היעד: חמישה מיליון שקלים

יו"ר "אחד לאחד", הרב יצחק נריה מציב יעד: "עוד מיליון שקלים! ובסה"כ חמישה מיליון שקלים, יחולקו בחגי תשרי"

חדשות כיפה שירה רביד 08/09/15 10:03 כד באלול התשעה

היעד: חמישה מיליון שקלים

בחמש השנים האחרונות, העבירה הקרן עשרות מיליוני שקלים, בד"כ, בשני גלים: לפני חגי תשרי ולפני פסח. השנה, בעקבות הגידול בצרכים ובכמות המשפחות הנעזרות הציב יו"ר הקרן, הרב יצחק נריה יעד - 5 מיליון שקלים שיחולקו ומחולקים בימים אלה לקראת חגי תשרי למשפחות הציבור הציוני דתי. ארבעה מיליון שקלים כבר התקבלו מתורמי הקרן הקבועים, וכעת נדרש הציבור להשתתף בתרומות נוספות ע"מ לעמוד ביעד. קרן אחד לאחד פועלת באופן שונה מקרנות אחרות, בכך שהיא מאפשרת לכל ראש ישיבה וראש קהילה להחליט בעצמו על בסיס המידע הנמצא ברשותו, מתוקף תפקידו. באמצעות רבני קהילות וראשי הישיבות ומוסדות, מחלקת הקרן פעמיים בשנה תמיכות לקראת חגי תשרי ופסח.

אחד מעקרונות הפעולה הבסיסיים בקרן ''אחד לאחד" הוא העמדת הרבנים במרכז העשייה. הקרן מאמינה כי כמנהיג קהילה/כראש מוסד חינוכי, על הרב להיות מעודכן ומעורב במצבם של חברי הקהילה ו/או אברכי הישיבה. על הרב לבקר בבית המשפחה, ללמוד את מצבה הכלכלי והמשפחתי ומתוך כך להגיע לוועדת הקרן, לייצג את רמת הנזקקות והצרכים של כל משפחה ולהמליץ על הסיוע הנדרש על פי הצורך האמיתי.

קרן אחד לאחד היא התחדשות של מספר קרנות הפועלות במהלך השנים האחרונות ע״מ לתמוך במשפחות ולומדי התורה מקרב אנשי הציונות הדתית - מדן ועד אילת, מיהודה ועד שומרון. בקרן תומכים רבנים מכל קצוות הקשת הציונית דתית

אתר הקרן שהושק בשבוע שעבר, נחשב למהפכה של ממש: האתר הבנוי בטכנולוגיה מתקדמת, מאפשר בחירה מלאה לתורם - לבחור את נתיב התרומה שלו, מתוך מגוון אפשרויות, דבר שמעולם לא קרה בעולם התרומות בכלל ובתרומות לעולם התורה של הציונות הדתית בפרט. אנחנו מאמינים שרק בשקיפות מרבית - צדקה נשארת צדקה אמתית. ללא דמי טיפול, ללא תחזוקה למערכת, ללא עמלות גיוס - הכול אחד לאחד.