מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל

אחרי ההורדה של מודי'ס, גם חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' הודיעה על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של A+ לרמה של A עם תחזית דירוג שלילית | סמוטריץ': כלכלת ישראל חזקה ואנו מנווטים אותה נכון ובאחריות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/24 07:20 ט באב התשפד

חברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ישראל
חברת דירוג האשראי פיץ', צילום: Yau Ming Low,Shutterstock

חברת דירוג האשראי הבינלאומית פיץ', Fitch Ratings, הודיעה היום (ג') על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של A+ לרמה של A עם תחזית דירוג שלילית. בסוכנות נימקו את ההורדה בהתארכות המלחמה, בחשש מפתיחת חזיתות נוספות ובפגיעה בתשתיות וכתבו כי היא "משקפת את ההשפעה על התמשכות המלחמה בעזה, המתחים הגיאופוליטיים המוגברים והפעולות הצבאיות בחזיתות מרובות". נזכיר כי לפני כחצי שנה הורידה מודי'ס את דירוג האשראי של ישראל.

סמוטריץ': כלכלת ישראל חזקה ואנו מנווטים אותה נכון ובאחריות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמת קיום, הארוכה ביותר והיקרה ביותר בתולדותיה. מלחמה שמנוהלת במספר חזיתות במקביל ונמשכת כבר כמעט שנה. הורדת הדירוג בעקבות המלחמה והסיכונים הגיאופוליטיים שהיא מייצרת היא טבעית. כלכלת ישראל חזקה ואנו מנווטים אותה נכון ובאחריות. המדדים הכלכליים מצביעים על חוסנו של המשק ועל אמון גבוה שאנו זוכים לו בשווקים".

סמוטריץ ונתניהו

סמוטריץ ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

"בע"ה אנחנו ננצח את המלחמה בכל החזיתות, נשיב את הביטחון ונעלה את המשק ממלחמה למסלול צמיחה. נעביר תקציב אחראי שימשיך לתמוך את כלל צרכי המלחמה בחזית ובעורף עד הניצחון, תוך שמירת מסגרות פיסקליות וקידום מנועי צמיחה. מהר מאוד גם דירוג האשראי ישוב לעלות".

החשב הכללי: הכלכלה הישראלית חזקה, חדשנית, מגוונת, בעלת שווקים פיננסיים עמוקים ונזילים והיא תדע להתמודד עם כל האתגרים

החשב הכללי, יהלי רוטנברג, מסר: "הימשכות המלחמה והעלייה בסיכונים הגיאו-פוליטיים משפיעים על הנתונים הפיסקליים ובהתאם על פרופיל דירוג האשראי של מדינת ישראל. למרות המלחמה, מדינת ישראל מציגה נגישות גבוהה מאוד לשווקי ההון בארץ ובעולם, עם תנאי מימון יציבים וביקוש חזק לחוב בשוק המקומי".

"הכלכלה הישראלית חזקה, חדשנית, מגוונת, בעלת שווקים פיננסיים עמוקים ונזילים והיא תדע להתמודד עם כל האתגרים שעומדים בפנינו. עם זאת, עלינו לייצר כמה שיותר וודאות עבור המשק הישראלי, המשקיעים וחברות הדירוג. לשם כך, יש לפעול בהקדם לגיבוש תקציב מדינה אחראי לשנת 2025 שבבסיסו תהליך של בנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות באמצעות ירידה הדרגתית ביחס החוב לתוצר. זאת, לצד קידום מנועי הצמיחה, השקעה בתשתיות, מענה לצרכים חברתיים ומענה מסודר ומגודר לצרכי מערכת הביטחון".