ארגון דורות עם הפנים לציבור הדתי-לאומי

בארגון 'דורות', מציע: באמצעות ביצוע ההליך הפשוט ניתן לגלות עוד לפני שלב האירוסין אם קיים סיכון להבאת ילדים חולים במחלות גנטיות לעולם

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/09/18 10:12 כד באלול התשעח

ארגון דורות עם הפנים לציבור הדתי-לאומי
צילום: shutterstock

 בארגון 'דורות', מבית 'דור ישרים' עושים מאמצים כבירים למנוע מראש הבאת ילדים חולים  במחלות גנטיות לעולם.  בחיפוש אחר השותף המושלם לחיים בודקים שלל תבחינים להתאמת בני הזוג זה לזה, תחביבים, הרגלים, רמה דתית, מראה חיצוני ויופי פנימי. חשובה לא פחות מאלו, ויש שיגידו אף יותר היא ההתאמה הגנטית בין בני הזוג. במקרים רבים זוגות שהתחתנו באהבה גדולה ושמחה רבה מוצאים את עצמם ניצבים לפני שוקת שבורה עם הבאת ילדים לעולם, ילדים רבים נולדים עם מחלות גנטיות הגורמות להם מוגבלויות, סבל קשה ומוות בגיל מוקדם, לעיתים אפילו בילדות.

ארגון 'דורות' – מבית 'דור ישרים' שם לו למטרה למנוע הבאת ילדים חולים במחלות גנטיות לעולם. באמצעות בדיקה פשוטה ובסכום סמלי ניתן להגיע לגילוי מוקדם של אי התאמה גנטית, עוד לפני היציאה ל"דייטים". הבדיקה ב'דורות' נעשית בחשאיות בלי מסירת שם או מידע מסגיר של הנבדקים ובאמצעים מתקדמים ביותר.

באמצעות ביצוע ההליך הפשוט ניתן לגלות עוד לפני שלב האירוסין אם קיים סיכון להבאת ילדים חולים במחלות גנטיות לעולם, במקרים כאלה מומלץ להימנע מהקשר הזוגי או לחפש פתרונות רפואיים אחרים.

דווקא בשנים אלו כשהטכנולוגיה ועולם הרפואה מתקדמים גדל הצורך בפעילות עמותת 'דורות', המונעת בעיות קשות ומפח נפש הפוגע בכל המשפחה. ב'דורות' מבקשים להעלות את הנושא במגזר הדתי לאומי, ולקרוא לצעירים וצעירות מהציבור הדתי-לאומי להצטרף לדבר שנפוץ מאד בציבור החרדי, "ולזכור שלפני שבונים זוגיות – בודקים אותה".

בעבר הייתה קיימת מחשבה כי הבדיקות הינן צורך של ציבורים מסוימים בלבד, כמו חסידויות או קהילות סגורות אשר מתחתנים רק עם מכריהם וקרוביהם, אך עם הזמן התגלו מחלות הנפוצות בקרב עוד אוכלוסיות ולמעשה מרבית האנשים יכולים להיות נשאים של מחלה מסוימת.

הבעיה נוצרת כששני ההורים נשאים לאותה המחלה והסיכון להעברתה לילד הוא גבוה. הבדיקות בקופות החולים שנעשות בתחילת ההיריון יוכלו לגלות את המחלות רק כאשר המצב כבר בלתי הפיך, הבדיקות בארגון 'דורות' מאפשרות בשלב המוקדם ביותר לגלות אם קיימת התאמה גנטית ולמנוע מראש צער מיותר. מי ייתן ויזכו כולם להקים משפחות טובות, שמחות ובריאות. 

לאתר הבית של דורות - www.dorotest.co.il