החלום של החברות הכי טובות

רחלי ואביה זוג חברות ותיקות נטשו את הכל והגשימו חלום ארוך שנים והפכו לכוכבות ילדים מובילות במגזר הדתי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/08/15 13:14 ט באלול התשעה

רחלי ואביה הן כוכבות הילדים החדשות של הציבור הדתי, המופע שלהן "רחלי ואביה החברות הכי טובות" רץ בשנה האחרונה בעשרות קניונים ובקיץ האחרון היה ללהיט קייטנות בכל רחבי הארץ והן גם זכו לפינה משלהן באתר של ערוץ 20 העוסקת בפרשת שבוע.

מה הביא את אביה בעלת תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה שעסקה בקניינות רכש של רכיבים אלקטרוניים ואת רחלי שאמנם למדה משחק בביה"ס לאומניות הבמה אך עסקה בפועל בייבוא בגדים, לנטוש את הכל ועבור לתחום ההצגות הקשה ועמוס התחרות? בשבילן אין שום שאלה וזה היה טבעי ומתבקש, "זה היה החלום שלנו, אנו מכירות כבר שנים ארוכות ותמיד מצאנו את עצמנו יחד על הבמה", הן מספרות ל'כיפה' על ההיכרות הראשונה שלהן כאשר רחלי שירתה בצבא כמורה חיילת ואביה כבת שירות באור עקיבא. "כבר אז הפכנו ל'חברות הכי טובות' וחלמנו להופיע יחד על במות, חלום אותו חשנו חייבות להגשים, על אף הקשיים".

מי שהעלה את הרעיון היו דווקא הבעלים של רחלי ואביה, במהלך שבת משותפת של שתי המשפחות הרעיון עלה וקרם גידים. "למרות שזה הגיע מהם הבעלים שלנו היו סקפטיים בהתחלה, זאת הרפתקה כלכלית מפחידה, אך לאחרונה סיפר בעלי בעמוד הפייסבוק שלו שעל אף שבהתחלה היה ספקן, כשהוא צפה בנו הוא הבין עד כמה זה מרגש ונכון שהגשמנו את החלום שלנו", מספרת אביה.

מדובר בחלום יקר ולא פשוט גם מבחינה לוגיסטית, רחלי מתגוררת בטבריה ובונה את ביתה באבני איתן שבדרום רמת הגולן ואילו אביה מתגוררת במגן דן שבאלקנה. המרחק הגדול לא מרתיע את השניים שמופיעות בכל רחבי הארץ במלוא המרץ.

הן בחרו שלא להתפשר על רמת המופע ולהשקיע בו את המיטב, "לדתיים יש למרבה הצער קטע של לעשות דברים בצורה לא מספיק מקצועית, אך לנו היה חשוב לעשות את זה הכי מקצועי שיש למרות העלויות הגבוהות", מספרות רחלי ואביה. הן פנו לכותבים המובילים בתחום הצגות הילדים - 'השלגלים', הן הקליטו גם שיר מקורי משלהן עם הפקה מוזיקלית מקצועית ועם במאי וכוריאוגרף מקצועי. "השלגלים שוחחו אתנו, הכירו אותנו וכתבו את התכנית בעצם עלינו, על חברות שעוברת קשיים. היה לנו מאד חשוב להכניס ערכים של חברות, נתינה, שיתוף, שמחה וכיף".

ההצגה שמיועדת לילדים בני 3-6 (למרות שרחלי ואביה מצהירות שגם האחים הגדולים יותר ואפילו ההורים יוכלו ליהנות ממנה) היא על שתי חברות טובות שונות אחת מהשנייה שמוצאות יום אחד תיבה ובה מנורת פלאים. אולם בשונה מסיפורים אחרים, הפעם אפשר לבקש רק משאלה אחת ומי תקבל את המשאלה? מי שתנצח את השנייה במשימות שונות.

הן מספרות כי למרות שהן דתיות, התכנים אוניברסליים ומתאימים לכולם והן בהחלט מופיעות לא רק בפני ציבור הדתי. "זה שוק מאד קשה. קשה להיכנס לקניונים ששמורים רק לאומנים הגדולים. אך ב"ה אנחנו מוכוונות לקהל רחב מאד והתכניות מופנות גם קדימה להוציא D.V.D משלנו, ואנו חולמות על פינה קבועה בערוץ הופ", הן מספרות בהתלהבות מדבקת וכפי שהן מראות עד עכשיו הן תגשמנה את כל החלומות שלהן.