מתעניינים באופניים חשמליות? קבלו כמה טיפים

מה עושה את ההבדל בין אופניים איכותיות לפשוטות? ואיך ניתן לחסוך עלויות בקניה? כל זה ועוד טיפים ורעיונות בכתבה שלפניכם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/12/15 22:34 ג בטבת התשעו

מתעניינים באופניים חשמליות? קבלו כמה טיפים
יחצ, צילום: יחצ

זה כבר לא סוד שטרנד האופניים החשמליות נשאר בארץ. זו עובדה. למרות כל חוקי העזר שהגבילו את רוכבי האופניים, עדיין ניתן לומר ששוק האופניים פורח. חנויות לממכר אופניים חשמליות צצים בכל עיר ובמיוחד במרכז הארץ. הסיבה הניכרת לעין, זו הנוחות והחיסכון בשימוש באופניים חשמליות. אין צורך בתשלום אגרות רישיון או טסטים אחת לשנה. כמובן שבעיות חניה לא קיימות. יש כאלו שחשובה הפעילות הגופנית שהאופניים משלב עם הנוחות. אבל, נרחיב על כך בהמשך.

קצת על האופניים החשמליות

אופניים חשמליות מורכבות משלדה חזקה במיוחד, כידון ובולם זעזועים קדמי איכותי, זוג גלגלים עם צמיגים עם אחיזה מעולה על הכביש, מערכת בלמים חזקה ואיכותית במיוחד. בדגמים האיכותיים תמצאו מערכת בלימה דיסק קדמית ואחורית. כמו"כ מערכת הילוכים איכותית שבה משולב הילוך לנסיעה קשה בעליות.

(צילום: יחצ)

מערכת החשמל באופניים

במרכז הגלגל האחורי (בדרך כלל) ממוקם מנוע חשמלי עם הספק של עד 250W שזהו התקן המותר בישראל. מנועים איכותיים בנויים ללא פחמים ויכולים לשרוד לאורך זמן. המנוע מחובר לבקר אלקטרוני שמוסלק בתחתית האופניים. תפקיד הבקר לספק צריכת חשמל למנוע מהסוללה. לבקר מחובר חיישן שממוקם באזור הפדלים ועם תחילת הדיווש החיישן מפעיל את המנוע. במידה ואין דיווש, המנוע מפסיק לפעול. בכידון נמצא לוח בקרה ושליטה על הפעלת המנוע ועל מהירות הנסיעה.

המרכיבים העיקריים של האופניים

המנוע והסוללה הם בהחלט המרכיבים המשפיעים על איכות האופניים ועל מהירותו וכמובן מחירו. אבל, אם נשווה בין דגמי אופניים לא נראה הבדל משמעותי בין דגמי אופניים, מלבד עיצוב שונה לשלדה אולי לצבע הגלגל. אבל, במבט מעמיק יותר, תוכלו לראות שבזמן שהחברות המובילות של אופניים חשמליות מציגות אופניים עם חלקים איכותיים מיצרנים בעלי שם עולמי מתחום המנועים החשמליים, הצמיגים, מערכת ההילוכים, בולמי זעזועים ומערכת הבלימה. לעומת זאת ניתן לראות אופניים שלכאורה דומים לדגמים המובילים, אבל מורכבים מחלקים פשוטים ולכן יכולים לצוץ הרבה בעיות בהמשך.

מחיר האופניים כולל שירות מקצועי

דבר נוסף שכדאי לשים לב, אופניים חשמליות דורשות מעט יותר תשומת לב וטיפולים מידי כמה חודשים. חלקי האופניים החשמליים ומערכות הבלימה חייבים טיפול תקופתי על מנת לשמר אותם ולמנוע נזק בלתי הפיך. לכן, כשאתם רוכשים אופניים, תוודאו שיש מעבדת שירות שתתמוך ותיתן שירות מקצועי ואמין. החברות הגדולות מציעות שירות זה חינם ללקוחותיה. כי אחרי הכול, אם הלקוח מרוצה, גם המוכר יהיה מרוצה..

(צילום: יחצ)

הגדרת ייעוד לאופניים

אם רציתם לרכוש לנער המתבגר אופניים חשמליות, ייתכן שתסתפקו בדגם פשוט, העיקר שיירד מכם.. אבל, כפי שציינתי קודם איכות המוצר מאפשרת שימוש במוצר לאורך זמן ללא תקלות. ואז אלו שהתפתו לרכוש אופניים זולים, עלולים לגלות שרכשו מוצר עם המון תקלות. לכן, כדאי לבדוק בפורומים ובאתרי השוואת מחירים אלו אופניים חשמליות האמינות ביותר בישראל ולהתאמץ טיפה ולרכוש אותם.

ישנם סוגי אופניים חשמליות שמתאימים לנסיעה בשילוב תחבורה ציבורית - אופניים חשמליות מתקפלות - הם בעלי משקל סביר (עד 20 ק"ג בערך) וגודלן מאפשר הטענתם בתא מטען של רכב פרטי או בתחבורה הציבורית, אפי' ברכבת. סוג זה של אופניים מתאים לרוב סוגי הרוכבים: נוער, סטודנטים, שכירים שמעוניינים לחסוך עלויות נסיעה לעבודה ואגב כך לשלב ספורט בריא וגם לגמלאים שכוחם במותנם..

חשוב לציין שתפקיד המנוע באופניים לסייע בנסיעה ולא להוות תחליף לדיווש כמו כל אופניים רגילות. ההבדל בינם לאופניים רגילות במאמץ הנדרש מהרוכב במישור ובעליה. אני ממליץ לדווש כל עוד נדרש, גם כדי להאריך את חיי הסוללה והמנוע.

לסיכום, אופניים חשמליות הפך ללהיט שמסייע להתנייד ממקום למקום וגם לשלב פעילות גופנית בריאה ובנוחות. כמובן שיש לשמור על כללי בטיחות בנהיגה ולא להוות מטרד להולכי רגל ונהגים. חשוב לרכוש אופניים חשמליות עם איכות ושירות!

נכתב ע"י חוטר ישי - רכשתי אופניים חשמליות של פישר לפני יותר משנה ועדיין מרוצה מהם.

בקרו בפורטל אופניים חשמליות ומצאו מגוון סוגי אופניים חשמליות במבצע !