טיפים לתאורה נכונה לשולחן החג שלכם

איך להאיר את הסלון כשיש כל כך הרבה אורחים ואיך נדע מה כדאי לנו לקנות? מוטי ישראלי ממחסני תאורה עם טיפים לתאורה

חדשות כיפה מוטי ישראלי, מחסני תאורה 28/08/12 16:38 י באלול התשעב

טיפים לתאורה נכונה לשולחן החג שלכם
אייל קרן, צילום: אייל קרן

אירוח של סועדים רבים יותר, מצריך את הגדלת השולחן, מומלץ להשתמש בגוף תאורה שניתן להעלאה או הורדה מהתקרה. ככל שנעלה את הנורה גבוה יותר - האור יכסה שטח גדול יותר של השולחן. אפשרות נוספת להאיר את כל השולחן היא החלפת הנורות לחזקות יותר כמו נורות פלורסנט קומפקטיות בגוון צהוב או הוספת מנורת עמידה.

כשפינת שולחן האוכל משמשת כחלק מחלל גדול - אם בוחרים להבדילה משאר החלל - כל האמור בפינת אוכל צדדית מתאים גם במקרה הזה. אם רוצים להתייחס אליה כאל המשך לחלל הגדול - נשתמש בגופי תאורה גדולים הזהים לחלל, כשהם צמודים לתקרה.

פינת שולחן השירות - נייחד את הפינה על ידי שימוש בגוף תאורה שיורד על מרכז השולחן, עד לגובה 60 ס"מ, מומלץ שיהיה סגור באמצעות מתכת,בד, פורצלן או זכוכית מאט, כך האור ייפול על השולחן ולא יסנוור את הסועדים.


(צילום: אייל קרן)



הסלון -
מהווה מרכז הבית המשמש מקום שיחה משפחתי לאחר ארוחת החג. לכן, כדאי לשלב בו תאורה פרקטית. חשוב להשתמש בתאורת אווירה חמימה וליופי. תאורה שימושית תיווצר על ידי גופי תאורה מרכזיים באמצעות הארה ישירה אל מרכז הסלון, כגון: נברשות עם זרועות שמציפות אור על הסלון כולו, מה שגם מוסיף לעיצוב הבית, לנוכחות חזקה וליופי, או גופי תאורה צמודים לתקרה, למקרה שרוצים ליצור חלל גדול, פתוח ונקי. לתגבור תאורה ניתן להוסיף מנורת עמידה סגורה כלפי מטה ופתוחה כלפי מעלה, לאור חזק שיאיר את התקרה ואת החלל.

תאורת אווירה חמימה בסלון הבית, היא למעשה תאורה שבה אנו לא רואים את מקור האור, אלא חוווים את שטף התאורה בחלל. ניתן להשתמש בגופים שקועים בהם הנורה ממוקמת בתחתית הגוף, או לחילופין בתאורת קיר שממוקמת מעל גובה העיניים מומלץ להשתמש בגופי תאורה שמאירים כלפי מעלה.

חשוב לדעת- בעת רכישת תאורה, מומלץ לשים לב ל- 3 נקודות חשובות:

סוג הנורה: אור צהוב, אור לבן, פלורוסנט,ליבון, הלוגן, עוצמה גבוהה או עוצמה נמוכה.

מבנה גוף התאורה: צמוד לתקרה או תלוי, אטום מכל הכיוונים, גוף פתוח למטה וסגור למעלה, הממקד את האור באזור מסוים, מבנה סגור כלפי מטה ופתוח למעלה, לאור מלא בחלל החדר.

מיקום: אור מרכזי - למיקוד באזור מסוים, מספר מוקדים לפיזור האור וכו'.