מיזם טכנולוגי חדש לגיוס תרומות למשפחות

קרן 'אחד לאחד' פונה לציבור במטרה לגייס תרומות וזאת בהבטחה לשקיפות מלאה ובחירת התורם במסלול התרומה שהוא מעונין בו

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/15 11:35 יח באלול התשעה

מיזם טכנולוגי חדש לגיוס תרומות למשפחות

קרן 'אחד לאחד' היא מיזם שקוף למען הציבור ללא מטרות רווח, הפועלת מזה מספר שנים על מנת לסייע למשפחות נזקקות ברחבי הארץ. הרעיון שעומד בבסיס הקרן - הוא סיוע ותמיכה במשפחות נזקקות בני הציונות הדתית. בחמש השנים האחרונות, ניזונה הקרן מתרומות גדולות מגופים קבועים, ואולם, עקב ריבוי הפניות היא פונה כעת לציבור הדתי ומציעה לו להצטרף למיזם החסד העצום..

הקרן פועלת באופן שונה מקרנות אחרות, בכך שהיא מאפשרת לכל ראש ישיבה וראש קהילה להחליט בעצמו על בסיס המידע הנמצא ברשותו, מתוקף תפקידו. באמצעות רבני קהילות וראשי הישיבות ומוסדות, מחלקת הקרן פעמיים בשנה תמיכות לקראת חגי תשרי ופסח.

אחד מעקרונות הפעולה הבסיסיים בקרן ''אחד לאחד הוא העמדת הרבנים במרכז העשייה. אנו מאמינים כי כמנהיג קהילה/כראש מוסד חינוכי, על הרב להיות מעודכן ומעורב במצבם של חברי הקהילה ו/או אברכי הישיבה. על הרב לבקר בבית המשפחה, ללמוד את מצבה הכלכלי והמשפחתי ומתוך כך להגיע לוועדת הקרן, לייצג את רמת הנזקקות והצרכים של כל משפחה ולהמליץ על הסיוע הנדרש על פי הצורך האמיתי."

מתוך ראיית חובה לחזק את עולם הלימוד, עולם ההתיישבות ולאפשר חיים של כבוד, ולאורו של הרב נריה זצ״ל, פועלת הקרן וכמוה אתר האינטרנט החדשני במתכונת של שקיפות מלאה, בבחינת: מה שרואים - זה מה שיש, או במילים שלנו: כל תרומה עוברת: אחד לאחד!

אתר האינטרנט החדש, הבנוי בטכנולוגיה מתקדמת, מאפשר בחירה מלאה לתורם - לבחור את נתיב התרומה שלו, מתוך מגוון אפשרויות, דבר שמעולם לא קרה בעולם התרומות בכלל ובתרומות לעולם התורה של הציונות הדתית בפרט. כמו כן באתר ישנה אפשרות של מעקב אחר התרומות ומדידה מתמדת. בקרה על קבלת התרומה ביעדה ושותפות רבני הקהילות והישיבות

התורם יוכל לבחור האם התרומה לישיבה גבוהה או לכולל-יום ביישוב בגולן? האם הסכום אותו הקדשת לפדיון כפרות יגיע למכינה קדם צבאית או למשפחה בשומרון? האם תרצה להעניק מלגה בסכום קבוע או תרומה מתחדשת לשנה שלמה? ללא דמי טיפול, ללא תחזוקה למערכת, ללא עמלות גיוס - הכל אחד לאחד.

בראשות הקרן עומדים אישים בולטים בציונות הדתית, בעלי ניסיון מוכח בעזרה וסיוע לציבור זה, בעידודם ובברכתם של כל ראשי ומנהיגי הציונות הדתית ללא הבדלי כיפה, קו והשקפה.

בחזית הקרן ניצבים שניים: הרב יצחק נריה המשמש לצד אביו והרב קליימן בראשות ישיבת תורה בציון. הרב יצחק נריה למד בישיבות "שעלבים", ו"אור עציון", עם נישואיו למד בכולל בישיבת "אור עציון", והוסמך לרבנות, ושימש כרב היישוב נצר חזני.

מנכ"ל הקרן הוא יהודה עם שלם, בוגר ישיבת ההסדר ימית וישיבה הגבוהה שבי חברון. במשך שנים רבות פעל להקמה, פיתוח וביסוס גרעינים תורניים ברחבי הארץ . עם שלם, מנהל ומייסד ארגון 'כתף אל כתף' - ארגון הפועל להוצאת משפחות ממעגל העוני. מודל ייחודי וחדשני המלווה מאות משפחות נזקקות ממגזרי החברה השונים לעצמאות ולחיזוק החוסן החברתי.