שאל את הרב

מחבבת אותו - אך לא רוצה עכשיו חבר. איך אפשר לשכוח ממנו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/04/20 16:14 כו בניסן התשפ

שאלה

היי.

יש מישהו בראש שלי כבר יותר מחצי שנה. הוא מוצא חן בעיניי, ונראה כמו נער מבית טוב.

אך אני לא רוצה חבר!!!

אני לא יושבת בבית בחוסר מעש, יש לי חוג, אני מתנדבת, נפגשת עם חברות, לומדת ויש לי המון תחביבים. אך לא משנה כמה אני עסוקה,הוא עדיין בראש שלי ולא יוצא משם...

אני לא יודעת מה לעשות!!!

אני מפחדת שאתפתה לדבר איתו (יש לי את המספר שלו וגם הוא מתעניין בי, לדעתי).

אני לא חושבת עליו כל כך הרבה כמו לפני כמה חודשים, אבל מדי פעם יוצא לי לראות אותו וזה גורם לי לחשוב עליו.

יש לכם עצה בשבילי איך לשכוח ממנו ולעבור הלאה?

תודה מראש!

תשובה

שלום שואלת יקרה.

קודם כל אני רוצה לומר לך, שהדילמה שהעלת באמת יכולה להעסיק לא מעט אנשים, גם בגילאים שונים,

וממש משמח לראות את המודעות והרצון שלך לפעול מתוך הקשבה להחלטה שקיבלת :)

לסמוך על עצמך

את מעלה בדברייך הרבה חשש ופחד, אך בעצם נשמע שהוא בעיקר מול עצמך.

אני רוצה לחזק אותך בהחלטה שלך ולומר לך שבסופו של דבר, זוהי בחירה רק שלך האם להסכים לקשר כרגע, ואת שיתפת בכנות שעכשיו הרצון שלך הוא לא ליצור קשר.

אני לא יודעת מהיכן הבחירה הזאת נובעת, אך אני מתארת לעצמי שהיא הגיעה בעקבות סיבות רציניות ובוגרות, וממקום שהוא קשוב פנימה. אני מאוד מעריכה את זה, וחשוב לי לומר לך, שעצם העובדה שקיבלת החלטה מתוך הבנה מדוע היא טובה עבורך, רק יכולה להעיד על כך שאת בהחלט יכולה לסמוך על עצמך. לכן אני ממליצה לנסות לחזק בתוכך את הביטחון בבחירה שלך, כי נשמע לי שיש לך סיבות טובות לסמוך על עצמך.

פחד - מה הוא בא לומר?

נכון שלא ממש נעים להרגיש את הפחד, אך לנוכחות שלו תמיד יש מסר. נסי לתת מקום לפחד, לשמוע מה יש לו לומר, ולחבק אותו בהמון חמלה ואהבה. כשמאפשרים לו באמת מקום מבלי להילחם, בשלווה ובאומץ, אפשר לשמוע מה הוא רוצה לומר ומדוע הוא בא להגן עלינו. אולי הוא הגיע על מנת לבקש ממך להתחזק ולסמוך על עצמך? אולי הוא זהו פחד להיפגע? אולי חשש שקשר כזה יפריע להתקדמות בלימודים או בכלל במטרות שהצבת לעצמך בתוך ההתפתחות האישית? אולי פחד שמישהו יחליט עבורך וישפיע עלייך? כל תשובה שתתקבל בך, תעזור לך לדעת טוב יותר איך לפעול ולחזק בתוכך את האמונה בעצמך ובקב"ה.

אז איך שוכחים?

זמן ועיסוקים

כמו שכתבת, זמן ועיסוק הם דרך טובה ליצור את השינוי ולשכוח מהמחשבות. שמחתי לקרוא שאת כבר ממלאת את השיגרה שלך בתחביבים והתנדבות (אשרייך על זה:) ושישנה התקדמות, לכן זה כבר דבר מצוין! כמו שעברה תקופת זמן והמחשבות פחתו, כך הן בוודאי ימשיכו לפחות בנוגע אליו. אני משערת שאחרי תקופה של חצי שנה, כנראה שכבר ציפית לשכוח לגמרי, וזה באמת לא פשוט ודורש מאמץ, אבל אני יכולה לומר לך שהתהליך שאת עוברת פה בע"ה ייתן לך כלים להתמודדות בעתיד ויבנה בתוכך גם משהו בנפש.

עוד סבלנות

במידה ויוצא לך לפגוש שוב את הבחור או שצצה מחשבה בנוגע אליו, נסי לא להיבהל מכך, ולקבל זאת בהבנה. מטבע הדברים מחשבות עולות אחרי מפגשים (אפילו אקראיים), בפרט אם הן הסתובבו בראש כבר לפני כן. זה לא אומר שאת הולכת אחורה או שאת עומדת ליצור קשר, כי שוב - זו בחירה שהיא רק שלך. זה בסה"כ מציף בך משהו, וזה בסדר גמור. לפעמים עצם הבהלה מההופעה של המחשבות, גורמת להן להיות בתדירות גבוהה יותר. לכן ממש כדאי לנסות לקבל אותן בנחת ושלווה, ולתת להן לחלוף כמו שבאו.

לכתוב ולשתף

במקביל, אולי לנסות לכתוב ולהבין עם עצמך, או להתייעץ עם חברה או דמות מבוגרת יותר שמכירה אותך, מה מצא חן בעינייך בבחור, מה תפס אותך שם? לפעמים, מתברר שאלו דברים שבמבט חיצוני ניראים לנו שיכולים להתאים לדמות עתידית כלשהי שנמצאת לנו בראש, ובעקבותיה אפשר לדמיין ולבנות סיפור שלם על דמות שאולי בכלל לא קיימת באותו בחור. כי הרי בסה"כ את לא באמת יודעת מי הוא, וממה ששיתפת פה לא היתה באמת היכרות מעמיקה בשטח. זה כמובן לא אומר שהבחור אינו תואם למי שהצטייר לך בראש, אך שכמנסים להטיל ספק באותה מחשבה ולהבין שהרבה ממנה הוא בעצם דימיון, הרבה יותר קל לשחרר את המחשבות.

תפילה

ממליצה לנסות להתפלל על זה במילים שלך מול ה', ולבקש ממנו שיעזור לך להתמקד בדברים הנכונים לך ולנקות את המחשבות שמטרידות אותך ומעמיסות על ליבך.

מחזקת מכאן,

ומאחלת לך הרבה ברכה, בהירות וטוב גלוי!

טליה

כתבות נוספות