שאל את הרב

רצון להתחזק וקנאה באחרים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 08/03/21 14:25 כד באדר התשפא

שאלה

שלום רב!

אני רוצה להתחזק, להיות בן אדם יותר טוב, להתקרב לקב"ה, להיות חזקה בכל התחומים: תפילה, ברכות, שמירת העיניים, כיבוד הורים...

אשמח לטיפים, ספרים, עצות וכו'...

לפעמים קצת קשה לי לראות שאחרים מצליחים ושאני לא תמיד. שאני לפעמים נופלת.

תודה מראש!

תשובה

שלום וברכה שואלת יקרה מאוד!

אשריך! איזה מרגש לקרוא את השאלה הנפלאה שלך, שכולה רצון להיות טוב, כמה כיף לשמוע רצונות כאלה בתוך השטף של חיי היום-יום שאנו נמצאים בהם, לפעמים אנחנו שוכחים מה הרצון הפשוט שלנו, ושיש בעולם כל כך הרבה רצון לטוב, לקודש, לברכה. אשריך!

ראשית, כאשר אנחנו ניגשים לשיפור והתקדמות אישית, במידות, במצוות, בהתנהגות וכדו', טוב לזכור את הוראת חז"ל "תפסת מועט – תפסת", כלומר, לנסות להתמקד בדבר אחד להעמיק בו, להשקיע בו, להתרכז בו. ורק אחרי שמתקדמים באותה נקודה – ניתן להתקדם לנקודה הבאה. כי לפעמים מרוב שמשקיעים את כל האנרגיות בכל התחומים, אז לא מצליחים באמת בשום תחום, ואז נוצרת תחושת פספוס, מרמור, ואפילו... ייאוש.

לכן, אני ממליץ לך בחום לקבוע באיזה נושא את רוצה להתמקד, ובו להשקיע את כל הכוחות שלך למצבע התקדמות והשתפרות.

זה גם ייתן לך שמחה כשתראי אחרים שמצליחים בדברים שונים. מפני שאף אחד מאיתנו לא מושלם בהכל. אין חיה כזאת. עלינו להתמקד בדבר שבו אנחנו הכי רוצים להשקיע וכך להתקדם – דבר דבר. בלי לנסות להשוות את עצמנו לאחרים ולעבודת ההתקדמות שלהם.

כמו כן, טוב לדעת שכולנו בני אדם, כולנו נכשלים, לא מצליחים, מועדים לרגע. אך לא זה המבחן שלנו, המבחן האמיתי הוא כמה אנחנו חותרים למגע ולהתקדמות למרות כל האתגרים והנפילות שבדרך. בזה ה' יתברך הכי שמח והוא גאה בך על כל התעקשות, על כל מאמץ, על כל רגע של רצון להתקדם – למרות הכל!

לגבי ספרים שיכולו להיות לך לעזר, אני ממליץ לך ללמוד את הספר הנפלא "מסילת ישרים", לבד או עם חברותא, את יכולה לגלות שם עולמות שלמים של הדרכה והכוונה נכונה לכל מציאות ולכל התמודדות!

בנוסף, אני ממליץ גם למצוא דמות מוערכת שתוכלי לפחות בפניה את התהליכים שאת עוברת ושתוכל להיות לך לדמות קשבת ומייעצת בהתלבטויות שיעלו לך תוך כדי התקדמות.

בהצלחה גדולה, ובהערכה רבה!

ידידיה

כתבות נוספות