שאל את הרב

אמא מתנגדת להתחזקות

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 06/01/20 13:20 ט בטבת התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב, לאמא שלי יש בעיה שאני מתחזק היא לא אוהבת את זה אבל בבית אנחנו כן עושים קידוש והכל היא לא אוהבת שאני רואנ שיעורי תורה ביוטיוב או לשמור טיפה שבת וכו היא אמרה לי עכשיו שאנחנו צריכים לדבר ושהטלפון והמחשב יעברו אליה כעונש אני כבר לא יודע מה לעשות חייב שתעזור לי

תשובה

שלום צדיק.

מצד אחד, אתה לא מחויב מצד כיבוד הורים לשמוע לה ולהפסיק דברים טובים שאתה עושה. גם כי זה החיים שלך, וגם כי כיבוד הורים לא כולל להימנע מדברים טובים ומהתקדמויות.

מצד שני, נראה לי שכדאי מאוד לעשות את זה בחכמה, ולהתאמץ חזק חזק שלא להגיע למתחים ולמריבות. ולכן אני מציע שתמשיך לשמוע שיעורים ולשמור שבת עד כמה שאתה יכול, אבל תשתדל, לפחות בינתיים, להצניע את זה, ושהיא לא תיתקל בזה.

אני חושב שיש סיכוי שאם היא תראה בהמשך הזמן, שיחד עם זה שאתה מתחזק, אתה עוד יותר אוהב אותה, ומביע את זה, ועוד יותר מכבד אותה, וזה מביא אותך למקום יותר טוב ומשפיע על הבית טוב, זה ירכך אותה.

כמו כן, אני מציע מתישהו (אולי עכשיו ואולי בהמשך) למצוא זמן של קירבה, ולהסביר לה כמה זה עושה לך טוב, וכמה לא טוב לך כשאין לך את זה.

לגבי המחשב והפלאפון - אני מניח שהמחשב שייך להורים שלך, ואותו דבר הפלאפון (או לפחות שהם משלמים את הקו), כך שזו זכותה. אם זה אכן כך, צריך למצוא מקומות אחרים שתוכל לצפות בהם בשיעורים, ובע"ה בעתיד היא תתרכך עם העניין.

אם זה לא עונה על הכל, תחזור אליי בבקשה

בהצלחה רבה

כתבות נוספות