וויליאם וקייט סיפור אהבה | החתונה

הדוכסים מקיימברידג' ציינו השבוע תשע שנות נישואין, ולכבוד החגיגה, רונית בליי וינגרטן ממשיכה בסקירה המקיפה אודות האירוע שנכתב בדפי ההיסטוריה המלכותית

חדשות כיפה רונית בליי וינגרטן 30/04/20 14:51 ו באייר התשפ

וויליאם וקייט סיפור אהבה | החתונה
וויליאם וקייט בחתונה, צילום: shutterstock

לפני שבוע הבאתי כאן את סיפור ההיכרות בין וויליאם וקייט, שהוביל בסופו של דבר לחתונה. ב-29 באפריל 2011, העולם כולו צפה בקייט פוסעת לעבר וויליאם, לבושה בשמלת כלה. 

קייט ואביה

קייט ואביהצילום: shutterstock

 

 

בהיות וויליאם יורש עצר, החתונה המלכותית לא הייתה ״רק״ חתונה, אלא אירוע ממלכתי של הממשלה הבריטית וארמון באקינגהם. רשימת המוזמנים, שכללה 2,600 מכובדים, נערכה בשיתוף עם משרד החוץ, וכללה בני מלוכה מרחבי העולם; שגרירים; נשיאי מדינות; אנשי דת וסלבס.

המלכה בדרך

המלכה בדרךצילום: shutterstock

צילום: shutterstock

 

 

המיקום הנבחר היה וסטמינסטר אבי, הכנסייה העתיקה במרכז לונדון.  קייט הייתה מעורבת בכל פרט, ובחרה, כמוטיב עיצובי, גרסה מודרנית של המאה ה-19. ראשית, עיצוב פרחוני. שפת הפרחים התפתחה באירופה במאה ה-19, ושאבה השראה משיר השירים.

כל פרח מבטא רגש, וניתן להשתמש בזר פרחים כצופן לרגשות ומסרים. הפרחים שנבחרו הם ארבעת הפרחים הסמליים של בריטניה: ורד, תלתן, נרקיס וגדילן, אליהם נוספו שושנת העמקים, פריחת תפוז ו״סוויט ויליאם״.  

הפריט החשוב והסודי ביותר היה השמלה. קייט הבינה שאירוע ממלכתי בריטי מחייב מעצב בריטי, ופנתה לעורכת ווג אנגליה דאז, אלכסנדרה שולמן, בבקשה לערוך רשימה של מעצבים בריטיים אפשריים. שולמן העמידה בראש הרשימה את בית אלכסנדר מקווין והמעצבת שרה ברטון. שם המעצב נשמר בסוד עד יום החתונה. 

ברטון וקייט עיצבו שמלה יפהפיה, בשיתוף עם בית הספר הבריטי לאריגה וטוויה. השמלה, מבד משי- סאטן, משי גזאר ותחרה, עוצבה בהשראת התקופה הויקטוריאנית. גוף השמלה היה מרופד מעט בירכיים, ועוצב בהשראת מחוך. אל החלק העליון נתפרו שרוולי התחרה, שעוצבו לבקשתה של קייט עם ארבעת הפרחים הבריטיים. החצאית המלאה והשובל עוצבו בהשראת עלי כותרת של ניצן פורח, עם קלפים רכים, ועוטרו גם הם אפליקציות תחרה בצורה דומה. 

 

גם הנעליים צופו בתחרה.

 

קייט ענדה טיארת ״היילו״ של קרטיה, מפלטינה ויהלומים, שהייתה שייכת למלכה האם. וניתנה לה בהשאלה מהמלכה ליום החתונה. לאחר שהטיארה נבחרה, בני הזוג מידלטון פנו לתכשיטנים רובינסון פלהאם בלונדון, כדי לעצב עבור קייט עגילים משלימים מפלטינה ויהלומים, שניתנו לה כמתנת חתונה. במרכז העגילים ישנו בלוט, סמלה המשפחתי של משפחת מידלטון. 

 

זר הכלה עוצב על ידי שיין קונולי, שסיפר שההשראה לזר הגיעה משמלת הכלה, וקייט העדיפה זר קטן, כדי שתשומת הלב תשאר על השמלה. הפרחים שנבחרו הם שושנת העמקים, סוויט ויליאם והדס, שנקטף מגינת המלכה ויקטוריה. 

 

 

קייט רצתה להתאפר לבד ביום החתונה, ולכן, במהלך ההכנות, היא לקחה שיעורי איפור אצל האנה מרטין, המעצבת הבכירה של בובי בראון באנגליה. 

 

את השיער עיצב ג׳יימס פירס, בתסרוקת חצי אסופה. 

 

בשעה 11:00 ביום החתונה, קייט, מלווה באביה מייקל ושושבינתה, האחות פיפה, צעדה לעבר ויליאם, לבוש מדים של הגדוד האירי, לטקס חתונה שנמשך כשעה וחצי. 




 

 

לאחר הטקס, בני הזוג, השושבינים ובני המשפחה, נסעו בכרכרות חזרה לארמון באקינגהם, שם נערכה קבלת פנים לשש מאות איש. 


 

 

רחובות לונדון היו מוצפים באנשים, שהתקבצו לכיוון המרפסת המפורסמת בארמון באקינגהם, בציפייה לוויליאם, קייט והמשפחה המלכותית, שזכו גם במטס לכבוד החתונה. 

המשפחה במרפסת הארמון

המשפחה במרפסת הארמוןצילום: shutterstock

 

 

במהלך קבלת הפנים, נחתכה עוגת חתונה ענקית, שעוצבה על ידי פיונה קיינס. העוגה, עוגת פירות בריטית מסורתית, צופתה בבצק סוכר, ועוטרה גם היא בכל האלמנטים הפרחוניים שקייט בחרה. 
ויליאם זכה לעוגה נוספת בהפתעה- עוגת שוקולד וביסקוויטים. 

 

 

לאחר קבלת הפנים בארמון באקינגהם, ויליאם הסיע את קייט במכונית אסטון מרטין לקלרנס האוס, ביתו של הנסיך צ׳ארלס, שם הם נחו והתארגנו לנשף הערב. 

 

לנשף הערב, שרה ברטון עיצבה עם קייט שמלה נוספת. השמלה השנייה, ממשי סאטן, הייתה גרסה של שמלת הכלה. קו הצוואר והחצאית המלאה היו זהים, אך הפעם, במקום תחרה, העיטור היה חגורת מותן משובצת קריסטלים. העליונית הצמרירית הוסיפה טאץ׳ מודרני, וכך נוצר מראה קלאסי. 

 

והם חיו באושר ועושר, עד עצם היום הזה.