שאל את הרב

איך להתקרב לבורא עולם ?

הרב חנן שוקרון הרב חנן שוקרון 12/04/20 21:54 יח בניסן התשפ

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני כבר הרבה זמן מרגישה שאני רוצה להתקרב יותר לה' ואני רוצה שהוא יאהב אותי יותר ממה שהוא אוהב.. אני מרגישה שעם השנים אני מתרחקת וזה בלי רצון ואני כבר לא יודעת איך..

פעם הייתי ממש קרובה בלהיות צדיקה, אולי גם הייתי.. ועם הזמן והאנשים הרעים שהרסו לי את הנפש הפכתי להיות פחות רוחנית ולהיות יותר חומרית.. עכשיו אני לא יודעת מה לעשות..

אני לא דתייה אבל אני מתלבשת צנוע כמו דתייה, אני טבעונית שזה אומר שאני יותר משומרת כשרות, פועלת למען החלשים שזה גם בעלי חיים, לא ממש שומרת שבת אבל משתדלת לא לעשות דברים כמו לבשל ולעשות ספורט ואני שומרת חגים וצמה בכיפור..

אני כבר לא מקללת בקושי וגם לא חושבת רעות על אנשים עד כמה שהם רעים.

אז השאלה שלי היא מה אני צריכה לעשות כדי שה' יאהב אותי יותר?

ועוד שאלה, אני רוצה לקרוא תהילים ולהתפלל ואני לא יודעת כל כך את שפת התנ"ך אז האם יש דרך ללמוד את שפת התנ"ך או שזה עם הזמן לומדים?

תשובה

לשואלת שלום,

קורא אני את שאלתך, וניכר העצב והצער ממנה.

אשתדל לחזק ולסייע בנקודות קצרות, קראי אותן כמה פעמים והרחיבי בעצמך:

א. כתבת שיש 'אנשים רעים שהרסו את נפשך'. חשוב מאוד לדעת, שיש בידי האדם להפוך את הקללה לברכה. כל דבר שהיה בעבר, בכוחו לנווט אותנו למקום טוב יותר. נסי לחשוב איך לשנות את נקודת המבט כלפי אירועי העבר, איזה טוב יצא מהם בעקיפין, ולהתחזק מהם.

ב. יישר כח על ההתקדמות שלך! בכל תחום ותחום, בורא עולם מביט ושמח בקרבה שלך. כל צעד קטן הוא דבר ענק בעיניו! אהבת ה' היא בקרבת ה'. הדרך להתקרב לבורא היא על ידי מצוותיו. כל קבלה קטנה בכיוון הזה, היא קרבה עצומה.

ד. לגבי הבנת תהילים ותנ"ך - טוב ליצור קשר עם דמות תורנית באיזור שלך שתוכל ללוות אותך. אבל גם דרך הספרים זה אפשרי. אני ממליץ על סידור ותהילים בהוצאת "כוונת הלב". שם כל פסוק וכל מילה מוסברים בטוב טעם.

בהצלחה בכל מעשה ידייך!

כתבות נוספות