הילדים בבית? טיפים להתנהלות כלכלית נבונה בחודשי הקיץ

חודשי הקיץ מהווים אתגר כלכלי שבולט בעיקר בקרב משפחות מרובות ילדים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את החופש הגדול בלי לפרוץ את מסגרת התקציב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/08/16 12:36 יז באב התשעו

הילדים בבית? טיפים להתנהלות כלכלית נבונה בחודשי הקיץ
shutterstock, צילום: shutterstock

התנהלות כלכלית נבונה בחודשי הקיץ מתחילה בהתאמת הבית לשהות ממושכת של הילדים. מלבד האתגר שמציב החופש הגדול בפני הורים שמחפשים לילדיהם תעסוקה, יש משמעות גדולה לאופן שבו עושים התאמות כדי לשמור על מסגרת התקציב.

שהות ממושכת בבית עשויה בקלות להפוך להוצאה בלתי צפויה של מאות שקלים בחודשיים בלבד. מצד שני, היערכות נכונה תעזור להורים לעבור את הקיץ בשלום ותבטיח לילדים חווית חופש משמעותית ומוצלחת. זו גם הדרך היחידה למנוע את הצורך בנטילת הלוואות כדי לממן את החופש הגדול או את הנסיעה השנתית של המשפחה.

(צילום: shutterstock)



איך נותנים דוגמא אישית לילדים?

התנהלות כלכלית מחייבת את ההורים להראות דוגמא אישית. הם צריכים קודם כל ללמד את הילדים על החשיבות של התנהלות מן הסוג הזה, אך במקביל גם להסביר להם איך עושים זאת בצורה נכונה. אפשר למשל לעודד את הילדים לכבות את האור בחדר כשהוא לא בשימוש, לכוון את המעלות של המזגן ל-24 בלבד לפתוח חלון במקום להדליק את המנורה המרכזית בסלון. הילדים צריכים להפנים שהפעולות שלהם בבית משפיעות על צריכת האנרגיה ועל הוצאות התא המשפחתי כולו.

הילדים לא באמת חייבים להיות כל היום בבית כדי לא להשתעמם. הם יכולים לצאת לבלות עם חברים, לפגוש את בני כיתתם ולבקר בני משפחה. במקרים כאלה כדאי לכבות את כל מכשירי החשמל ולהוציא את המחשבים ואת המטענים מהשקע. חיסכון בצריכת חשמל בא לידי ביטוי בדברים הכי קטנים, ועל העיקרון הזה אפשר לשמור גם בחופש הגדול.

כך תעקבו אחר ההוצאות

התחילו את החופש הגדול ברישום מסודר של כל הפעילויות המתוכננות. העריכו את גובה ההוצאה לכל פעילות, סכמו את כל ההוצאות ובדקו האם יש צורך במקורות מימון חיצוניים. כך תוכלו להתאים את תכנית הפעילויות של החופש הגדול ליכולת ולאפשרויות שעומדות בפניכם. עם זאת, זכרו שיש גם הוצאות שוטפות רגילות שעולות בעשרות אחוזים לאורך הקיץ: חשמל, מים, מזון וכן הלאה.

מעקב אחר ההוצאות יסייע לכם בטווח הקצר והארוך. בטווח הקצר הוא יעזור לקבוע סדר עדיפויות ולהחליט על מה לוותר, בעוד בטווח הארוך הוא ימנע פגיעה במסגרת התקציב גם אחרי שהחופש ייגמר. בדקו את ההוצאות אחת לשבוע, השוו את הביצוע מול התקציב המשוער ואל תתביישו לבטל פעילויות כדי לעמוד בו.

בני נוער יכולים לעזור לכם להתנהל כלכלית בחופש הגדול. תנו להם לשמור על האחים הקטנים, פרגנו להם עם מתנות שלא עולות כסף והביעו את הערכתם. כך תלמדו אותם על אחריות ותגרמו להם להרגיש בוגרים וחיוניים עבור התא המשפחתי.