מתכננים את הקניות בסופר ביחד

אתם קונים יותר מידי פסטה, ובטעות גם סוכר לחם וחלב. אפלקציה של חברת שטראוס מנסה לעשות לכם סדר וגם לצ´פר אתכם במתנות

חדשות כיפה שירה רביד 08/09/15 11:44 כד באלול התשעה

מתכננים את הקניות בסופר ביחד
יחצ, שטראוס, צילום: יחצ, שטראוס

לקראת החגים רבים מאיתנו חוששים מהביקורים התכופים בסופר, רשימות הקניה הבלתי נגמרות וכמובן מהקניות החוזרות כי תמיד שוכחים משהו. שטראוס+ שפותחה על ידי קבוצת שטראוס היא למעשה אפליקציה הכוללת את כל הכלים האלו ומאפשרת לנו לנהל רשימת מלאי שתחליף את הפתקים והודעות הוואטסאפ הבלתי נגמרות. מסקר שערכה החברה בשיתוף מכון שילוב עולה כי 87% מהצרכנים מגיעים לסופר עם רשימת קניות שהכינו מבעוד מועד.

מבין העונים על שאלה זו 80% מהנשים דיווחו כי הן מכינות את הרשימה לפיה הן קונות, לעומת זאת רק 54% מהגברים דיווחו שהם מכינים את הרשימה עצמאית. נתון מעניין נוסף שעלה בסקר הראה כי 71% מהצרכנים מקבלים מבן משפחה בקשות למצרכים נוספים בזמן הקניה בסופר. עוד עולה מהסקר כי 82% מהצרכנים קונים בטעות מוצרים שכבר יש להם בבית. מבין המוצרים שנקנים בטעות מככבת הפסטה עם 50% מהצרכנים, אחריה ברשימה נמצאים חלב, סוכר ולחם ש-30% מהצרכנים דיווחו שהם רוכשים מוצרים אלה בטעות.

בחיבור המשפחתי יש כאן מימד נוסף שמחבר בין האנשים, והוא כמובן האוכל. בהקשר זה האפליקציה מאפשרת לכל בן משפחה לבחור את המתכון האהוב עליו תוך כדי שהוא מותאם להעדפותיו (ללא גלוטן, פרווה, חלבי וכדומה), אותו בן משפחה יכול לשתף את כל המשפחה במתכון האהוב ולקשר את המרכיבים לרשימת הקניות המשפחתית.

"המהלך הזה הוא חלק משינוי תפישה בשטראוס, והבנה שהטכנולוגיה מאפשרת לנו להכיר את ההעדפות של הצרכנים שלנו, להציע להם את מה שהם צריכים בקונטקסט הנכון ולפתח מוצרים ושירותים בהתאם". כך סבורה אסנת גולן, סמנכ"ל דיגיטל תקשורת וקיימות בקבוצת שטראוס, שהיחידה שבתחום אחריותה עומדת מאחורי פיתוח האפליקציה.

לאחר סיום הקנייה, מצלמים את החשבוניות, מקבלים נקודות על קנייה מצטברת של מוצרי שטראוס ונהנים מחבילות מוצרים מגוונות ועשירות שמגיעות עד הבית. מנתוני השימוש באפליקציה עולה כי מוצר המזון המככב ברוב המוחלט של רשימות הקניות הם ביצים, אחרי חלב וירקות כמו עגבניות ומלפפונים. בין 100 המוצרים המוזכרים ביותר ברשימות הקניה ניתן למצוא את המעדן מילקי, מגבונים, קורנפלקס ולחם קל. המוצרים הכי פחות מוזכרים הם משחת שיניים ומשמש בקופסת שימורים.

להורדת האפליקציה: http://plus.strauss-group.com/