טיפים לעיצוב שולחן חג

חוץ מהבישולים, המתנות והתפילות גם לשולחן החג יש מקום של כבוד בהכנות לחג. רשת פעמית סטור עם טיפים לעיצוב שולחן החג

חדשות כיפה באדיבות פעמית סטור 06/09/15 15:01 כב באלול התשעה

טיפים לעיצוב שולחן חג
יחצ פעמית סטור, שחר תמיר, צילום: יחצ פעמית סטור, שחר תמיר

שולחן חג הוא הרבה מעבר לשולחן אוכל שגרתי. ההתכנסות המשפחתית ופתיחת השנה בסדר "ראש השנה", הפכו את עיצוב השולחן לחלק בלתי נפרד מההכנות הקודחות לחג. על מנת לשדרג את עיצוב השולחן, אספנו כמה הצעות מעניינות וטיפים קטנים שיעשו הבדל גדול.

כוסות, צלחות וסכו"ם - חד פעמי:

לאלו שאין להם מערכות כלים המספיקה לכל הסועדים או שלא רוצים לשטוף כלים בתום הארוחה, אך יחד עם זאת לא מוכנים להתפשר על רמת ההגשה, קיימים כלים חד פעמיים בגימור יוקרתי, שנראים כמו מערכות כלים יוקרתיות ומהודרות, הכוללות סכו"ם מעוצב, כוסות יין חד פעמיות, מגשים, קערות לסלט ועוד. כמה קל בסוף הערב לאסוף את כל הכלים ולזרוק אותם לפח. לשוחרי איכות הסביבה אציין שישנם כלים חד פעמיים מתכלים העשויים מחומרים אורגניים.

"תחום הכלים החד פעמיים התפתח בשנים האחרונות וכיום ניתן למצוא כלים מעוצבים שנראים ככלים רגילים לכל דבר, כך שניתן לעצב שולחן מפואר במגוון סגנונות עיצוביים ולקבל ערך מוסף משמעותי באירוח - בתום הארוחה לא צריך לשטוף את הכלים - זורקים לפח.. וזהו. בנוסף, ניתן לבשל עם תבניות וסירים חד פעמיים" אומרת שירן לוי מרשת "פעמית סטור".

איך לערוך שולחן חג ולקבל מחמאות אפילו מהחמות?

כלים: הכלים ערוכים לפי סדר השימוש בהם (מבחוץ פנימה).

מפיות: החוק היחיד בכל הנוגע למפיות הוא, שיהיו נעימות לעין. הן יכולות להיות מונחות במקומות שונים,
משמאל לצלחת עם המזלג מעליהן או לצידן.

סכו"ם: שני סכינים מצד ימין, סכין קטנה חיצונית וסכין גדולה פנימית. ליד הסכין הקטנה מניחים את הכף, מצד שמאל של הצלחת שמים את שני המזלגות- מזלג גדול פנימי ומזלג קטן חיצוני.

כוסות: בצד העליון הימני של הצלחת מניחים גביע יין ולידו כוס נמוכה למשקה קל.

איך לעצב שולחן חג כמו בספרים בלי לעשות מזה סיפור?

מפות, מפיות וראנרים: אלו שלושת האלמנטים התורמים לאווירה חגיגית. לדוגמא: מפית בצבע שמנת עם הדפסים עדינים של כסף או זהב, פרחים או דוגמאות אבסטרקטיות בצבע בהיר נוסף, נבחר את המפה בצבע
התואם. על מנת להוסיף סגנון וסטייל לשולחן נשתמש בראנר, אותה רצועת בד הרצה במרכז השולחן לכל אורכו ומעניקה לו מראה חגיגי וייחודי.

פרחים: מומלץ לקשט את השולחן בסידורי פרחים התואמים את הצבע של הכלים והמפיות. באזורים נוספים של הבית מומלץ להעמיד אגרטל גדול עם פרחים גבוהים ומרשימים מאותו סוג. לגבי הנרות - הוסיפו לשולחן החג נרות התורמים ומשלימים את האווירה. מומלץ להניח נירות קטנים בתוך פמוטים מוגבהים.

קישוטי שולחן: אפשר ומומלץ להוסיף על השולחן פריטים המתקשרים עם החג. לקשור את המפיות עם אשכול תמרים, חובק מפית תפוח אדום-ירוק וכו', לפזר על השולחן פרחים, עלים או כל דבר העולה על דעתכם המאפיין את החג.

איך לקפל מפיות בקלות ולהשאיר רושם ?

[embed]

]

[embed]
]