הטרנדים הכי חמים בעיצוב פנים

לפעמים גם אנחנו יכולים לחולל שינוי בנראות הבית שלנו, צריך רק ללמוד כמה עקרונות ובעיקר לבחור נכון. נעמי גוטקינד-גולן מביאה לכם את הטרנדים הכי חמים בעיצוב פנים, כדי שתראו שגם אתם יכולים.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 06/03/18 10:25 יט באדר התשעח

הטרנדים הכי חמים בעיצוב פנים
עיצוב פנים, צילום: שאטרסטוק

לא חייבים לשכור מעצב פנים או סטייליסט, שעולים לפעמים את משקלם בזהב, כדי לחולל שינוי במראה ובאווירה של בית המגורים שלנו. אם מפנימים כמה עקרונות יסוד, ובעיקר מתוודעים לטרנדים המובילים בתחום, אפשר להסתדר לבד. זו השורה התחתונה של כמה השקות ופרזנטציות בהן נכחתי באחרונה. באירוע לציון 40 שנה לייבוא ריהוט מדנמרק של חברת דיור אינטיריורס למשל, שהתקיים באזור התעשייה פולג, ראיתי איך הרהיטים עצמם, במראה המינימליסטי, הקווים הישרים, סולם הצבעים המונוכרומטי, חומרי הגלם האיכותיים, החידושים הטכנולוגיים ותמיד (חשוב!), פריט אחד בצבע בולט שמדגיש את  האיפוק הסגנוני סביבו, עושים את כל מלאכת העיצוב. בהרצאה שניתנה באותו מעמד, למדתי שלא חייבים לדאוג לסיוד לבן בדירה קטנה, כדי להעניק תחושת מרחב, כפי שמקובל לחשוב. צביעת קיר אחד בצבע כהה, מעניק לחלל עומק ועניין אפילו יותר מאשר הצבע הלבן. טרנד חדשני נוסף הוא הצבע השחור, שרווח בשנים האחרונות בכיורים ואסלות אמבטיה. אימותינו הפולניות היו נחרדות לשמוע את זה, אבל הסטייליסטית שהרצתה באירוע אמרה ללא חשש: שחור הוא השחור החדש, כן, גם בשירותים.

בית דיור אינטיריורס

בית דיור אינטיריורסצילום: יח"צ

ועל חוק האיזון שמעתם? מדובר על חלוקה של 60-30-10 בסולם הצבעים של הסלון. צבע דומיננטי על פני שני שליש של הרהיטים, האביזרים והכתלים. צבע נלווה, בכמות של שליש, בדרך כלל באותו סולם צבעים (חום עם בז' נניח, כחול עם תכלת וכדו'), וצבע מנוגד ובולט (טורקיז נניח), התופס עשירית מהעיצוב. החלוקה הזו התגלתה כנעימה לעין ולאווירה בסביבת המגורים. שני הצבעים הראשונים כדאי שיהיו קלאסיים, על זמניים, שנרצה לחיות ביניהם שנים רבות, והצבע השלישי, הוא טרנדי. נכון להיום, טרנד ירוק.

סעיף הטרנדים הוא התזזיתי, המשתנה, והמעניין ביותר בתחום עיצוב הבית. לפי הצוות של סטודיו THE BUTCHERS FURNITURE במושב רמות השבים, ברזל הוא המילה האחרונה בשינויים המתחוללים במטבח. מראים שם חזיתות מטבח מחופות ברזל בגימור טבעי לחלוטין שחושפות גם את הריתוכים- הכי תעשייתי וראשוני שיש. מדובר בברזל מגולוון מורכב על יחידות סנדוויץ' מעץ ליבנה. גולת הכותרת הן ידיות מגנט עשויות עץ שניתן להוציא בקלות ולהחזיר לחזית אחרת במגוון קומפוזיציות וצורות וכך לשוות למטבח מראה מתחלף מדי שבוע או יום.

THE BUTCHERS FURNITURE

THE BUTCHERS FURNITUREצילום: יח"צ

טרנד מנוגד קיצונית למראה הברזל, שברשת הום סנטר אמרו לי כי הוא יאפיין את קולקציית הריהוט  באביב 2018 – הוא צבעוניות פסטלית. יש שם כסאות באדום, צהוב ותכול, אפרו, ירוק וטורקיז, שרפרפים מרופדים בירוק וכחול, מדפים לספרים ואביזרי נוי בוורוד, ואם זה תואם את אופנת בגדי האביב בארון הבגדים, זה לא במקרה.

בית הום סנטר

בית הום סנטרצילום: יח"צ

שינוי מידי ומהיר של מראה הבית, אפשר להשיג באמצעות טפט חדשני. בחנות עילית הלבשה לבית ברחוב הרצל בתל אביב, סנוורו את עיני טפטים באפקט מוירה (Moiré) המקובל לא רק בעולם העיצוב אלא גם באמנות, ומטרתו לייצר אשליה אופטית של תנועה גלית רוטטת. משיגים זאת בעזרת שצי צורות זהות המודפסות כשהן חופפות אחת לשנייה בהפרש של מספר סנטימטרים. כזוהי קולקציית חיפוי הקיר של מותג Arte שיוצרות אפקט של השתקפות קרני אור על גבי מים שקופים. יש טפטים של מוירה בכחול, זהוב, כסף וארד. חומר הגלם שלהם הוא בד לורקס משולב בסיבי מתכת.

בית עילית הלבשה לבית

בית עילית הלבשה לבית צילום: יח"צ



במיתוג האופנתי המרתק ביותר נתקלתי במתחם הקונספט המחודש של קבוצת נגב בבני ברק, שם ניתן למצוא פתרונות לבניה ולשיפוץ של רצפות, קירות, חרסינות ואמבטיות, רהיטים וטקסטילים. כל החנות מחולקת למעין מכולות עץ פתוחות, עיצוב חנות שאין דומה לו בארץ, ובכל מכולה יש סצנה תדמיתית שלמה של חדר בסגנון עכשווי. השיטוט בין "המכולות" נותן הרגשה של ביקור בתערוכה. מאיה גרינפלד, סמנכ"לית השיווק של החברה, מגלה שאת המיתוג והעיצוב החדשים החליטה החברה ללוות גם באתר אינטרנט מחודש ובקמפיין טלוויזיוני.

בית נגב

בית נגבצילום: יח"צ

כשמנתחים את מה שמוצג באולם "קוביות הענק" שהמציאה המעצבת דפנה קסטיאל, מגיעים לחמישה טרנדים מובילים, שנבחרו בעקבות מחקר בהשתתפות טרנדולוגית מקצועית.

אומרת מאיה גרינפלד: "באמצעות שיטת 5 הלוקים, אנחנו מאפשרים לכל אחד למצוא את הסגנון הביתי המדבר אליו, בלי להסתבך בשפע הבלתי נגמר ולכן המביך, של עולם העיצוב. ולמרות שמדובר בטרנדים, כל אחד יכול לכלול בהם אמירה אישית בעיצוב ביתו, על ידי משחקים של גוונים, מרקמים, גדלים ואביזרים משלימים שגם הם חלק מהקולקציה".

בית נגב

בית נגבצילום: יח"צ

 

ואלה חמשת הטרנדים המדוברים:

א. מינימליזם. היופי בפשטות.
אסלות וחרסינות בעלי זוויות מעוגלות. מרקמים במגע קטיפתי. הרבה לבן על לבן או צבעי פסטל. אריגים רכים בריפודים ובווילונות.

ב. מראה תעשייתי.
עדיין פינות מעוגלות, אבל חומרי הגלם כוללים מתכות חדשות ונגיעות של צבע. כך למשל יישאר בטון חשוף, אבל המראה שלו יתרכך באמצעות שילוב של טונים בהירים וחמימים, וגם פלסטיק ממוחזר ואלה יאזנו את המראה התעשייתי הקשוח.

ג. רומנטיקה כפרית לצד תחכום אורבני.
מראה על זמני, אלגנטי ונינוח, המשלב אלמנטים כאילו מנוגדים, רצפה דרמטית, שחור ולבן דרמטיים אבל גם גוונים כפריים, ורהיטים המזכירים את הסגנון האירופי בתחילת המאה ה-20. המטרה היא לעצב מראה רב שכבתי בבית פרטי על ידי מתח בין הסגנונות.


ד. תעוזה גיאומטרית.
חרסינות בעיצובים גרפיים שונים, כולל משבצות ומעוינים, שילוב של רטרו ושיק פוסט מודרני. זוויות חדות ודוגמאות גיאומטריות, לצד צורות אמורפיות, עוד מקורות השראה: פופ ארט אמריקני ועיצוב סקנדינבי.

ה. מסעות.
הגלובליזציה פתחה בפנינו את האפשרות להכיר תרבויות אתניות מכל קצווי העולם, צבעים ומרקמים המזכירים שבטים ומסורות רקמה, אריגה וסולמות צבעים שלא גדלנו עליהם. וזה בא לידי ביטוי בחרסינות, בטקסטיל הביתי ובצבעי הדירה.