לעבור דירה בלי לקרוע את הכיס – המדריך האולטימטיבי למעבר זול

חדשות כיפה תוכן שיווקי 15/06/20 17:44 כג בסיון התשפ

לעבור דירה בלי לקרוע את הכיס – המדריך האולטימטיבי למעבר זול
עוברים דירה, צילום: pexels (Andrea Piacquadio)

מעברי דירות הפכו עם השנים לתהליך מורכב ויקר. אם בעבר היינו יכולים להסתפק במוביל השכונתי עם הטנדר ולסגור את כל הסיפור בעלות זניחה, היום המורכבות הרבה יותר גבוהה והמחירים בהתאם. יש כמה גורמים שתורמים למגמה כשבין העיקריים אפשר למנות:

תכולה מרובה

היום למשפחה הממוצעת יש הרבה יותר ציוד ואם זה לא מספיק, הציוד בדרך כלל יותר מורכב וגדול. דוגמה טובה לכך הם מסכי הטלוויזיה הרחבים והמקררים הענקיים – שני פריטים מני רבים שרק ההובלה שלהם יכולה לייקר את העלות הסופית בכמה מאות שקלים.

תנאי הובלה מורכבים

הבנייה המודרנית מאוד נוחה אך היא לא לוקחת בחשבון את צורכי ההובלה שלכם. יש לכם חניון תת קרקעי? כנראה שיהיה לכם מאוד נוח להחנות את הרכב אבל בהובלה זה סיוט מפני שמשאית עשויה להיות גבוהה מכדי להיכנס את החניון, עניין שמחייב את המובילים להחנות את הרכב בנקודה מרוחקת מכניסת הבניין, צעד שיכול לייקר את ההובלה באופן ניכר.

דוגמה נוספת היא הצורך בהזמנת מנוף שמאפשר להעלות לדירה חפצים גדולים וכבדים באופן בטוח אך באותה העת גם מייקר את ההובלה.

נוחות וחיסכון בזמן

הנוחות בימינו משחקת תפקיד מרכזי. אפשר להבין מדוע זוג שעובד מהבוקר ועד הערב יזדקק לשירותי אריזה שיחסכו זמן אבל יעלו לא מעט כסף.

אין ספק שענף ההובלות משתנה ואתו גם המחיר שהולך ומתייקר אך אנו מאמינים שבאמצעות מספר כללים ותובנות, אפשר להוזיל את העלויות באופן ניכר שיכול לנוע בין כמה מאות שקלים בדירות קטנות ועד לאלפי שקלים בבתים גדולים.

לפניכם 5 דרכים להוזלת המחיר של מעבר הדירה וההובלה שיסייעו לכם להפחית את ההוצאה באופן ניכר וחשוב מכך, לעשות את זה בלי לוותר על איכות המובילים והשירות שתקבלו.

השוו מחירי הובלות באופן חכם

אחת השאלות המסקרנות היא כמה עולה הובלה. חיפוש קצר באינטרנט יכול ללמד אתכם שני דברים.

הראשון הוא שיש הבדל משמעותי בין הכתוב לבין מה שנאמר ומאחורי מודעות עם מחירים זולים, יש בדרך כלל מנגנון שיווקי שברגע האמת חושף אתכם למחיר הרבה יותר יקר.

הדבר השני הוא שהמחירים דינאמיים ומושפעים ממספר רב של גורמים כגון עונתיות, תחילת, אמצע או סוף חודש, שירותים נוספים כמו מנוף, אריזה, פירוק והרכבת רהיטים וכיוצא בזה.

בסופו של דבר, ענף ההובלה הוא שוק חופשי שבו כל מוביל יכול לבקש סכום אחר בעבור אותה הובלה בדיוק ועל הצרכן החסכן מוטלת האחריות לבחון כמה הצעות מחיר לעומק, כדי להוביל את הדירה במחיר אטרקטיבי.

העניין עם שירותי הובלה הוא שאתם לעולם לא יכולים לדעת ב-100% מי פנוי להובלה בתאריך שבו אתם עוברים דירה ומי ערוך לבצע העברה של דירה כמו שלכם באופן מקצועי ובמחיר אטרקטיבי.

הדרך לפתרון הסוגיה הוא שימוש באתרים להשוואת מחירים. אחד הבולטים הוא האתר ASK5 שמשווה מחירי הובלת דירה  ומסייע לגולשים למצוא חברות הובלה פנויות באזור המגורים שלהם, שמתחרות האחת בהצעה של השנייה כדי לזכות בהעברת הדירה של הפונה.

באופן הזה מקבל הגולש מספר הצעות מחיר תחרותיות שמתאימות לו באופן אישי, יכול לבחור את המשתלמת מכולן ולחסוך סכומי כסף משמעותיים עבור אותה הובלה.

להוביל לבד ולהיעזר בהובלה קטנה

מי שמוכן לעבוד קצת בידיים, יכול לחסוך סכומי כסף משמעותיים שעשויים להגיע בקלות לאלפי שקלים.

הסוד הוא לבצע את ההובלה באופן עצמאי ולהיעזר במובילים מקצועיים על מנת להעביר פריטים כבדים או גדולים שאינם נכנסים ברכב הפרטי.

בסופו של דבר, הובלה של דירה ממוצעת מורכבת ברובה מהעברת ארגזים ופריטים שכמעט כל אחד יכול להעביר ועם שימוש בעזרים כמו עגלות, אפשר אפילו לעשות את זה באופן מהיר ומוצלח למדי.

שכירת מובילים לעומת זאת, תסייע בהעברת הפריטים שאינכם יכולים להרים או להכניס לרכב.

מאחר שחברות הובלה רבות לא יבצעו העברה של פריטים בודדים או שידרשו בעבור השירות מחירים יקרים, הדרך המומלצת היא לפנות למובילים בודדים שמתמחים בהובלות קטנות.

מובילים כאלה מחזיקים בדרך כלל רכב מסחרי קל והם יותר ניידים וזולים ביחס לחברה גדולה עם צוות עובדים ומשאית.

כדי למצוא מוביל מתאים, תוכלו להיעזר באתר 'בקטנה' הובלות קטנות שמסייע לגולשים למצוא מובילים פנויים במחירים זולים.

התחלה מוקדמת חוסכת כסף

הטיפ הפשוט ביותר ליישום הוא לא לדחות את המשימות שקשורות במעבר. זה אולי לא נשמע לכם משהו עקרוני אך מדובר בצעד פשוט שיכול לחסוך לכם כסף ואפילו הרבה!

דחיית משימות לרגע האחרון הוא עניין נפוץ בחיים עמוסי מטלות אך כשזה מגיע למעבר דירה, ההשלכות של דחיית המשימות, יכולה לעלות לכם הרבה כסף ואם זה לא מספיק, גם לפגוע באיכות ומקצועיות השירותים שתקבלו.

לדוגמה, הזמנת חברת הובלה בסמוך למעבר, יכולה  להשאיר אתכם עם מגוון מצומצם של אפשרויות ובסופו של דבר תאלצו להתפשר על שעה לא נוחה, חברת הובלה שלא הייתם בוחרים אם היתה לכם ברירה ולבסוף, יש גם סיכוי סביר שתשלמו מחירים יקרים ביחס לאלה שיכולתם לשלם לו הייתם מזמינים חברת הובלה מוקדם יותר ולא ברגע האחרון.

הבשורות הטובות הן שתאריך המעבר ידוע הרבה זמן לפני כך שתוכלו להימנע ממצבים לא נעימים ותשלומים יקרים שנובעים מהמתנה לרגע האחרון.

להשיג קרטונים למעבר דירה באופן חכם

אין עוררים שאחד האמצעים ההכרחיים לארוז את הדירה הם קרטונים מתאימים אך יש מחלוקות בדבר הדרך המומלצת להשיג אותם.

בשנים האחרונות התפתחו כמה שיטות שמאפשרות לכם להשיג קרטונים וארגזים באופן מהיר אם כי הן יכולות לעלות לעתים גם כמה מאות שקלים.

אם אתם מוכנים להשקיע בנוחות, מה טוב אך אם אנחנו בעניין של חיסכון, אפשר לוותר על התשלום ולאמץ שיטות חלופיות שיסייעו לכם להשיג מספיק קרטונים מתאימים במחירים זולים ואפילו בחינם.

הדרך הראשונה היא לאסוף קרטונים במרכז הקניות הסמוך לביתכם. פנו אל אחד המחסנאים במקום ובררו את הזמנים שבהם מפנים את הקרטונים למחזור. תיאום הגעה במועד הקרוב לפינוי יאפשר לכם לאסוף קרטונים טובים בחינם.

שיטה שנייה היא להיעזר בחברת ההובלה. מובילים רבים משווקים גם קרטונים ואם תבקשו כמה כבר במעמד הצעת המחיר (מתי שכולם רוצים לשכנע אתכם לבחור דווקא בהם), יש סיכוי סביר שגם תקבלו אותם בחינם או במחיר מוזל.

השיטה האחרונה היא לפנות אל החנויות השונות שמשווקות חומרי אריזה ולברר בנוגע לקרטונים ממוחזרים. אלה קרטונים ששימשו בעבר בתעשיות נקיות, שיכולים להתאים לאריזת דירה והמחיר שלהם זול יותר מקרטונים חדשים בעשרות אחוזים.

לחסוך בתשלום לספקים

עד כה דנו בדרכים להוזיל את העלויות של שירותים נפוצים בזמן מעבר דירה. כעת הגיע הזמן לדבר על התשלומים הקבועים שלכם לספקי האינטרנט, הגז והטלוויזיה.

ידעתם שישנם ספקים שגובים מחירים שונים עבור אותו שירות בדיוק? לדוגמה, סביר להניח שספקי האינטרנט או שירותי הטלוויזיה שלכם מחייבים אתכם בסכום גבוה יותר ביחס ללקוחות אחרים שמשתמשים באותם שירותים בדיוק.

ככה זה כשאין לכם את הזמן להרים טלפון, להתעדכן במבצעים ולהתמקח אבל אם אתם עוברים דירה ובכל מקרה צריכים להתקשר אל הספקים ולעדכן את כתובתכם החדשה, מדוע שלא תנצלו את ההזדמנות לעשות סדר ולדרוש את מה שמגיע לכם?

יכול להיות שעשרות ומאות שקלים לא נראים לכם סכומים משמעותיים אבל בהתחשב בכך שמדובר בתשלומים חודשיים, העלות המצטברת יכולה להיות מאוד גבוהה.

ולבסוף תמיד זכרו שמעבר דירה יכול להיעשות בדרך יעילה ומהירה תוך חיסכון של עשרות אחוזים בעלויות אך כדי להשיג את כל הטוב הזה תצטרכו להיערך בשלב מוקדם ולהשקיע זמן ומעט כוח הניהול והוצאת התהליך אל הפועל.