ברימון חוסמים את אפלקצית "בלינדספוט"

ספקית האינטרנט רימון חסמה את השימוש באפלקיציית Blindspot שהחליפה את אפליקציית SECRET ומאפשרת לשלוח מסרים פוגעניים אנונימיים

חדשות כיפה שירה רביד 05/01/16 18:09 כד בטבת התשעו

ברימון חוסמים את אפלקצית "בלינדספוט"

בשבוע האחרון התקבלו במוקד אינטרנט רימון עשרות שיחות מהורים מודאגים שהביעו חשש מכך שילדיהם יוכלו להוריד את אפליקציית Blindspot השנויה במחלוקת. אינטרנט רימון מספק שירות סינון והגנה מפני תכנים פוגעניים גם בסמארטפון.

משיחות שקיימו נציגי המוקד עם ההורים עלה החשש שלהם כי אפליקציית Blindspot המאפשרת שליחת מסרים אנונימיים, תעודד בריונות ברשת בין ילדים, מאחר והם יוכלו לשגר מסרים ככל העולה על רוחם כשהם יודעים ובטוחים כי לא יצטרכו לשאת באחריות. האפליקציה נחסמה מהרשת לאחר שהובנה עוצמת בריונות הרשת שהיא מאפשרת. כפי שהתפרסם בכלי התקשורת הוגשו עשרות תלונות למשטרה על פגיעה באמצעות אפליקצייה דומה SECRET"" שאפשרה גם היא שליחת מסרים באופן אנונימי, יצויין כי SECRET"" נסגרה לפני כשנה.

הדוח השנתי של המועצה לשלום הילד שהוגש החודש חושף את המימדים של תופעת הבריונות ברשת במסגרת החיבור לרשתות החברתיות, עולה כי43% מבני הנוער בגיל 12-17 היו מעורבים בהפצת תמונה ברשת המכוונת נגד אדם אחר. יותר מרבע מהם העידו כי עשו זאת בחצי השנה האחרונה. קרוב לרבע (23.9%) מבני הנוער נפגעו מפשיעה או בריונות ברשת. עם מספרים כאלו קל לנחש עד כמה האפליקציה החדשה שאינטרנט רימון בחרו לחסום יכולה לשמש כלי לעודד פגיעה נוספת בילדים.

יריב פאר, מנכ"ל אינטרנט רימון אומר בעקבות ההחלטה כי "האפליקציה הזו היא הדור הבא של שיימינג וביריונות כלפי ילדים ברשת שכן היא מאפשרת לכל בריון רשת לבצע תאונת "פגע וברח" אינטרנטית ולכן היא מסוכנת במיוחד לילדים. לכן כשהורים פנו אלינו בבקשה שנעזור להם להגן על הילדים הרמנו את הכפפה. מהיום אפליקציית רימון סלולרי לסמארטפון, בנוסף לסינון תכנים פורנוגרפיים גם מונעת מהילדים להשתמש באפליקציית Blindspot".