סנדלו את עצמכם לקיץ!

נעמי גוטקינד גולן עושה סדר בכל קולקציות הסנדלים לקיץ הקרוב. שטוחים או פלטפורמות, שניהם טובים. כל התמונות והפירוט בפנים!

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 24/04/18 11:20 ט באייר התשעח

סנדלו את עצמכם לקיץ!
סנדלים, צילום: shutterstock

החמסינים האחרונים שכנעו אותי סופית שהגיעה השעה לעבור לסנדלים. אבל הקולקציות החדשות של אביב-קיץ 2018, עוררו קושיה שלא כתובה בהגדה: שטוחים או פלטפורמות? שניהם המילה האחרונה באופנה, אז על מה ללכת? לשאלת הסוליה נספחה אחת נוספת: ג'ינס או כסף וזהב, פסטל (ורוד וצהוב, מנטה וכתום), או קישוטי פנינים ואבנים, הדפס אתני או דוגמת פסים? גם אלה טרנדים שולטים. ואיזה סכומים ראוי להשקיע בפריט שמקסימום ישרת אותי עונה שלמה אחת? החלטתי לא להחליט בינתיים, ובמקום זאת להציג כאן מדגם מייצג של שתי האופציות. ברשת SCOOP, הכוללת את כל הסגנונות, המחיר התחלתי של הסנדלים הוא כ-80 שקלים. בקוטב הנגדי של המחיר, רשת "לאפייט" – Lafayette Italy, נתקלתי בעקבי פלטפורמה מפתיעים מקליפת עץ אלון (שעם), מבית החברה הפורטוגלית RUTZ, ובמחיר התחלתי של 799 שקלים.  אגב, יתרונו של השעם הוא המשקל הקל, עמידות במים וההכרזה של הרשת שהוא הולך להיות הלהיט התורן של הקיץ הזה.

והנה עוד קושיה: סנדלים מיובאים, ויש עשרות מותגים כאלה, או תוצרת הארץ? את האחרונים תוכלו לראות במרוכז ביריד "שופוני" במחסן 2 של נמל יפו, רובם בסגנון תנכ"י בעיבוד מודרני, במחירי הנחה הנעים בין 200 ל-990 שקלים. ביום חמישי 26 באפריל היריד יהיה פתוח בשעות 16:00-22:00 וביום שישי 27 באפריל החל מהשעה 9:00.

יריד שופוני

יריד שופוניצילום: אפרת אשל

ווישוז

ווישוזצילום: נעמי גוטקינד גולן

ווישוז

ווישוזצילום: נעמי גוטקינד גולן

גם באחת הרשתות הפופולאריות ביותר בארץ, זו שנקראה פעם קרוקס, אחר כך קרוקס אנד מור והיום Weshoe- עם יותר מ-60 סניפים וחנות אונליין,  ראיתי כפכפים וסנדלים כחול לבן במותג בשם משה, או כפי שהוא מוצג שם: Moses. מדובר בכ-30 צבעים, כולל פסטל ובקהל יעד של נשים גברים וילדים. מותג הבית של הרשת (פרייבט לייבל), נקרא Seventy nine ומצטיין במראה המשדר נוחות ואופנתיות לא  מתאמצת, ואת התרומה לאיכות הסביבה מעניק המותג האקולוגי Natural world – שסנדליו עשויים על טהרת החומרים הממוחזרים. אשר לילדים, בקולקציה בשם Magma + Candy הצבעים הבולטים של הסנדלים הם פסטל, ורוד ומטאלי. מותגים נוספים בחנויות Weshoe הם קדס, בלנדסטון, קוביאן, דזיגואל ואינובו. בלי לשכוח כמובן את קרוקס. וטווח המחירים: 100-650 שקלים.

נוחות היא שם המשחק בכל נעל או סנדל שאני נוהגת להלך בהם. את זו מצאתי במשך שנים בדגמים של FLY FOOT והשנה בולטים שם סנדלים צהובים (299 שקלים), סנדלים שחורים-לבנים (349 שקלים), והדפסים מנומרי בגווני פודרה (399 שקלים). גם פלייפוט משלמת את חלקה לתודעה האקולוגית בקולקציה טבעונית מחומר חדשני בשם דרבי, עשוי פוליאוריתן, ושרף קרוש על שכבת טקסטיל. את הדרבי ניתן לייצר במרקמים שונים, כולל זמש, נאפה ולק.

שורש

שורשצילום: יח"צ

יריד שופוני

יריד שופוניצילום: תהילה שטנגר

 

לאפייט

לאפייטצילום: נדב כהן יהונתן

סקופ ג

סקופ ג'ינסצילום: עמירם בן ישי

פלייפוט

פלייפוטצילום: שי דשבסקי

חסידי הסוליה השטוחה לא יוותרו כמובן על סנדלי שורש מדגם אורבן שהשנה החברה מייצרת אותם קלי משקל בהרבה מהסנדלים הוותיקים שלהם. בין היתר כוללות רפידות העור של הסנדלים האלה טכנולוגיה למניעת ריחות לא נעימים. הצבעים בקיץ הזה: סגול לילך, ירוק וקנבס בהיר. המידות: 36-42. המחיר: 299 שקלים. אפשר להתרשם מהמגוון גם באתר החברה וביוטיוב.

פלייפוט

פלייפוטצילום: שי דשבסקי

סקופ

סקופצילום: עמירם בן ישי

שואו אוף

שואו אוףצילום: אסף לוי

ואם מה שהכי חשוב לכם היא הטרנדיות, חפשו סנדלים ברשת SHOW/OFF המאגדת מותגים בינלאומיים כמו גאס, מארק פישר, אן קליין, קנדל וקיילי ועוד. אחרי שאומרים שם (כמו שאמרו לי גם ברשתות אחרות), שסניקרס לא פחות מסנדלים ואולי יותר, הפכו להנעלה הטרנדית של הקיץ, מוסיפים שהמותג האחרון ששמו הולך לפניו והוא הכי מעורר סערה - נקרא: KENDALL AND KYLIE, כשמן של האחיות לבית ג'נר-קרדשיאן. כל זוג סנדלים של קנדל וקיילי מייצג סגנון מקורי אחר. ואת עיני לכדו שם סנדלי פלטפורמה בצבע צהוב. המחיר ההתחלתי של הסנדלים: כ-250 שקלים.