מדרשת לינדנבאום: "חזון שהפך למציאות"

תכנית 'הדס' של מדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון תחגוג בקרוב אירוע בוגרות במלאת 18 שנים להיווסדה של התוכנית. בוגרות מכל השנים מוזמנות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 14/09/16 10:43 יא באלול התשעו

מדרשת לינדנבאום: "חזון שהפך למציאות"
דוברות, צילום: דוברות

למחרת יום הכיפורים הקרוב, ביום חמישי ה 13.10 תחגוג תכנית 'הדס' של מדרשת או"ת לינדנבאום מבית אור תורה סטון, אירוע בוגרות במלאת 18 שנים להיווסדה. האירוע, בהנחיית בוגרת המדרשה אפרת רוזנברג שפירא, ייערך בבית הספר למדעים ואמנויות בירושלים בהשתתפות כ-1000 מוזמנים, בהם בוגרות המדרשה, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור, ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון עמיקם סברסקי, ראש אכ"א חגי טופולונסקי הקמנ"ר תא"ל משה שנייד וראש מערך מגן אל"מ רז קרני. האירוע ייחתם בהופעתו של הזמר ישי ריבו. אירוע הבוגרות יפתח בגלריה שתציע מגוון שיעורים של צוות המדרשה עם בוגרות כל תכניות מדרשת או"ת לינדנבאום לדורותיה.

ראש התכניות הישראליות במדרשת או"ת לינדנבאום, הרב אוהד טהרלב מדגיש כי "בפרספקטיבה של 18 שנים ומעל ל-300 בנות במחזור הנוכחי של תכנית הדס, ניתן לומר כי תכנית הדס מהווה מהפכה עבור החברה הדתית והחברה הישראלית. מדובר בתכנית הראשונה בתחומה שפתחה את שערי בית המדרש לנשים והצמיחה דורות של נשים למדניות, המשלבות בין לימוד תורה מעמיק לשירות צבאי משמעותי. למרות שלכתחילה נראה היה כי מדובר במהלך מורכב עד בלתי אפשרי, הרי שבדיעבד מדובר במהלך שאפשר חיבור אידאי בין שני תחומים משמעותיים ביותר - לימוד תורה כמרכיב קיומי בעם ישראל, לצד שירות בצבא שמהווה את היישות המשמעותית והקיומית ביותר בחברה הישראלית- חיבור שבאמצעותו מטביעות הבנות את חותמן על הצבא ועל החברה הישראלית ככלל ובד בבד מעצבות את זהותן ועבודת ה' שלהן בתפישת עולם מורכבת ועמוקה".

מנכ"ל רשת אור תורה סטון ינון אחימן: "כרשת אשר חרטה על דגלה קירוב, קבלה והכללה כמו גם התכתבות תמידית בין היהדות למציאות בה היא מצויה, הקימה אור תורה סטון את מדרשת או"ת לינדנבאום לאור חזונו של הרב ריסקין לפתוח בתי מדרש לנשים, בתי מדרש בהן תוכלנה הנשים ללמוד תורה, גמרא, הלכה, תנ"ך והגות. שילובן של נשים דתיות גם בבית המדרש במובן המלא והכוללני ביותר וגם בשירות צבאי משמעותי, הינו אחד מאותם שינויים מבורכים אשר היה לרשת הכבוד להוביל, עם הקמת תכנית הדס לפני ח"י שנים".

ראש מוסדות אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין: "כמי שגדלו בבתים וקהילות אשר אהבת הארץ הינה חלק בלתי נפרד מעולם ערכיהם ואמונתם, ביקשו הבנות הדתיות לתרום את תרומתן בגוף אשר אמון על הגנת הארץ, הלוא הוא צה"ל. תכנית הדס הוקמה כראשונה מסוגה על מנת לתת מענה לאותן הבנות ולאפשר שילוב בין שירות צבאי משמעותי עם לימוד תורה, ולשם כך החלטתי לפתוח בתי מדרש לנשים בהן תוכלנה ללמוד תורה, גמרא, הלכה, תנ"ך והגות ברמה הגבוהה ביותר. בהסתכלות ממרחק שנות דור ולאחר שנים רבות של חבלי לידה וגדילה מאתגרים, נראה כי פתיחת התכנית, סלל אט אט את הדרך עבור יותר ויותר בנות והפך למציאות קיימת ומבורכת שלא ניתן להתעלם מפירותיה והישגיה".

הכניסה לאירוע לבוגרות המדרשה - חופשית. יש לשריין מקומות באתר המדרשה.