שאל את הרב

אני משותק בעשיה

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 21/08/18 11:51 י באלול התשעח

שאלה

שלום רב.

לצערי קשה לי מאוד להתקדם בכל מיני דברים כמו לימודים בגרויות נגינה לימוד בכל הנושאים. ואפילו בלימוד תורה. והסיבה לזה היא כי אני מבולבל מאוד. כשאני חושב על העתיד(בין אם הקצר ובין אם הקרוב) אני רואה אותו כדבר מעורפל ביותר לא ברור ולא מובן. שהרי המשיח יגיע ואז לא נצטרך לימודים וכשרונות פיתוח חיי חברה או כל דבר אחר ולכן קשה לי לראות ערך בכל הדברים האלה. למה להשקיע אם עוד רגע מגיע המשיח ואנחנו רק נשב ונלמד תורה?

למה להשקיע בכושר גופני? הרי כולנו נהיה בריאים.

למה להשקיע בלימודים? הרי אנחנו לא נצטרך לעבוד ונשב כל היום ונלמד תורה?

למה להשקיע בפיתוח כללי של המחשבה והאישיות.

וכן הלאה וכן הלאה.

אשמח להסבר והבהרה בענין.

תשובה

ב"ה

שלום.

שים נא ליבך לדברי הרמב"ם הלכות מלכים פרק יב

אל יעלה על הלב שבימות המשיח יבטל דבר ממנהגו של עולם, או יהיה שם חידוש במעשה בראשית, אלא עולם כמנהגו נוהג, וזה שנאמר בישעיה וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ משל וחידה, ענין הדבר שיהיו ישראל יושבין לבטח עם רשעי עכו"ם המשולים כזאב ונמר, שנאמר זאב ערבות ישדדם ונמר שוקד על עריהם, ויחזרו כולם לדת האמת, ולא יגזלו ולא ישחיתו, אלא יאכלו דבר המותר בנחת עם ישראל, שנאמר ואריה כבקר יאכל תבן, וכן כל כיוצא באלו הדברים בענין המשיח הם משלים, ובימות המלך המשיח יודע לכל לאי זה דבר היה משל, ומה ענין רמזו בהן.

הלכה ב

אמרו חכמים אין בין העולם הזה לימות המשיח אלא שיעבוד מלכיות בלבד, יראה מפשוטן של דברי הנביאים, שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג, ושקודם מלחמת גוג ומגוג יעמוד נביא לישר ישראל ולהכין לבם, שנאמר הנה אנכי שולח לכם את אליה וגו', ואינו בא לא לטמא הטהור, ולא לטהר הטמא, ולא לפסול אנשים שהם בחזקת כשרות, ולא להכשיר מי שהוחזקו פסולין, אלא לשום שלום בעולם, שנאמר והשיב לב אבות על בנים, ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבא אליהו, וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו, שדברים סתומין הן אצל הנביאים, גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו, אלא לפי הכרע הפסוקים, ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו, ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת, ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות, ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן, ולא ישימם עיקר, שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה, וכן לא יחשב הקצין, אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים, אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו. "

הרי לך תשובה ברורה שאנו לא נדע מה שיהיה עד שיהיה ולכן "אין לדיין מה שעיניו רואות" ואתה צריך לפעול לפי מה שכעת ולא לפי מה שעתיד לבוא עליך.

קרא את דברי הרמב"ם לפחות 3 פעמים ואם תתעורר לך שאלה אני כאן לרשותך בשמחה.

בהצלחה,

עוזיאל אליהו,

.

כתבות נוספות