רוצים ללמוד? אתם בוחרים את היום והשעה

עד היום היו שלל תירוצים מדוע לא קובעים עתים לתורה. טרדות הפרנסה, הבריאות, הביטחון, המשפחה, הסביבה והקיטבג. מהיום אין יותר תירוצים...הכירו את לימודרשת

חדשות כיפה הרב צחי פנטון 25/01/17 11:12 כז בטבת התשעז

רוצים ללמוד? אתם בוחרים את היום והשעה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

זוכרים איך פעם היו נראים שיעורים? היה צריך לצאת מהבית, לנסוע רחוק או ללכת קרוב, להגיע לבניין מסוים, לעלות לקומה כלשהי, להכנס לכיתה מסויימת, למצוא כיסא פנוי או לגשת למקום הקבוע, לשלב ידיים ולהביט אל המורה ולהקשיב לשיעור חזיתי?

ואם אתה המורה או את המלמדת, יש להוסיף גם חצי שעה הגעה מוקדמת, בחירת לבוש מתאים, סידור השולחן, קריאת שמות ושמירת קשר עין ימינה ושמאלה עם כל התלמידים. שלא לדבר על לקום ולהסתובב בכיתה ולכתוב על הלוח עם סיכון הפניית הגב לתלמידים....

אז זהו, שלא עוד. כל זה שייך להיסטוריה.
טוב, לא שאין יותר שיעורים בסגנון המתואר לעיל, אך כיום יש כידוע לימודרשת!
אתם בוחרים את היום והשעה הנוחים לכם, מתחברים דרך המחשב או הטלפון הנייד, נכנסים לשיעור שמוצא חן בעיניכם, ואז...גם לומדים וגם יכולים להמשיך לעבוד, לכתוב, לשזור פנינים, לבשל מרק, לטפל בילד, ואפילו לשמור במילואים.

במיזם "לימודרשת" צופים במורה בזמן אמת, משוחחים אתו, מתכתבים אתו, צופים בלוח החכם על צג המחשב, קוראים את המקורות ומשרטטים על הלוח. וכל זה בזמן אמת, ביחד עם שאר המשתתפים. בדפדוף קל ניתן לראות את כל משתתפי השיעור ולהתכתב עמם - כולם ביחד או לחוד. בקיצור, חלומו של כל תלמיד.

מחוויית השבועות הראשונים של "לימודרשת" נראה בעליל שכל מה שתואר לעיל זה רק מקצת מזעיר שלל היתרונות של המיזם. מה לא היה לנו?
עקרת בית שמטפלת בתינוק, בעלת בית-מלאכה שממשיכה בעבודתה, מגיד-שיעור שלימד תוך כדי מילואים, פנסיונר שנמצא בבית, נוסע ברכבת שהתחבר דרך הטלפון החכם, וכמובן גם לומדים שיושבים בנחת מול מחשב ומצלמה.

יתרון עצום נוסף הוא שאפשר לשמור על רצף הלימוד השבועי גם אם במקרה היתה שבירת שיגרה. כזו שבשיטת הלימוד הרגילה היתה מבטלת תורה חלילה. הרי אפשר להתחבר בחו"ל, בנסיעה, במילואים, בטיול, בבית וברחוב. כמובן שמי שנמצא בסביבה רועשת יכול לעמעם את המיקרופון, לשים אוזניות, ולהרגיש ממש בתוך הכיתה. חזון אחרית הימים ממש.

אבל יש גם בעיה קטנה... עד היום היו שלל תירוצים מדוע לא קובעים עתים לתורה. טרדות הפרנסה, הבריאות, הביטחון, המשפחה, הסביבה והקיטבג. מהיום אין יותר תירוצים... תמיד אפשר להתחבר ל"לימודרשת"!! מכל מקום ובכל זמן. אז יש בעיה, לא?

לסיכום: מעולם לימוד התורה לא היה בהישג ידך כמו עתה, כשיש "לימודרשת". מיטב מגידי השיעורים, נשים וגברים, עומדים לרשות כולם. כל מה שצריך לעשות זה לבחור שיעור, להיכנס לקישור ששולחים אליך ומיד נמצאים בכיתה.