שאל את הרב

אם אני שמורה לבעלי גם הוא יהיה שמור לי?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/02/22 20:38 יד באדר א'

שאלה

שלום

אני רוצה לדעת אם אני אהיה שמורה לבעלי בעלי בטוח יהיה שמור לי? ואיך בדיוק אני אמצא את בעלי בעז"ה בתוך העולם הגדול הזה?

תודה רבה!!

תשובה

שלום יקרה.

כמה מתיקות יש בשאלות שלך. מרגש אותי הנקיות והטוהר שיש בהם.

לשאלתך, אם את תהיי שמורה אז זה אומר שגם בעלך יהיה שמור לך.

העולם שלנו חשוף ופתוח לכל מיני תופעות, מראות ועוד... הכל כל כך נגיש היום שלצערי המון ממנו נופלים. היופי הוא שבעבודת ה' אפשר להתחיל מחדש. אפשר לחזור בתשובה ועוונותינו נמחלים. ומעבר לזה, יהודי אף פעם לא עומד במקום.. אנחנו נופלים וקמים. עולים מקומה לקומה. פעמים הנפש זקוקה למדרגה חדשה וזה דורש מאמץ או קימה מנפילות.

אז קודם כל בעיני חשוב לזכור שגם אם משהי ממנו פוגשת מישהו שעבר וחווה דברים, צריך לבדוק איפה הוא כיום, איך היום הוא מסתכל על זה, מה היום הוא חושב על זה. האם זה מאחוריו או לא, באמת. כמובן שכל מקרה לגופו ואם אנחנו נתקלים בזה כדאי להיוועץ עם אנשים גדולים.

שנית, עלי לעשות את ההשתדלות שלי להיות כמה שיותר שמורה בשביל בעלי. להיות 'שמורה' זה בשביל בעלי אבל יש גם מעבר לזה. אני אסביר, זה שאני שומרת על עצמי זה הרבה בשביל עצמי. בשביל הנקיות הפנימית שלי, בשביל שאוכל להתעסק בדברים אמתיים ומהותיים כמו פיתוח האישיות שלי, הזהות שלי, עבודת המידות שלי ועבודת ה'.

להיות 'שמורה' זה בעיני להבין שלכל דבר יש זמן. יש את הזמן של הקמת בית, שם יש את המרחב שלי ושלי בעלי. לפניכן, יש את הזמן של המרחב האישי שלי, של הפיתוח הדרך והזהות האישית, היציבות והביטחון האישיים.

האם מישהו יכול להבטיח לי שאם אני שמורה אז גם בעלי יהיה שמור? תשובה, לא.

לא לצערי.. אבל עלינו לעשות את שלנו והקב"ה ישלח לנו את הראוי לנו.

אנחנו צריכות להאמין בטוב. העולם הוא טוב ובעזר ד' יגיע לנו בעל ששמר את עצמו עבורנו. וגם אם ניפגש במישהו שטוב לנו אתו ועם זה, הוא עבר מעט דברים וחזר בתשובה על מעשיו.. אז נצרך להסתכל על זה בצורה חדשה ואחרת.. לברר ולהתברר איפה הוא כיום (כמו שהסברתי למעלה).

לשאלתך השנייה, איך תמצאי את בעלך בתוך עשרות אלפי הבחורים שיש..?

אני מבינה אותך. באמת יש כל כך הרבה אנשים, והתחושה היא שאפשר ללכת לאיבוד. החשש שלך הוא אנושי כל כך וטבעי.

הקב"ה משגיח עלינו השגחה כללית והשגחה פרטית על כל יחיד ויחיד. כלל העם עשוי מפרטים פרטים. וכולם כולם מתחברים לתמונה אחת, תצרף אחד גדול והרמוני.

צריך לחזק כל הזמן את האמונה שהקב"ה ישלח לנו את מה שמדויק לנו בזמן המתאים. הקב"ה הולך ומלווה אותנו בכל שלב בדרך והוא אתנו גם בדרך למציאת האחד.

להתפלל ולבקש גם על זה שישמור עלינו פשוטים ונקיים בעולם. שישלח לנו את שלנו בקלות ובהירות ושמחת הלב.

בהצלחה,

יהודית

כתבות נוספות