שאל את הרב

האם ה' שולח לי סימנים שהקשר הזה לא טוב לי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/03/21 13:46 ו בניסן התשפא

שאלה

שלום

אני והבן זוג שלי (בני 23) מזה 3 שנים ביחד.

לאחרונה אנחנו רבים המון ואנחנו נפרדים וחוזרים לסירוגין כי יש בינינו אהבה מאוד גדולה ורצון להקים בית ביחד.

אבל, בזמן האחרון אני מרגישה שיש המון סימנים שהשם שולח לי בקשר לזוגיות הזאת רק שאני לא יודעת איך לפרש את הסימנים האלה.

האם הסימנים נועדו כדי לגרום לי להבין שהוא לא הבחור בשבילי, או האם הסימנים נועדו כדי להכשיל את הזוגיות הזאת ובעצם לגרום לנו ולחזק אותה.

איך אוכל לדעת האם הוא הבחור הנכון או שהשם שולח לי סימנים כדי לומר לי שאני עושה טעות?

תודה.

תשובה

שלום שירז.

יפה ממש שאת מנסה לשמוע מה השם אומר לך בסיטואציה הזאת. לא מובן מאליו הרצון שלך לברר באמת האם זה קשר נכון שהקב"ה היה רוצה בו או שלא..

לצערנו, בדור שלנו אין לנו נבואה. באסה, נכון? וכתוצאה מכך, אין לנו שום דרך להבין ולפרש סימנים משמים.. אין לנו יכולת לדעת האם הסימנים האלה שאנחנו רואים ומרגישים הם דברים שריבונו של עולם מרמז לנו או שאלו סתם דמיונות בראש שלנו..

ולכן, הקב"ה גם לא מצפה שנחפש סימנים. הוא בכלל בכלל לא דורש מאיתנו לחיות ברובד הזה ולנסות להבין כל מיני דברים נסתרים. הוא רוצה שננסה לחיות בעולם הזה בהתאם להיגיון ולשכל שלנו, זה הסימן הכי טוב שהוא שלח לנו כדי להחליט החלטות.

אני יכולה לספר לך מעצמי שהיו כמה פעמים שכל מיני 'סימנים' מהשמיים בדמות קלפים ואנשים וכו', אמרו לי לעשות דבר מסויים ובסוף החלטתי ההיפך ואלו היו ההחלטות הכי טובות שלי.. אי אפשר לדעת. הרבה פעמים זה סתם דימיונות של היצר הרע שבתוכנו שמנסה להפריע לנו ולמנוע מאיתנו לעשות דבר כל כך חשוב וטוב..

אז אם אין סימנים, איך נחליט ??

כמו שאמרתי, הכלי שנשאר בידינו הוא השכל שלנו. אנחנו צריכים דרכו לנסות ולהתבונן האם הקשר בינינו הוא טוב וחיובי או שכדאי לנו להיפרד. אני מציעה לך לשבת עם עצמך, לחשוב קצת ולשאול את עצמך: מה מציק לי בקשר הזה? מאיפה נובעות המריבות לאחרונה? האם זה כי משהו בינינו לא מתאים או שהכל זה סתם, כי כל אחד מושך לכיוון שלו? האם אני באמת רוצה אותו ומוכנה לקבל אותו עם כל הקשיים והחסרונות?

אילו בירורים ושאלות נוקבות שאת צריכה לעשות ביניך לבין עצמך, ורק את תדעי להגיד מה התשובה. אף סימן מבחוץ ואף עצה טובה של מישהו לא יחליפו את החשיבה שלך..

אם את מרגישה מבולבלת וקשה לך להבין מה את מרגישה וחושבת, אולי כדאי לקבל הכוונה בנושא ממישהו שמבין קצת בזוגיות, או אפילו ממישהו קרוב אליך שמכיר אותך קצת וידע לעזור לך לעשות קצת סדר. זה יכול מאד מאד לעזור.

בכל אופן, כמה דברים קטנטנים שאני חושבת, מבלי להיות מומחית לזוגיות.. ;)

כל זוג רב. אין זוג שלא מתווכח לפעמים. השאלה האם אנחנו יכולים לשבת בנחת ולפתור את הריבים האלה, להבין למה אני כל כך כעסתי עליו ולמה הוא נפגע ממני, לדוגמא. לכל אחד יש אישיות אחרת כל אחד רואה את הדברים קצת שונה, ולכן אם אנחנו מצליחים ללבן ביניינו את הדברים ולהתפייס- זה כבר סימן טוב. תמיד תמיד תדברו על הכל, אל תשאירו דברים לא פתורים ביניכם.

שלוש שנים ביחד זה המון זמן. זה מעיד על משהו טוב. מצד שני, יכול להיות שהקושי מגיע כי אתם הרבה זמן ביחד אבל עדיין לא מחוייבים לגמרי אחד לשני. יש משהו קשה במצב הזה. מצד אחד, אנחנו בקשר מטורף. מצד שני, כל יום מישהו יכול לקום וללכת.. יכול להיות שבגלל זה יש קשיים. ברגע שמתחתנים משהו קצת נרגע, אף אחד לא הולך לשום מקום, ואז גם ממילא חלק מהקושי נעלם..

ואם יש בניכם אהבה גדולה ורצון להקים בית ביחד, ואתם גם מוכנים לעבוד קצת על המידות שלכם- אז אתם לגמרי מוכנים לזוגיות. לא לפחד מהמריבות, הן מגדלות אותנו. והכי חשוב לדעת שזוגיות זה לא שוקולד, זה שוקולד שמגיע אחרי שמטפסים על האוורסט. זאת עבודת מידות אמיתית, זה דורש להזיע קצת. אבל ככה בסוף השוקולד הוא הכי מתוק שיש..

מקווה שעזרתי קצת. מוזמנת תמיד להמשיך ולשאול.

בהצלחה רבה,

הודיה

כתבות נוספות