נסו את זה בבית: פטנטים חדשים ששווה להכיר!

תיק גב הופך לעגלה, מקרר הופך שקוף בנקישה, סלפי ממוחשב עושה הרקדה, סוכה הופכת לדוכן מכירה, הושענות ב"מחזיק ברכה", ומצלמת לוח ללקויי למידה. נעמי גוטקינד גולן, מביאה לכם את החידושים הכי מעניינים.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 27/08/18 09:00 טז באלול התשעח

נסו את זה בבית: פטנטים חדשים ששווה להכיר!
פטנט געש, צילום: ניר עצמון

מי שלא אוהב פטנטים, שיקום. אף אחד לא קם? ברור. כי חידושים הם המרענן הרשמי של המוח. הם מעוררים פליאה, מעודדים חשיבה, ובכלל סיבה למסיבה. בימים האחרונים נתקלתי בשמיניית פטנטים חדשים, הראויים לתשומת לבנו.

הראשון שבהם הוא עוד סטארט אפ מתוצרת הגניוס הישראלי, של רונן חכימי, מהנדס מערכות מידע מהטכניון, שבין לקוחותיו חברות מובילות בהייטק כמו אינטל, ומשרדים ממשלתיים בישראל, ארה"ב, אירופה ואפריקה, וגיל בן-דורי, מומחה בשיווק, בעלים ומנכ"ל של רשתות קמעונאיות ארציות. השניים השיקו השבוע בקניון איילון ברמת גן מתקן ראשון מסוגו בעולם, בשם פוטורו תלת ממד (PHOTURO-3D), המשלב מדיות דיגיטליות קיימות (תוכנה, קידוד ואלגוריתמיקה מתקדמת), וטכנולוגיה שפיתחה חברת מנטיס ויז'ן (Mantis Vision), גם היא ישראלית, שכבר יישמה אותה בנייד החכם שיאומי  (Xiaomi). כשעומדים רגע בתוך המתקן ללא תנועה, מתבצעת סריקה שלנו מכל הצדדים, כולל מלמעלה ומלמטה, והדמיית הגוף מועברת בתוך דקות למחשב שמעבד אותה כך שהדמות שלנו מתנועעת, רוקדת, קופצת ומבצעת סלטות שלא מביישות אקרובטים של קרקס. המצולם לא צריך לדעת לרקוד אפילו הורה, אבל בסרטון שהמחשב שולח לטלפון החכם שלו, הוא מצולם מבצע תרגילי קפוארה, פירואטים של בלט, או קפיצות באנג'י. את הסרטון אפשר לשגר לכל החברים, המכרים ובני המשפחה ולשמור למען הדורות הבאים (שיראו איזה "חברמן" היה פעם סבא), ואפילו לשלב בתוך משחק מחשב במקום אחת הדמויות המככבות בו. לדברי הממציאים הפטנט החדש עשוי לשנות את האופן שבו נבצע פעולות יומיומיות בתחום העסקי והחברתי.

פוטורו D3

פוטורו D3צילום: נעמי גוטקינד גולן

יש כאן אופציות חדשות גם בתחום הפרסום, משחקי מחשב, אופנה (נוכל לראות איך אנחנו נראים בבגד חדש מכל הצדדים), קידום מכירות, לומדות, כנסים ואירועים. וקיימת אפשרות להזמין פסלון זעיר של הדמות המצולמת שלנו. סריקה אחת עולה 49 שקלים. 3 סריקות – 99 שקלים ופסלון מיני החל מ-299 שקלים. אגב, לא התפלאתי לשמוע באירוע ההשקה שבפטנט החדש מתעניינים בעלי קניונים בכל הארץ, ושזכיינים בארצות אחרות הביעו בו עניין ונמצאים בשלבי מו"מ מתקדמים לרכישה.

גם לפטנט השני יש אספקט שנולד בעקבות העידן הדיגיטלי. מדובר בילקוט בית ספר, שמשווקת חברת Upixel ישראל. באמצעות הצמדת שבבי PIXEL צבעוניים ללוח הסיליקון, יכול כל ילד ליצור על התיק צורות גרפיות ודמויות לפי רצונו, ולקבל כך תיק במראה שאין לאף אחד אחר, ושגם אפשר לשנות אותו כל יום. הפטנט הוא בינלאומי, והמשווקים מספרים שהחידוש זוכה להצלחה גדולה ב-42 מדינות, ושלדעתם הוא תורם להפעלת דמיון ולפיתוח מוטוריקה עדינה. 70-249 שקלים תלוי בגודל ובצורה. ניתן להשיג בחנות האונלייו של Upixsel.

תיק פיקסלים

תיק פיסליםצילום: אפיקסל

מאחר ששנת הלימודים הבאה מתקרבת, ובישראל יש היום כרבע מיליון ילדים בעלי לקות ראיה ברמות שונות, חשוב להתעדכן בפטנט של חברת "תשר געש- מכון לראיה ירודה". מדובר במתקן של מצלמה ומסך המוצמדים לשולחן בכיתה. בלחיצת כפתור המצלמה מצלמת את הלוח, המחברת או העמוד בספר, באופן מוגדל. עזרים נוספים שיש בחברה זו לילדים המתקשים לקרוא מה שכתוב על הלוח, הם משקפיים טלסקופיים, זכוכית גדלת מיוחדת ועוד. הפטנטים האלה רלוונטיים עד כיתה ג'. ככל שהילדים בוגרים יותר הם עוברים להשתמש במחשבים הכוללים תוכנות הגדלה והקראה מובנות לשימוש בכיתה.

רוצים לדעת מה עובר על ילדכם בגן ובבית הספר, היכן הוא נמצא ולמה הוא חשוף, כולל התרעות מצוקה? לשם כך קיים הפטנט הבא: KidiWatch - שעון חכם הפועל על בסיס בינה מלאכותית. כאשר הילד עונד אותו על פרק היד, יכולים ההורים לדעת את מיקומו, להאזין לתכנים אליהם נחשף, וגם לתקשר אתו באמצעות שיחה קולית או כתובה. השעון מהווה גם תחליף לטלפון סלולרי להורים שלא מעוניינים לתת מכשיר סלולרי לילדים. השליטה בשעון נעשית באמצעות אפליקציה בעברית המותאמת למכשירי אנדרואיד. המחיר, 199-299 שקלים. מתאים לגילאי 4-12.

שעון חכם

שעון חכםצילום: קידי ווטש

נרד עוד בגיל ונגיע לפטנט הבא: טיולון של חברת  Babyzen, שמתקפלת לגודל של תיק נסיעות עם כתפיות גב ורצועת כתף. שמה יויו+ ואפשר לתלות אותה בצורתה המקופלת גם על מזוודה, כך שלא חייבים לשאת אותה כל הזמן. המחיר: 270 שקלים אצל משווקים של בייבי ביורן ובייביזון.

עגלה בתיק

עגלה בתיקצילום: בייביזן

הראש הישראלי ממציא לנו פטנטים לא במקרה. עובדים על כך בכל המחלקות הטכנולוגיות ברחבי הארץ, המעודדים את הסטודנטים לפתח חידושים. כמה מאלה ניתן לראות בימים אלה בתערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב תעשייתי במכללה הטכנולוגית הנדסאים באריאל. בין הפרויקטים הבולטים שם: גיטרה שניתן לשנות את מרכיביה בהתאם לאופי הצליל שבו מעוניינים, רהיטים שאפשר להרכיב בצורות שונות וכך לקבל כל פעם רהיט אחר, עמדת עבודה ניידת שאפשר לשנות ולהתאים לצרכי המשתמש, ועוד. אבל לקראת חגי תשרי, לכד את תשומת לבי הפטנט של סוכה שאחרי סוכות במקום לקפל ולאחסן עד השנה הבאה, יכולה להפוך לדוכן מכירות ותצוגת מוצרים.

ועוד משהו המתכתב עם סוכות, פטנט של חברת פטנטסטיק המכונה "מחזיק ברכה". עם סיום תפילת הלל של חול המועד, הציבור יוצא להקפת ההושענות, יד אחד מחזיקה את הלולב והיד השנייה אוחזת באתרוג, אז איך מחזיקים במחזור עם נוסח ההושענות? לשם כך המציאו חוברת הושענות מוצבת על רצועת יד באמצעות תופסן. יש תופסן ממתכת, תופסן מכסף ותופסן מצופה זהב והמחירים: 70, 100 ו-200 שקלים. גדולי ישראל, אומרים בחברה, ראו ואישרו.

צילום: פטנט הושענות

 

ועכשיו ניכנס למטבח עם פטנט של חברות LG וברימאג: מקרר 4 דלתות שכאשר מקישים עליו שתי נקישות, דלתו הופכת לשקופה ורואים מה שיש בתוכו, בלי לפתוח. זה חוסך אנרגיה (כל פתיחה מחדירה חום), וגם שומר טוב יותר על טריות המזון. עד ה-15 בספטמבר מתקיים מבצע של קבלת שואב אבק אלחוטי במתנה לכל הרוכש את המקרר המשוכלל, שניתן בין היתר לשלוט בו באמצעות טלפון חכם גם מחוץ לבית. כ-15 אלף שקלים ברשתות חשמל מובחרות.

פטנט אל ג

פטנט אל ג'י וברימאג' מקרר הופך שקוף בנקישהצילום: יח"צ

אחרון חביב הוא פטנט קוריאני במחבתות יציקה עם מכסה לסגירה הרמטית, שמשווקת בכל סניפיה חברת נעמן ביחד עם היועץ הקולינרי שלה השף אסף גרנית. המחבת הזו מוכיחה ש-"יש אש בלי עשן". שמה:Smokeless . יש בה פתח מיוחד הממוקם בתחתית, שואב את העשן שנוצר בזמן הבישול ומפנה אותו לעבר להבת הגז של הכיריים, שם הוא נשרף ולא משאיר שום ריח. חשוב במיוחד במטבחים שאין בהם קולט אדים. סדרת הסמוקלס כוללת מחבת עמוק וחלק, מחבת גריל ומחבת גריל אובלי. וניתן לפרק את המחבת הזה לשני מחבתות רגילות. כאמור, מתאים רק לכיריים של גז. עד סוף ספטמבר או עד גמר המלאי מחיר ההשקה הוא כ-300 שקלים במקום 500.

מחבת סמוקלס.

מחבת סמוקלס. צילום: נעמי גוטקינד גולן