שאל את הרב

האם נכון להיות בקשר בגיל צעיר למטרת חתונה בעתיד?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 23/02/21 02:04 יא באדר התשפא

שאלה

היי

יש לי חבר. הוא בן 19 ואני בת 17. אנחנו אוהבים אחד את השנייה וכיף לנו ביחד, אנחנו מדברים כמעט כל יום.. ויש לנו קטע כזה שאנחנו אוהבים לפנטז על החתונה שלנו ועל הילדים שלנו וכו.. אז עד פה הכל טוב ויפה, אבל יש לי שאלה. הקשר הזה הוא טוב? מבחינת התורה/ הלכה זה בסדר? יוצא לי מלא לחשוב על זה, אנחנו מתכננים מתיישהו להיתחתן אבל בשלב יותר מאוחר, ואני לא יודעת מה לעשות כי הוא הבן אדם הכי חשוב ויקר שיש לי אבל מצד אחר אני לא יודעת אם זה קשר שבגיל הזה טוב לי, אשמח אם תוכלו לעזור לי.

תשובה

היי יקרה.

תודה שפנית אלינו! איזה כיף לשמוע שאת נמצאת בקשר שטוב לך בו ושאת אוהבת את האדם שאיתך, זה כל כך לא מובן מאליו!

את שואלת אם הקשר הזה הוא "טוב". זו שאלה רחבה מפני ש"טוב" יכול להיות מאוד אינדיבידואלי וכמובן משתנה בהתאם לנושא מולו את בוחנת אותו. לצורך העניין, בילוי עם חברות בתקופת מבחנים; מבחינת השחרור והכיף- זה מעולה! מבחינת טיימינג- זה יכול להיות קצת יותר טריקי. על אותו עיקרון, הכל תלוי מול מה את בוחנת את הקשר, בינך לבין עצמך או מול דעת התורה (יכול מאוד להיות שיהיה קשה להפריד בין השניים כי אחד משפיע על השני אבל אלו בכל זאת נסי להישאר אובייקטיבית).

בינך לבין עצמך

במיוחד בשל חוסר ההיכרות בנינו, קשה לי לייעץ לך מה "טוב" עבורך. אני יכולה לתפוס "טוב" כמשהו אחד ואת יכולה לתפוס אותו כמשהו אחר והפוך לגמרי; תוכלי לחשוב עם עצמך על הגדרת ה"טוב" הפרטית שלך בקשר. האם קשר "טוב" בשבילך זה שיחות עומק? רצינות? תחושת ביטחון? פרפרים? משפחה טובה? משיכה? מראה חיצוני? אושר? על מה את מוכנה לוותר ומה הכרחי שיהיה? האם הקשר שלך מכיל את העקרונות שהגדרת כחשובים? האם את מרגישה בנוח להיות את מול האדם שמולך? לומר את דעתך על נושאים מסוימים?

יש המון שאלות שתוכלי לשאול את עצמך על מנת להבין האם הקשר שאת נמצאת בו הוא טוב עבורך. כמובן שזו תשובה שהיא שלך נטו. אף אחד לא יכול לקבוע עבורך מה טוב או נכון לך, מאותה הסיבה שכתבתי קודם.

דעת התורה וההלכה

זה מעולה שחשובה לך דעת ההלכה והתורה. במיוחד במקרים של תהיות ומחשבות- התורה מנווטת אותנו באופן מדהים אל הראוי והנכון לעשות. יחד עם זאת, אני לא בטוחה שההלכה יכולה לתת לך תשובה חותכת וחד משמעית כי כל מקרה הוא לגופו.

הייעוץ והבירור אכן חשובים, במיוחד כשאתם זוג צעיר. לכן אמשיך בכיוון הזה ואוכל להציע לך לשתף רב שמכיר אותך, או אדם מבוגר שאת סומכת עליו ומרגישה בנוח מולו. אלה יוכלו לתת לך זוויות ראיה נוספות שלא בהכרח חשבת עליהן. אל תצפי לקבל מהם תשובות חד משמעיות, מפני שכמו שכתבתי, ההחלטה בסופו של דבר היא שלך ובחירה שצריכה להיעשות על ידך. אבל יעוץ, כל עוד הוא בא באדם שאוהב אותך ורוצה בטובתך, יכול לתרום רבות!

מאחלת לך הצלחה בכל ובחירות שנכונות עבורך,

מוזמנת לחזור לשאול ומקווה שעזרתי

ליאת אסתר

כתבות נוספות