אחת ולתמיד: למה שמן זית נמכר בבקבוקי זכוכית?

את שמן הזית שלכם אתם תרכשו ברוב המוחלט של המקרים בבקבוקים עשויים זכוכית או פח, ויש לזה סיבה. איך זה קשור לעובדה שאם תשאירו תבשיל טוב בקופסת פלסטיק, הקופסה תיצבע בצבע התבשיל? ההסבר המלא בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/24 15:00 יח בסיון התשפד

אחת ולתמיד: למה שמן זית נמכר בבקבוקי זכוכית?
שמן זית, עדיף בקבוק זכוכית או פח, צילום: Retan,Shutterstock

נסו לחשוב, כמה מהמוצרים שאתם רוכשים בסופר מאופסנים בקופסאות או בקבוקי פלסטיק? לא מעט כנראה. אבל יש מוצרים שתמיד יהיו מאוחסנים בבקבוקי זכוכית או פח, אחד מאותם המוצרים הוא שמן הזית שאתם רוכשים וזה ממש לא סתם, יש לזה סיבה טובה וגם בריאותית.

למה שמן זית נמכר בבקבוקי זכוכית?

הסיבה לכך ששמן הזית נמכר כמעט אך ורק בבקבוקי זכוכית או פח ולא בפלסטיק נובעת מהעובדה שגם שמן הזית וגם הפלסטיק הם חומרים שומניים עם הרכב כימי דומה, דבר שגורם לחלקיקים קטנים לעבור מהאחד לשני. ביטוי לכך אפשר לקבל מהדוגמא המעצבנת הבאה:

כמו קופסת האוכל שאתם שונאים לשטוף

דמיינו שאפסנתם תבשיל בקופסת פלסטיק ואחרי שסיימתם לאכול אותו זרקתם את הקופסה לכיור. כשתבואו לשטוף את הקופסא, תגלו שצבעה השתנה בהתאם לצבע התבשיל ושאתם צריכים לשפשף אותה כהוגן על מנת להחזיר אותו למצבה הקודם, זה נגרם מאותה סיבה, חלקיקים מהתבשיל עברו לפלסטיק וצבעו אותו.

בקבוקי שמן זית, למה הם כהים?

בקבוקי שמן זית, העיקר לא פלסטיק, צילום: AlenKadr,Shutterstock

מהסיבה הזו בדיוק יצרני שמן הזית, שנחשב לשמן איכותי, לא מאפסנים אותו בבקבוקי פלסטיק שעלולים להכיר את שמן הזית וגם לפגוע בטעמו. לסיכום, יכול להיות מאוד שתמצאו שמן זית בבקבוק פלסטיק במחיר משתלם יותר, אבל דעו שאיכות שמן הזית יורדת וגם ישנן יותר סכנות בריאותיות בשימוש.