שאל את הרב

איך אני יכולה לזכור להתפלל?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/03/21 08:45 טז בניסן התשפא

שאלה

איך אני יכולה לזכור להתפלל?

אני אוהבת להתפלל. כשאני מתחילה אז אף אחד לא יכול לעצור אותי. אבל להתחיל, אני לא זוכרת... וגם אם כן אז אני אומרת לעצמי שאעשה זאת אח"כ כי יש לי דברים יותר חשובים או כיפים לעשות... איך אני יכולה להצליח כל יום להתפלל?

תשובה

שלום וברכה שואלת יקרה!

ראשית אשריך שאת אוהבת להתפלל ורוצה להתפלל! זה כל כך לא מובן מאליו ומרגש מאוד לשמוע שאת נמצאת במקום הזה! אני מאחל לך מעומק הלב שתמשיכי תמיד לאהוב את התפילה ולהשקיע בה את כל ליבך!

לעצם השאלה היקרה שלך.

כיוון שאת אומרת שב"ה זכית לאהוב להתפלל, אלא שלא תמיד את זוכרת או מצליחה לפנות לכך זמן, הייתי ממליץ לך לחפש זמן ביום שאת יודעת מראש שהוא פנוי לך בדרך כלל משאר העיסוקים, ושם לקבוע לעצמך שאת מתפללת. זה יכול להיות בבוקר לפני הלימודים – להתפלל תפילת שחרית. אחרי הלימודים או בהפסקה הארוכה – תפילת מנחה. או לפני השינה בכל מצב – תפילת ערבית. מה שהכי נח ומסתדר לך. וכך לא תצטרכי כל יום מחדש למצוא את הזמן לתפילה, אלא יהיה לך זמן מוגדר ביום שבו את משקיעה את עצמך בעולמה של התפילה, ועל ידי זה יהיה לך גם קל לדחות עיסוקים אחרים – כי הלו"ז שלך יבנה לפי הזמן הקבוע הזה.

כמו כן ב"ה היום ניתן לשים תזכורת בפלאפון לכל שעה שתצטרכי על מנת לזכור, כך שאם את יודעת שיהיה לך יום עמוס או שפתאום את זקוקה להתעסק משהו אחר, את יכולה לכוון תזכורת להתפלל. ניתן גם לכוון מראש תזכורת קבועה לשעה כללית שאת יודעת שהיא יותר פנויה לך.

בנוסף, את יכולה לבקש מאמא/אחות/חברה טובה להזכיר לך ולשאול אותך האם זכרת להתפלל, זה ייתן לך דירבון נוסף שיכול לעורר ולחזק את הקביעות.

מאחל לך הצלחה רבה!

מעריך מאוד!

ידידיה

כתבות נוספות