שאל את הרב

איך אפשר להיות מהאנשים ה'מושלמים' שכולם רוצים להיות איתם?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/02/21 20:10 ח באדר התשפא

שאלה

איך אפשר להיות מהבנות המושלמות האלה שכולן רוצות להיות איתם? מה מיוחד בהן כל כך? מה יש בהן שכולם נמשכות אליהם ורוצות להיות בקרבתן? איך בלי לדבר כולם אוהבות אותם ורוצות להיות חברות שלהן? תודה רבה!!!

תשובה

שלום יקרה.

מה שלומך?

את מעלה התמודדות שרובנו נתקלים בה. אנחנו רואים אנשים אחרים מצליחים, מתבוננים על מהלך חייהם המוצלח והשאפתני ורוצים להיות כמוהם. בגיל צעיר אנחנו מבחינים שאחרים מצליחים בלימודים, מתחברים לאחרים בקלות ומשלבים הדרכה והתנדבות בלי שום קושי כביכול. גם בגיל מבוגר יותר, נראה לנו שאחרים מוצאים עבודה טובה, מתחתנים מהר ובגדול נראה שהם מצליחים יותר מאיתנו.

אבל רגע, מי אמר שזה נכון? איך אני יודעת שטוב לאותו חברה שכולן סביבה או שהיא באמת מרגישה בנוח עם החברות שלה? האם באמת העניין החברתי בא לה בקלות או שהיא מתאמצת עבורו? לא כל מה שאנחנו רואים אצל אחרים, באמת כך במציאות. לכולנו יש קשיים וכולנו מתמודדים עם קשיי החיים. לאחד יש קושי חברתי, לשני יש קושי לימודי, לשלישי יש קושי משפחתי, ולרביעי קושי כלכלי. אנחנו לא תמיד נראה את הקשיים אצל אחרים, אבל בינינו, מה יעזור לנו לראות שגם לאחר קשה בתחום מסוים? נכון שצרת רבים היא חצי נחמה, ויש נחמה מסוימת בעובדה שכולנו מתמודדים עם קשיים. אך למעשה עלינו להתמקד בעצמנו, בטוב שבנו ובקושי שלנו כי זה מה שיקדם אותנו ולא ההסתכלות על אחרים.

כשעולות מחשבות על כמה טוב לאחרים, כדאי להתבונן בעצמנו ולבדוק מה הטוב שיש בנו. להעלות את אותן תכונות טובות למודעות ולהזכיר לעצמנו את ההצלחות שלנו. בכל אחד מאיתנו יש טוב שמקדם אותו ומסייע לו להתנהל בעולם. לעיתים צריך להזכיר לעצמנו שהוא קיים ולהשתמש בו. אפילו רק לחשוב עליו יכול לשמח אותנו ולהשרות בנו ביטחון שאנחנו יכולים להתקדם לעבר שאיפותינו.

מעבר לכך, כדאי לחשוב לאן אני רוצה להתקדם, מה אני רוצה להשיג ובכיוון אחר מה חסר לי כרגע. אולי אם נתמקד בהשגת המאווים והגשמת השאיפות שלנו, לא נפזול לחיים של אחרים. ייתכן שחסר לי דבר מסוים, וכשאני רואה את חברה שלי, אני מתמלאת בקנאה על דבר אחר שאני רואה בה, אבל לא הוא הדבר שחסר לי באמת. אם נדע מה חסר לנו כרגע ונהיה מכוונים לעבוד להשיג אותו, יהיה לנו קל יותר "לנפנף" את אותה קנאה כי נדע שאותו דבר שיש לחברה שלי לא מתאים לי כרגע. מצד אחר, ייתכן שהקנאה המסוימת הזו תוביל אותנו לפעול למבוקש שלנו אך חשוב מאוד לבדוק אם זהו המבוקש שלנו כרגע, מה שנקרא "קנאת סופרים תרבה חוכמה", או שמא זו קנאה פסולה שמובילה אותנו לרצות את המבוקש של אחרים.

בהצלחה רבה.

מוזמנת לכתוב לנו עוד בנושא זה ובכל נושא שתרצי באתר.

כל טוב,

רינת

כתבות נוספות