד על הרצון לגדול ולברר!

ואם יש עוד שאלות ובירורים, אפשר בשמחה לשאול אותנו שוב.

בשורות טובות לכל עם ישראל,

טליה

כתבות נוספות